Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Volte 10 meter, 2 passen over buitenschouder vind ik wat lastiger. Vaak gebeurt er daarna of daarvoor ook al iets voordat een paard 2 passen over de buitenschouder wegloopt. BV ontbreken lengtebuiging, uit balans, taktfout, te veel stelling.
Vaak is je volte dan automatisch ook niet meer mooi rond of ze kantelen er nog bij in het hoofd, dus een 6 of 7 kan het dan vaak gewoon niet meer worden..
FloortjeM schreef:Ik heb (nog in de B) eens gehad dat bij mijn tweede middendraf in de tweede helft van de diagonaal buiten de bak iets omkieperde. mijn paard schrok, sprong met vier benen in de lucht een meter opzij, en galoppeerde aan. Ik heb haar teruggenomen, laatstse paar passen afgemaakt en proefje afgereden.
Ik had daarna een 6 voor dat punt. Ik vond dat bijzonder, dus ik ben het de jury gaan vragen. Die zei: je eerste helft was een 9 waard, de tweede helft een 4, dus ben ik op een 6je gaan zitten. Ik vond dat een heel sympathieke gedachte.