Derby

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Derby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 21:09

Ik zit ernstig te overwegen om Derby laarzen op maat te laten maken. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken maar wil de prijs zo laag mogelijk houden gezien ik niet heel veel wedstrijden rijd. Wat is jullie ervaringen met Derby laarzen en welke zijn aan te raden?

Ben heel benieuwt wie hier op bokt met model Topper rijd, daar ben ik het meest nieuwschierig over.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:15

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Re: Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:34

Ik heb ook Derby Style met rits, ook van Mr Ed en ik ben ook zeer tevreden!

Volgens mij waren ze rond de 280 euro gewoon, maar ik moest iets meer betalen, omdat ze op maat gemaakt moesten worden.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:13

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:07

Hé, da's raar Verward

Ik heb even de bon erbij gehaald: maatwerk Derby 15,95.

De pas heb ik ook.

Hier gaan we Peter Poot even over aan de tand voelen! Boos!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:31

200 euro is een mooie prijs voor Derby's! Ik heb helaas geen kortingspas. Heeft Mr.Ed ook een site?
Bij ons in de buurt kun je Derby's vanaf 239,95 krijgen. Geen idee welk model je dan hebt.

Heeft model topper beetje fijn te dragen leder? Niet zoals de perfect van petrie waar ik wel verhalen over lees dat die heel stug zijn en dat het lang duurt voor ze lekker lopen/ingelopen zijn?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 20:37

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 06:45

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:08

Haha, bof jij even!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 08:36

Ik heb ook Derby's laten aanmeten begin dit jaar! Ik wilde ook liever niet te dure, ik rijd recreatief, dus ik wilde gewoon een fijne laars! Ik ben naar ruitershop Beerens geweest en daar idd eerst naar de goedkopere modellen gekeken. En die vond ik flink tegenvallen. Bloos Qua pasvorm, en qua leer (harde schacht, ik ben meer van het zachte leer). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik had sowieso maatwerk nodig: vrij brede kuiten, middelbrede voet, smalle enkels en daarbij nog eens een voetmaat van 36 en 36,5. De goedkopere modellen zagen er naar mijn idee heel breed om de enkel uit, vooral de topper (want daar ging ik ook voor).

Daarom ben ik toch voor een wat duurder model gegaan, uiteindelijk voor de Derby softjumper. Deze waren in standaard uitvoering 312,- geloof ik. Uiteindelijk had ik nog maatwerk nodig en kleurtoeslag omdat ik ze in bruin wilde dus was ik heel wat meer kwijt... Maar ik heb er zeker geen spijt van gehad! Ze zitten als gegoten, geen last van inlopen e.d. Ben er nog steeds erg blij mee!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 12:53

Ik heb laarzen van Petrie, Königs en Derby. De Königs steken er met kop en schouder bovenuit, maar de Derby's zijn echt wel stukken fijner dan de Petries.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:42

Iik heb cognackleurige Derby Style laarzen (rits aan de achterkant) Ze zijn van kalfsleer en ik vind ze super Ja

June92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 13:59

Derby's zijn erg fijn, heb toevallig gister nog nieuwe gekocht. Zeker het geld waard om ze op maat te laten maken ook.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 20:36

Roelke_ schreef:
Ik heb ook Derby's laten aanmeten begin dit jaar! Ik wilde ook liever niet te dure, ik rijd recreatief, dus ik wilde gewoon een fijne laars! Ik ben naar ruitershop Beerens geweest en daar idd eerst naar de goedkopere modellen gekeken. En die vond ik flink tegenvallen. Bloos Qua pasvorm, en qua leer (harde schacht, ik ben meer van het zachte leer). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik had sowieso maatwerk nodig: vrij brede kuiten, middelbrede voet, smalle enkels en daarbij nog eens een voetmaat van 36 en 36,5. De goedkopere modellen zagen er naar mijn idee heel breed om de enkel uit, vooral de topper (want daar ging ik ook voor).

Daarom ben ik toch voor een wat duurder model gegaan, uiteindelijk voor de Derby softjumper. Deze waren in standaard uitvoering 312,- geloof ik. Uiteindelijk had ik nog maatwerk nodig en kleurtoeslag omdat ik ze in bruin wilde dus was ik heel wat meer kwijt... Maar ik heb er zeker geen spijt van gehad! Ze zitten als gegoten, geen last van inlopen e.d. Ben er nog steeds erg blij mee!

Grappig, ik wilde ook naar Beerends gaan Haha! Softjumper had ik ook in mijn achterhoofd maar dan moet ik nog eventjes door sparen.
Hebben ze bij Beerends eigenlijk alleen Derby of ook andere merken?

Vandaag zijn we naar divoza gegaan. We kwamen bij Ikea langs dus lag mooi op de route. Ik wilde persee geen petries maar heb daar Petrie Glasgow gepast en ik moet zeggen dat die eigenlijk best fijn zaten Bloos Maar denk dat ik even verschillende modellen moet passen en dan besluiten Nagelbijten / Gniffelen Ga het nog moeilijk krijgen hihi

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 07:51

Ze hebben bij Beerens veel Derby. Ze hadden ook een aantal modellen van Mountain Horse maar voor de rest, voor zover ik weet, alleen Derby! Ze hebben van elk model maar een aantal maten, dus de kans dat je ook gelijk met een paar naar huis gaat is vrij klein zeg maar. Clown Ze meten je maten op en kijken dan of in je in de standaard maten past, en ik vond dat er nog heel wat standaard maten zijn bij Derby. Die standaard maat moeten ze dan bestellen, mocht het niet in de winkel liggen.

Op maat maken viel me ook mee; het wachten was maar 3 weken!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:06

Ik heb gisteren ook Derby Soft Jumpers aan laten meten, en ik val natuurlijk weer buiten de standaard maten, dus in het maatwerk... Clown
Van de week nog even met mijn zadel langs om de meest bijpassende kleur bruin erbij te zoeken en dan gaan ze in bestelling!
Ik ben echt heel benieuwd!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 15:28

Ik denk dat ik ook maatwerk nodig heb.. Bij petrie had ik maat 5,5 (maar volgens mij vallen die groot, heb normaal altijd 39) kuit 38 en lengte 47. Volgens mij zijn dat niet standaart maten. Denk dat ik volgende week maar even een tripje naar Beerends maak om voor de Derby´s te zien Haha! Mountain Horse heb ik ook bij divoza gepast. Het meest elegante model maar vond de profiel vrij grof. Daarmee kan ik niet paardrijden, voel ik de stijgbeugels niet eens. Wel fijn leder hadden ze.

__Ruchard__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:12

Weet er iemand of je met de Derby grey jumper ( de grijze laars met strass aan de dressuurboog )op jumping mag ?? Haha!