Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Qua pasvorm, en qua leer (harde schacht, ik ben meer van het zachte leer). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik had sowieso maatwerk nodig: vrij brede kuiten, middelbrede voet, smalle enkels en daarbij nog eens een voetmaat van 36 en 36,5. De goedkopere modellen zagen er naar mijn idee heel breed om de enkel uit, vooral de topper (want daar ging ik ook voor).
Roelke_ schreef:Ik heb ook Derby's laten aanmeten begin dit jaar! Ik wilde ook liever niet te dure, ik rijd recreatief, dus ik wilde gewoon een fijne laars! Ik ben naar ruitershop Beerens geweest en daar idd eerst naar de goedkopere modellen gekeken. En die vond ik flink tegenvallen.Qua pasvorm, en qua leer (harde schacht, ik ben meer van het zachte leer). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik had sowieso maatwerk nodig: vrij brede kuiten, middelbrede voet, smalle enkels en daarbij nog eens een voetmaat van 36 en 36,5. De goedkopere modellen zagen er naar mijn idee heel breed om de enkel uit, vooral de topper (want daar ging ik ook voor).
Daarom ben ik toch voor een wat duurder model gegaan, uiteindelijk voor de Derby softjumper. Deze waren in standaard uitvoering 312,- geloof ik. Uiteindelijk had ik nog maatwerk nodig en kleurtoeslag omdat ik ze in bruin wilde dus was ik heel wat meer kwijt... Maar ik heb er zeker geen spijt van gehad! Ze zitten als gegoten, geen last van inlopen e.d. Ben er nog steeds erg blij mee!
Softjumper had ik ook in mijn achterhoofd maar dan moet ik nog eventjes door sparen.
Maar denk dat ik even verschillende modellen moet passen en dan besluiten
Ga het nog moeilijk krijgen hihi
Ze meten je maten op en kijken dan of in je in de standaard maten past, en ik vond dat er nog heel wat standaard maten zijn bij Derby. Die standaard maat moeten ze dan bestellen, mocht het niet in de winkel liggen.
Mountain Horse heb ik ook bij divoza gepast. Het meest elegante model maar vond de profiel vrij grof. Daarmee kan ik niet paardrijden, voel ik de stijgbeugels niet eens. Wel fijn leder hadden ze.