Help wedstrijden voor mij mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol_Doer

Help wedstrijden voor mij mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:26

Hey,

ik krijg dus vanaf 1 augustus een pony. Het is een shet x haf van 1.25
Ik ben zelf 20 en zou het ook wel is leuk vinden om een wedstrijdje te rijden en ook heb ik gehoord dat ze super netjes dressuur kan rijden. Maar ik moet waarscheijnlijk dan bij de paarden starten. Hebben jullie dat wel is gezien een pony van 1.25 bij de paarden?

Misschien wil ik ook wel lid worden van de KNHS maar dan alleen om voor de lol wedstrijden te rijden. Hebben jullie tijdens die officiele wedstrijden wel is een pony dat zo klein is gezien bij de paarden?

Ook zou ik het leuk vinden om eens een parcoursje te springen met hem. Waar of hoe zou ik dat kunnen doen?

nog bedankt.

laliz

Re: Help wedstrijden voor mij mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:13

Hier op Bokt rijd een vrouw (KNHS) een Shetlander tussen de paarden. Ik zelf heb niet vaak zulke 'kleintjes' gezien tussen de paarden, maar wel vanaf maat D.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:23

-> WD-V

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:30

Bij ons starten er ook wel pony's tussen de paarden, maar niet kleiner dan 1.40 denk ik.. (Fjord)
Succes in elk geval! Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:38

Springen gaat hem niet worden; dan moet je ook beginnen met een meter.
Dressuur zou ik ook niet officieel gaan starten, d'r zijn mensen die het wel doen met zo'n kleine pony. Persoonlijk zou ik niet met een pony willen starten want 99 van de 100 keer ga je van een kouwe kermis thuiskomen.
Als wedstrijden rijden wel tot je ambities hoort heb je de verkeerde keuze gemaakt door een kleine pony te kopen. In de aangespannen sport is een heel ander verhaal maar onder het zadel....

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:56

Je kan het wel doen .. moet je gewoon scheit aan de hele wereld hebben Haha! want waarschijnlijk krijg je wel commentaar maar ukkiepuk hier op bokt rijd met haar dressuurshet in het M1 en die gaat ook super lekker !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:22

Het is wel toegestaan om te dressuren. Springen wordt moeilijk, de hindernissen in het B zijn een meter en de afstanden staan op paarden ingesteld. Dan kun je beter een oefenparcours in.
Maar ben jij zo klein dan? Mijn Welsh is 1.20 en ik zou op wedstrijd toch best voor schut rijden vrees ik Bloos

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:27

Anne_GTI schreef:
Dressuur zou ik ook niet officieel gaan starten, d'r zijn mensen die het wel doen met zo'n kleine pony. Persoonlijk zou ik niet met een pony willen starten want 99 van de 100 keer ga je van een kouwe kermis thuiskomen.
Als wedstrijden rijden wel tot je ambities hoort heb je de verkeerde keuze gemaakt door een kleine pony te kopen. In de aangespannen sport is een heel ander verhaal maar onder het zadel....

Hier ben ik het mee eens.
Als je voor de sport wilt gaan, zou ik eerder kiezen voor een grote pony, maar nog eerder voor een leuk paard!

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:42

Urielle schreef:
Het is wel toegestaan om te dressuren. Springen wordt moeilijk, de hindernissen in het B zijn een meter en de afstanden staan op paarden ingesteld. Dan kun je beter een oefenparcours in.
Maar ben jij zo klein dan? Mijn Welsh is 1.20 en ik zou op wedstrijd toch best voor schut rijden vrees ik Bloos

ik zelf ben 1.60 en weeg 55 kg

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:48

Henkjan schreef:
Anne_GTI schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Als je voor de sport wilt gaan, zou ik eerder kiezen voor een grote pony, maar nog eerder voor een leuk paard!

ik was en ben altijd al een pony meisje geweest misschien omdat ik zo klein ben? maar dan zou ik als ik nog is een pony zou kopen een D pony kopen. Maar ik heb zeker geen spijt van die kleine Doerak

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:50

Het kan wel, maar soms is het geen gezicht. Je moet je ook afvragen of de pony je goed kan houden. Dat ligt buiten de stokmaat ook erg aan de bouw van je pony. Conditie is ook belangrijk.
Ben wel benieuwd, haf x shet. Lijkt mij een erg leuke combi.
Dus kom maar op met de foto's.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 16:54

AnnemiekvM schreef:
Het kan wel, maar soms is het geen gezicht. Je moet je ook afvragen of de pony je goed kan houden. Dat ligt buiten de stokmaat ook erg aan de bouw van je pony. Conditie is ook belangrijk.
Ben wel benieuwd, haf x shet. Lijkt mij een erg leuke combi.
Dus kom maar op met de foto's.

Afbeelding

Afbeelding
vies maar met uitstraling

Afbeelding
Doertje helemaal

Rijfoto´s kan ik nu nog niet maken. Die komen later....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:59

Nou, wat is het een leuke pony! Ik snap wel dat je die wilt hebben.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:00

Hebben jullie trouwens die profiel naam ben wel benieuwd naar die shet die zo hoog loopt Haha!

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 17:06

AnnemiekvM schreef:
Nou, wat is het een leuke pony! Ik snap wel dat je die wilt hebben.

dank je, ik pas er ook nog super op en verder loopt ze echt netjes aan de teugel en heeft ze een leuke uitstraling daarom is het toch wel aan het kriebellen dressuur wedstrijdjs

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:09

Hai, zoek maar eens bij leden naar : ukkiepuk .Geweldig om te zien en te lezen !! Veel plezier met je nieuwe aanwinst,mooi getekend,ik snap goed dat je er gek op bent en voor zo'n 'kleintje' hebt gekozen, groetjes Linda

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:10

pol_Doer schreef:
Hey,

ik krijg dus vanaf 1 augustus een pony. Het is een shet x haf van 1.25
Ik ben zelf 20 en zou het ook wel is leuk vinden om een wedstrijdje te rijden en ook heb ik gehoord dat ze super netjes dressuur kan rijden. Maar ik moet waarscheijnlijk dan bij de paarden starten. Hebben jullie dat wel is gezien een pony van 1.25 bij de paarden?

Misschien wil ik ook wel lid worden van de KNHS maar dan alleen om voor de lol wedstrijden te rijden. Hebben jullie tijdens die officiele wedstrijden wel is een pony dat zo klein is gezien bij de paarden?

Ook zou ik het leuk vinden om eens een parcoursje te springen met hem. Waar of hoe zou ik dat kunnen doen?

nog bedankt.

In princiepe kan het gewoon hoor, in de dresuur maakt het niet uit of je een groot of klein paard hebt.
Springen zal wel lastiger worden aangezien je wel bij de paarden moet starten en de B is dan 1m hoog en gebouwd op paardengalopsprongen, daar kom jij met je ukkie niet doorheen. Je zult dan veel last krijgen met de dubbelsprongen plus dat 1m natuurlijk al flink hoog is voor een pony van 1,25.

Dressuur moet je gewoon gaan doen, geen enkel probleem. Springen zou ik eerst wel uitgebreid bekijken of je pony wel door de dubbels heen zal komen.

Maar als jij 20 bent en rijd op een pony van 1,25, hoe groot ben jij dan?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:12

hmm.. ik weet het niet..

onderling kun je altijd starten.. en die zijn er steeds meer. verder kun je met springen gewoon lekker oefenparcoursjes doen.

ik denk dat ik weet wie er bedoelt wordt. een hoefsmid uit noord-holland zal ff zoeken

edit: @ tyleysmiley.. indd die rijdt ook erg hoog dressuur. lijkt erg cool.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 17:14

Ik zie al dat je zelf 1,60m bent, dan zou ik toch echt nog eens nadenken. Je oogt dan vrij groot op zo'n kleine pony en dat kan je veel negatief commentaar opleveren, zowel van juryleden als andere ruiters.
En aangezien de juryleden toch meer ingesteld zijn op paarden met meestal heel ruime gangen zal jouw pony vaak mindere punten scoren.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:52

Het kan wel, een kennisje van mij rijdt met haar pony van 1.32 in de de M1 tussen de paarden (met winst). Zij is zelf bijna 1.60 en het staat echt niet verkeerd bij deze combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:55

Heb je anders niet een FNRS-manege in de buurt, zodat je eens kunt beginnen met het rijden van de F-proeven? Dan kun je je alvast eens meten en voorbereiden op misschien toch echte KNHS-wedstrijden.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 23:57

Sonja schreef:
Heb je anders niet een FNRS-manege in de buurt, zodat je eens kunt beginnen met het rijden van de F-proeven? Dan kun je je alvast eens meten en voorbereiden op misschien toch echte KNHS-wedstrijden.

maar dan moet je daar toch lessen rijden?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:00

pol_Doer schreef:
Sonja schreef:

maar dan moet je daar toch lessen rijden?

Niet altijd hoor, bij ons doet er ook altijd een groepje van buitenaf mee.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 00:03

ok ik woon in Amsterdam dus dat moet wel te vinden zijn.

Welke klasse moet ik dan starten want het is misschien een beetje oneerlijk als ik daar met mijn pony en mn 10 jaar ervaring kom bij kinderen die pas een half jaar les hebben. Ik heb namelijk geen verstand van die FNRS proefjes
Laatst bijgewerkt door pol_Doer op 20-07-08 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

anoouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:03

Pony's tussen de paarden kan idd