Paard bij ons afgekeurd, nu te koop op marktplaats...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Paard bij ons afgekeurd, nu te koop op marktplaats...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 12:49

Zit ik stiekem een beetje paarden te snuffelen op marktplaats, kom ik een merrie tegen met een wel heel bekende naam.

Deze merrie is bij ons op stal ingereden door een vriendin van me. Vandaar dat ik me die nog herinner. Op 4-5 jarige leeftijd wilde een vreind van mij deze merrie kopen, maar werd afgekeurd. Naar mijn idee op ataxie oid? Hij liep iig bar slecht na buigproef meen ik me te herinneren. Hij is afgekeurd opgehaald...

Nu zie ik ditzelfde paard op amrktplaats te koop. Ze zou op L-M dressuur lopen, goed kunnen springen, en d'r leeftijd + naam klopt met hoe ze was. Ook d'r uiterlijk, dit MOET hetzelfde paard zijn.

Heb al gemaild dat ik graag nog wat foto's wilde zien.

Verder heb ik op de verkoopnaam op bokt gezocht en d'r komen niet al de goeie verhalen over deze beste man naar boven.

Nouja, mijn vraag, wat moet ik hiermee Nagelbijten / Gniffelen Ten eerste sneu voor het beestje zelf, en ten tweede koopt iemand goedbedoeld straks deze leuke merrie, die uiteindelijk niet goed blijkt te zijn..

Mandy

Re: Paard bij ons afgekeurd, nu te koop op marktplaats...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:58

kim misschien moet je eerst ff navragen wat de afstamming was van de merrie die die vriendin van jou heeft ingereden, en verder vind ik het erg sneu voor dat paard ook. snap wat je bedoelt lijkt inderdaad erg op paard dat bij ons stond :S

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:59

Je kunt er weinig mee denk ik.
Hopelijk is een eventuele koper zo slim om haar te laten keuren.
Dan komen eventuele problemen wel boven tafel.
Er worden heel veel "slechte" paarden aangeboden, vooral op marktplaats.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:02

Ik denk dat je hier niet veel aan kan doen. Dit gebeurt namelijk zo veel. De handelaar gaat haar toch wel verkopen en uiteindelijk is er iemand wel de dupe, daarom is het zo belangrijk dat je je paard laat keuren.

Wel heel rot voor het paardje dat het zo aangeboden wordt (mits het om hetzelfde paardje gaat).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 13:03

@ jublover, het klopt zoals ik al zei.
@ Aukelizzy, zo zonde idd...

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:03

Veel kun je er denk ik niet aan doen, ik neem aan dat de koper het paard wel laat keuren voordat ze het paard kopen en dan komen ze er vanzelf wel achter.

mailhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:53

tja je kunt er niet veel aan doen, misschien marktplaats een mailtje sturen of waarschuwen voor die man maarja zij krijgen er geld voor dat hij zijn advertentie plaats dus houden ze vast geen rekening met het paard.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:56

Zo staat er ook een Gribaldi merrie op die eerst een 3 had op het straalbeen en toen 3500 euro moest kosten, is nu ineens helemaal goed gekeurd en moet 8500 euro kosten.........

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:57

Je kan niet veel doen denk ik, alleen maar hopen dat degene die haar koopt iemand is met een goed hart als blijkt dat de merrie niet kan wat wordt gezegd...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:59

Je zegt "afgekeurd opgehaald" wat bedoel je daarmee? Is het paard afgekeurd voor de sport en zat ie bv in de verzekering en gaat nu door het leven als recreatiepaard? Of opgehaald in de zin van richting slacht en via achterdeur weer opgepikt? Dat gebeurd nl helaas erg veel, maar kan dat niet opmaken uit je topic, gelukkig maar Knipoog

Als het om een handelaar gaat kun je er niets aan doen, die zal het dier toch wel verkopen, particulier ook..hopelijk zijn de eventuele kopers zo slim het paard rontgenlogisch te keuren..want wat middel in zn pezen bv en hij komt gewoon door die buigproef heen. Wil niet zeggen dat dat gebeurd, maar komt wel vaak voor..
De koper heeft onderzoeksplicht, dus op goed geluk dan maar denk ik.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:01

helaas gebeurd dit erg vaak...je kan er eigenlijk weinig aan doen...sneu voor het dier is het vooral...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:03

Is het zeker dat het paard afgekeurd is op ataxie en niet gewoon op de buigproef? Aangezien jij het denkt te weten, maar dus niet volledig op de hoogte bent.

Buigproeven zijn momentopnames. Ataxie niet en is over het algemeen goed zichtbaar.

Misschien dus eerst de feiten op een rijtje krijgen voordat je mensen beschuldigd.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:54

Ik zat ook te denken, meschien is het paard inmiddels weer gezond (sorry weet niet wat Ataxie is)

Meschien biedt de handelaar het paard voor iemand anders of zoiets, als het paard niet l dressuur is zou hij dat ook niet zeggen denk ik dat is informatie die iedereen op kan vragen.

ik weet het ook niet hoor alleen zou ik dan wel eerst wat meer informatie willen voor ik iemand ergens van beschuldig, je kunt de handelaar natuurlijk ook zelf opbellen en jou verhaal vertellen en kijken hoe hij reageert.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 10:14

@ Mistic, ik beschuldig niemand. Ik weet alleen dat dit paard echt afgekeurd was en is opgehaald door de persoon die heir de paarden richting slacht vervoert..

Ik zeg ook niet dat die man een sukkel is of whatever datie dat paard verkoopt. Zou ik ook doen als ik hem was, wie weet weet hij niet beter. Dat zeg ik niet.

Ik vraag alleen wat ik hiermee moet.

Nou en uit jullie reacties blijkt helaas dat ik er weinig mee kan... Scheve mond Jammer. Vind het zo sneu voor paard en toekomstige eigenaar..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 10:26

het zou anders zijn als de verkoper eerlijk was(dromen doen we s'nachts)en de prijs er ook naar stond....je hoeft natuurlijk geen 100% goed paard te hebben om er plezier van te hebben,als je een rustig buitenritje maakt 1x per week kan het lang goed gaan.
Ik zag gisteren een advertentie op mp van een friese ruin,die moest 10.000 euro kosten,een prachtig dier,alleen de eigenares was eerlijk,het paard was niet geschikt voor de sport(dressuur)hij vond het gewoon niet leuk,kijk dan weet je dat van te voren.
Maar ja ,ik begrijp je zorg ,het probleem is dat de verkoper niet eerlijk is,het gaat weer om geld,dat is veel belangrijker dan een dier.
Als iemand dit paard koopt met de verwachtigingen waarvoor het verkocht is zal het dier snel gebreken gaan vertonen,volgens mij is het niet echt goed met een lichtattactisch paard te springen....en een dier is weer de dupe..

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:15

Ik heb ooit eens op kapaza (voor de belgen onder ons Clown ) een zoekertje gezien waarin iemand waarschuwde voor een verkoper op kapaza. De persoon verwees dan naar het zoekertje en schreef dat de verkoper absoluut onbetrouwbaar was.
Als je écht zeker bent dat het om hetzelfde paard gaat, kan je misschien dat eens proberen.
Verder is het aan de kopers om het slim te spelen en zeker een grondige controle te laten uitvoeren.

Veel suc6. Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:25

op mp. kun je als het goed is ook aanvinken 'deze advertentie klopt niet'
echt doen hoor..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:02

pinkyhorse schreef:
Ik heb ooit eens op kapaza (voor de belgen onder ons Clown ) een zoekertje gezien waarin iemand waarschuwde voor een verkoper op kapaza. De persoon verwees dan naar het zoekertje en schreef dat de verkoper absoluut onbetrouwbaar was.
Als je écht zeker bent dat het om hetzelfde paard gaat, kan je misschien dat eens proberen.
Verder is het aan de kopers om het slim te spelen en zeker een grondige controle te laten uitvoeren.

Veel suc6. Knipoog

Dingen als dit worden onmiddellijk verwijderd hoor, dat zal er niet lang staan...

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:11

Als het wordt verwijderd gewoon weer plaatsen, er zijn altijd mensen die het wel zien.
Succes!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:17

Als je genoeg bewijzen hebt, meteen naar het marktplaats team mailen. Soortgelijk verhaal meegemaakt met een falabella, doorgegeven aan het team en de volgende dag was het eraf.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:31

Wij hebben helaas hetzelfde meegemaakt...mijn vriendin kocht een leuke, gezonde ruin (dacht ze), helemaal blij! Eenmaal bij ons op stal kwam de veearts voor de keuring, jullie raden het al: afgekeurd. Kwam niet door de buigproeven heen...paard terug naar vorige eigenaar en gelukkig het geld terug. Alleen de kosten van de vee arts en de vervoerskosten kwijt...
De oude eigenaars zouden m gewoon houden en de rest van zn leven op het land laten staan, maar een paar weken later stond hij weer op marktplaats en stond er nota bene bij dat hij volledig was goedgekeurd... Boos!
Heb MP gewaarschuwd, maar niks meer gehoord...

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:31

Klara16 schreef:
pinkyhorse schreef:

Veel suc6. Knipoog

Dingen als dit worden onmiddellijk verwijderd hoor, dat zal er niet lang staan...

Ohja? :s
Sry, dat wist ik niet. Bloos
Nja in dat geval zou ik dan ook naar het kapazateam mailen.