bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denisuhtjuh

bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 16:42

hoooi bokkers Haha!

vinden jullie een bodyprotector nodig?
ik weet het niet echt, het is wel veiliger maar niet heel nodig denk ik..

liefs,

Suus_Blik

Re: bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:40

heee,

ik gebruik wel een bodyprotector bij het springen Lachen
m'n ouders vinden het veiliger.
en ze hebben wel gelijk vind ik Knipoog

groetjes Haha! ,

Horse_lover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:56

bij cross vind ik het zowiezo wel verstandig,, maar ik vind dat mensen het tegenwoordig wel een beetje overdrijven,, ik vind een cap al niet fijn zitten laat staan een bodyprotector,, moet wel altijd een cap op met rijden, en met de springles is bodyprotector verplicht,, eigenlijk wil mijn vader dat ik thuis ook met bodyprotector spring maar dat doe ik meestal niet omdat ik het ook een belemmering van je bewegingsvrijheid vind

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:30

Ik heb meestal mijn bodypreotector wel aan. Ik merk niet eens meer dat ik hm aan heb.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 07:35

Het nut van een bodyprotector:

met dressuur vind ik het overbodig. Met zo'n ding kan je niet ontspannen een juiste dressuurhouding aannemen

met springen: ik kan me voorstellen dat als je onzeker bent, een bp wat meer zekerheid geeft. Maar ik vindt het zeker geen verpiuchting waard. De hindernissen zijn al zo gebouwd dat ze zelf omvallen.

Cross: absoluut een must! Hindernissen zitten vast en er is gewoon een verhoogde kans op letsel. Ik heb genoeg combinaties over de kop zien slaan om te zeggen dat een BP zeker nut heeft in deze sport.

Een BP heeft alleen nut als hij goed past. Wanneer deze vooral te groot zijn kan je meer letsel oplopen dan zonder PB.

Ik vind niet dat we erin moeten doordraven, straks rijden we met elleboog-, schouder- en kniebeschermers en laarzen met beveiligde neuzen rond.

_Femke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:22

jenga_8 schreef:

met dressuur vind ik het overbodig. Met zo'n ding kan je niet ontspannen een juiste dressuurhouding aannemen

met springen: ik kan me voorstellen dat als je onzeker bent, een bp wat meer zekerheid geeft. Maar ik vindt het zeker geen verpiuchting waard. De hindernissen zijn al zo gebouwd dat ze zelf omvallen.

Cross: absoluut een must! Hindernissen zitten vast en er is gewoon een verhoogde kans op letsel. Ik heb genoeg combinaties over de kop zien slaan om te zeggen dat een BP zeker nut heeft in deze sport.

Een BP heeft alleen nut als hij goed past. Wanneer deze vooral te groot zijn kan je meer letsel oplopen dan zonder PB.

Ik vind niet dat we erin moeten doordraven, straks rijden we met elleboog-, schouder- en kniebeschermers en laarzen met beveiligde neuzen rond.

Helemaal mee eens! Vork

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:26

ik twijfel ook om er eentje aan te schaffen, ik wil rond september beginnen met mijn merrie zadelmak te maken.
veiligheid gaat voor alles, maar als ik me niet lekker op mijn gemak voel met dat ding, kan het ook een verkeerd effect hebben

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:47

Ik zit ook al heel lang te twijfelen om dr 1 aan te schaffen, momenteel niet omdat ik zeer weinig rijd.

Maar als je springt ed. zal ik er wel 1 aanschaffen.
Voor buitenrijden is het ook altijd wel prettig, mits je een heel braaf paard hebt, maar goed, ook die kan schrikken of wat dan ook.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:49

Ik twijfel ook heel erg over het nut van een bodyprotector.. Ik heb er eentje gekocht voor het inrijden van mijn paard straks maar of hij je daadwerkelijk goed beschermt durf ik niet te zeggen. Ik denk dat als je een flinke val maakt je werveld b.v.b. nog verschuiven e.d.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:51

Het liefst hebben mijn ouders dat ik m altijd draag, maar dat doe ik niet. Bij dressuur vind ik het eerlijk gezegt overbodig, maar bij springen heb ik m altijd om. Ook als ik op een onbekende pony rij, of het nou dressuur, springen of buitenrit is. Ik ben al een keer gevallen met mn bp, kwam hard op mn rug terecht, maar ik heb nergens last van gehad! Haha!

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 06:39

Ik heb mijn bodyprotector altijd aan. Ik ben een keer raar gevallen en met bodyprotector voel ik mij veiliger. Ik heb er totaal geen last van als ik hem aan heb.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 06:41

Ik gebruik hem alleen bij de cross, als ik spring met max, en tijdens het inrijden/beleren van jonge paardjes Ja

xClaire_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:35

Ik heb er geen, maar dat komt ook voornamelijk omdat ik toch niet op hele wilde paarden rijd.
Persoonlijk vind ik ze ook redelijk duur, maar veiligheid voorop.
Springen doe ik vrijwel nooit.
Misschien dat ik er nog een ga aanschaffen, maar ik rijd nu toch al 6 jaar zonder.
En een vriendin was gevallen (zij heeft wel een bodyprotector) en ze had toch 2 ribben gekneust..
Edit: Maar ik kan heel goed begrijpen als iemand er wel een heeft!

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:45

Ik heb er zelf geen een, Bloos

Mijn moeder had eens een keer er wat over gevraagt die gene zei:
Dat het idd wel beschermde (natuurlijk) maar als je zonder van een paard afvalt zorgt je lichaam er (meestal) zelf voor dat je je inelkaar trekt, met een BP gaat dat minder goed.

Ik rijd er zelf niet mee dat komt omdat ik meestal toch dressuur doe ook wel zo 1 á 2 keer per week een buitenrit maar ik heb een braaf beest (waar ik niet elke keer vanaf donder) Tong uitsteken , dus het is niet heel erg nodig

Maar ik vind het bij cros idd een must! Knipoog

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:35

Ik heb er wel een. Met een bodyprotector kun je nog steeds wat breken. Maar het zorgt er wel voor dat als je in iets scherps valt, geen verwondingen krijgt, net als een cap.

En ik heb een fijne bodyprotector. Ik heb er helemaal geen last van, genoeg bewegingsvrijheid hoor. Ik heb er een van USG geloof ik.
Ik doe 'm aan op buitenrit en als ik ga springen.

Danielle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:37

met springen zou ik hem voor je veiligheid wel aan doen Knipoog

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:52

ik heb er geen 1 en ik ga er ook geen kopen, met springen en cross is het geloof ik verplicht maar dat doe ik toch niet.. tis dan voor het vallen, maar je leert in het begin toch vallen dus ik vind het onzin

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 12:37

Ik heb er zelf nooit mee gereden, maar het lijkt me superirritant. Daarom begin ik er ook maar niet aan Tong uitsteken
Ik word soms al helemaal gek van mijn cap Nagelbijten / Gniffelen maar die vind ik net iets te veilig om niet op te zetten. Helemaal omdat mijn paard vrij onvoorspelbaar is Koe

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:05

jenga_8 schreef:

Voor het grootste deel ben ik het met je eens, maar je argument op het springen vind ik niet kloppen. Dat de hindernissen gebouwd zijn op omvallen, is geen garantie dat ze dat ook echt doen. Je wilt niet weten hoe vaak mijn zusje met haar shetlander met haar rug bovenop een hindernis is gevallen, of tussen de oxer heeft gelegen en de hindernis er nog gewoon stond. Er is gelukkig nooit wat gebeurd, maar ik denk dat als ik het over mocht doen, ik haar persoonlijk van d'r pony af had getrokken en die bodyprotector erom had gegooid.

Verder draag ikzelf alleen een bodyprotector met het springen en als ik naar buiten ga. Met springles is het hier verplicht, anders mag je van mijn instructie gewoon niet springen en met buitenrijden doe ik het uit eigen vrije wil. Ik moet lange stukken over asfalt en dan voel ik me wel heel kwetsbaar als ik naar beneden kijk.
In het springen en de cross vind ik dat een bodyprotector verplicht zou moeten zijn, in de dressuur moet het eigen keuze blijven.

_Maflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:42

Ik gebruik m alleen met het springen. Ik vind het een veiliger gevoel geven en mijn ouders vinden dat ook een stuk fijner.

san1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 14:02

heey,,
ik vind het wel veiliger als je op een jonge pony rijd (doe ik namelijk weleens ) die is net bereden
en met springen .... groetjes@!!!!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:33

Ik heb een bodyprotector, die ik eigenlijk alleen gebruik voor buitenritten en springen of op een moment dat ik me een beetje onzeker voel. Als ik dat ding aan heb zit ik veel zekerder op een paard, omdat het je toch wel een veilig gevoel geeft.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:34

op een jong paard en tijdens het springen liefst wel, ik heb er zelf (nog) geen maar denk eraan een aan te schaffen.
Bij cross vind ik het sowieso nodig!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 11:39

Eerder sprong ik heel vaak met bodyprotector, maar toen weigerde mijn pony best vaak en vaak viel ik dan zeg maar beetje naar voren waardoor ik hem in me maag kreeg zeg maar, en ook op wedstrijd ben ik een keer met me maag op t zadel gevallen ( ja t was heel raar) maar had erg last van toen, en heb wel is vaker dat ie in me maag komt. Vind het niet zo fijn dus. Voor crossen doe ik het wel maar dat is dan ook verplicht.
Maar idd wat iemand hier boven mij ook al zei, straks kan je geen normaal stukje huid meer zien omdat alles is bedekt.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:41

Hooooiii!

Ik heb wel een bodyprotector,
Het is wel veiliger en ik vind het ook wel prettig

x.