Hoelang gaan leren chaps mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeeu

Hoelang gaan leren chaps mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:39

Hoi bokkers!
Ik rijd zelf al met chaps en vind het zéér fijn! Maar dat zijn gewoon kunststof dingen en die zijn aan vervanging toe Lachen
Maar die worden dus ook te kort en heb ze nu al ongeveer 2 jaar ofzo.. Denk dat ik niet meer zo hard groei haha Tong uitsteken
Maar in ieder geval.. Ik wil iets fatsoenlijks erbij hebben..
Nu wil ik dus nog geen leren rijlaarzen (vinden mijn ouders overigens ook niet goed) en om nou een béétje leuke rubberen rijlaarzen te krijgen hier is ook geen optie, want die zijn er gewoon niet (of te duur).
Dus wou ik leren chaps proberen. Ik vind ze er super uitzien! (liefst nog met dressuurboogje hihi ^^)
Maar ik heb er een paar vraagjes over..
Allereerst ben ik benieuwd hoe ze zitten, en of het een beetje comfortabel zit. Niet dat het prikt ofzo Tong uitsteken
En hoelang kun je ze (ongeveer) dragen tot ze te klein/aan de kleine kant worden?
Hebben jullie wat advies? En zitten er nog wat vervelende dingen aan zoals dat ie niet meerekt of moeilijk ingereden word? (bijvoorbeeld)
Sorry dat ik zoveel vraag maar wil gewoon wel mijn geld een beetje goed besteden haha Tong uitsteken

Alvast bedankt! Groetjes! Lachen

Zit een dressuurboogje in de weg met springen trouwens?
Laatst bijgewerkt door Ingeeu op 15-07-08 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Jilletje

Re: Hoelang gaan leren chaps mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:41

heej,
ik heb schachten, op een paar jodphurs lijken het net lere laarsen,van het merk global en ze waren 65 euro.
ik vind ze geweldig!!! ik ben er helemaal blij mee het zit super

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 20:43

Schachten? Even kijken wat het is ^^ Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dankje dat je reageerd Lachen

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 20:54

dat is dit stuk maar dan los
Afbeelding
Edit: ik heb ze trouwens bij de hippodam gekocht

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:05

Ik heb leren chaps, and i love it Lachen
Heb er leren rijschoenen onder.
Afbeelding
Op die foto, zulk soort schoenen.

Ik vind chaps heel lekker zitten, en als je stevige schoenen er onder aan hebt loopt dat lekker.
Rubberen laarzen bevallen mij voor geen meter, daarom heb ik mijn nieuwe rubberen Aigles ook te koop (als je interesse hebt PB je maar)
Als je goede chaps koopt rekken die ook goed mee, in die van mij zit elastiek en er zit een rits in.
Je kan lang doen met chaps omdat je er eigenlijk niet uit kunt groeien, behalve dat je kuit te lang kan worden.
En ze slijten ook niet snel.
En je hoeft ze eigenlijk niet in te rijden volgens mij.

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:10

Ik dacht al, Schachten.. Klinkt me zo bekend in de oren haha:P Maar nu weet ik het weer, dankje Jilletje!

En ik heb ook zulke rijschoentjes blackheart, ik heb ze gewoon bij de welcoop gekocht haha Tong uitsteken Ze zijn echt perfect, gaan súperlang mee en je hoeft ook niet in te rijden haha Tong uitsteken Maar bedankt voor de info Lachen

Kayak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:11

hoiii Ik heb leren chaps van Global. Echt aan te raden!
rij er nu al dik 2 jaar mee, en gebruik ze bijna alle dagen in de week. Af en toe poets ik ze wel een beetje op met leervet.
Er zit een elastieke rand in, waardoor ze gelijk al lekker zitten. Kleiner worden ze niet. (niet die van mij iig.) en ze zitten heel erg lekker. Heb helemaal niets eraan wat niet lekker zit. Knipoog

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:47

Oeh dat is handig! Weet je ook nog hoe duur ze zijn? Geld, geld!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:01

Jilletje schreef:
heej,
ik heb schachten, op een paar jodphurs lijken het net lere laarsen,van het merk global en ze waren 65 euro.
ik vind ze geweldig!!! ik ben er helemaal blij mee het zit super

Die heb ik ook, de leren gaithers.
Ik heb ze nu vanaf mei,en de laatste 3 weken gebruik ik ze elke dag.
Ben benieuwd hoelang ze nog mee gaan voor die prijs!