kringkampioenschappen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FBN

kringkampioenschappen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:49

wat zijn nou eignelijk de kringkampioenschappen?
zag het namelijk op de we3dstrijdkalender staan maar heb dus echt toaal geen idee wat het is Bloos
misschien dat jullie met dat zouden willen uitleggen Tong uitsteken

AnkeVivaldi

Re: kringkampioenschappen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:51

Kringkampioenschappen zijn om je te plaatsen voor de regionale kampioenschappen, zoals in overijssel de Overijsselse Kampioenschappen.
Ook kun je in de categorie de naam 'Kringkampioen' krijgen door als hoogste te eindigen in joun categorie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 12:28

Je vereniging zit bij een bepaalde kring (een bepaald gebied).
Daar rij je selecties mee, dan kun je dus kringkampioen worden.
De beste zoveel van de kringkampioenschappen mogen naar de regio kampioenschappen. De beste zoveel van de regio mogen dan weer door naar het nationale kampioenschap.

Zo moeten mensen van kring West-Brabant, regio rijden voor de regio Brabant en de mensen die zich daar selecteren mogen Hippiade (nationaal kampioenschap basissport) rijden.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:15

maar je rijd toch selecties voor bijv. rk limburg of niet??
moet je voor de kringkampioenschappen ook selecties rijden dan of begrijp ik het nu helemaal verkeerd..??

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:58

De selectiewedstrijden worden verreden per kring (bijv. regio Oude-IJssel, waarin diverse paarden en pony-verenigingen rijden).
De ruiter met de beste (=minste) punten van de kring, wordt kringkampioen (Over doorgaans 3 selectiewedstrijden, waarvan de beste 2 resultaten meetellen en de slechtste vervalt).
Diegene mag soieso door naar de regiokampioenschappen (bv. Gelderse kampioenschappen), soms mogen er meer. Ook is er een reserveruiter.
De beste van de regio (Gelderse-) kampioenschappen (soms meer dan 1) mag door naar de landelijke (Hippiade) kampioenschappen in Ermelo. (Was dat niet ooit de Levade?)

Hetgeen hierboven beschreven is, gaat op voor ponies, en tevens voor paarden, die ieder hun eigen selectiewedstrijden / regiokampioenschappen / Hippiade verrijden.

Stel; je rijdt selectiewedstrijden in de klasse L springen, cat E (ponies dus)
Je wint 2 van de 3 wedstrijden, de 3e selectiewedstrijd werd je uitgebeld.
De beste 2 wedstrijden tellen; 1 punt per 1e plek = 2 punten in totaal. Je concurrenten rijden meer dan 2 punten. Jij wordt uitgeroepen tot kringkampioen in de klasse L springen, cat. E, van de kring "De oude IJssel", en je mag door naar de Gelderse.
Daar doe je het erg goed; je eindigt als 2e. De beste 3 van de Gelderse in het L springen, cat. E mogen door naar de Hippiade. Jij zit hier dus bij, en mag starten op de Nationale kampioenschappen. (Dit verhaal geldt voor de basissport, en kun je ook lezen voor de dressuur, per klasse en per categorie. Voorheen mocht je als B-ruiter geen selectiewedstrijden rijden, en dus de rest erna ook niet. Tegenwoordig mag dit wel; dus in de klasses B t/M Z2 of ZZ)

Hoop dat dit een beetje meer duidelijkheid geeft.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 09:39

dus de kringkanpioenschappen zijn slectiewedstrijden???

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:42

Ja volgens mij zijn de kringwedstrijden inderdaad de selectie wedstrijden. Als ik het niet verkeerd heb.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:07

Volgens mij is dit per regio verschillend. Bij mijn weten worden er in Limburg geen kringkampioenschappen verreden. Je hebt de selectiewedstrijden en van daaruit mogen de besten naar de regiokampioenschappen. Misschien kun je op www.knhsregiolimburg.nl meer info vinden Lachen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:21

want er staat namelijk op de wedstrijdkalender een aantal selectiewedstrijden bijv. kring zuid limburg
dan ergens kringkampioenschap
en de week daarna regiokampioenschappen

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:27

Ben je nu niet in de war met de verenigingskampioenschappen? Die zijn nl de week voor de regiokampioenschappen. Dit is wel iets anders dan de kringkampioenschappen, die zie ik nl alleen voor Noord-Limburg staan op 27 en 28 september.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:30

AnkeVivaldi schreef:
Kringkampioenschappen zijn om je te plaatsen voor de regionale kampioenschappen, zoals in overijssel de Overijsselse Kampioenschappen.
Ook kun je in de categorie de naam 'Kringkampioen' krijgen door als hoogste te eindigen in joun categorie.

Dat is bij ons niet zo, bij ons doen ze alles bij elkaar. Van de A'tjes tot de E's van de B tot het Z2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:36

In Overijssel rijdt je de kringkampioenschappen om je te plaatsen voor de regionale kampioenschappen. Je kunt dan ook Kringkampioen worden als je als hoogste eindigt in je eigen categorie. Bij de kringkampioenschappen tellen de winstpunten niet mee.

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:40

volgens mij doet elke regio weer wat anders, bij ons zijn de kringkampioenschappen na de regiokampioenschappen!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 16:14

dus je moet er geen selecties of wat voor rijden??

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:10

Ik ga er vanuit dat jij voor de kringkampioenschappen geen selecties hoeft te rijden nee, alleen voor de regiokampioenschappen. Voor de verenigingskampioenschappen zal je vereniging je moeten vragen of je mee wilt doen in het team.

Linnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 10:09

Weet iemand toevallig of de L1 dressuur wel of niet verreden wordt op de Hippiade?
Ik ben namelijk geselecteerd voor de regiok. Noord Holland, maar weet nu niet of we door kunnen naar de Hippiade als we het goed doen?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 13:57

ellen82 schreef:
Ben je nu niet in de war met de verenigingskampioenschappen? Die zijn nl de week voor de regiokampioenschappen. Dit is wel iets anders dan de kringkampioenschappen, die zie ik nl alleen voor Noord-Limburg staan op 27 en 28 september.

jaa nu zie ik het ook schaam schaam schaam Bloos Bloos Bloos Bloos
maar wat zijn de vereniginskampioenschappen dan Bloos

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 13:58

l1 is bij mijn weten geen hippiade het begint pas bij L2, jammer he

Linnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:12

Ontzettend jammer als de klasse L1 geen hippiade rubriek is Boos!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:13

SuperSonny schreef:
l1 is bij mijn weten geen hippiade het begint pas bij L2, jammer he

Klopt Ja Jammer voor de B en de L1 Ach gut

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:19

ninz schreef:
ellen82 schreef:

jaa nu zie ik het ook schaam schaam schaam Bloos Bloos Bloos Bloos
maar wat zijn de vereniginskampioenschappen dan Bloos

Bij de verenigingskampioenschappen wordt door je vereniging een team afgevaardigd. Hierbij rijden 4 dressuurcombinaties een dressuurproef. Daarna rijden 3 of 4 springcombinaties een springparcours. De beste 3 springcombinaties tellen. Alle punten van de dressuur worden bijelkaar opgeteld. Vervolgens worden de scores van de 3 springcombinaties van de totale dressuurscore afgetrokken. Het team wat daarna de meeste punten over heeft is kampioen Lachen

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 09:05

volgens mij snap ik het nu eindelijk ....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:19

Voor de kringkampioenschappen kan je je gewoon opgeven.

De kring waarbij ik rij heeft maar 1 wedstrijd. Onze buurkring heeft er wel 3, waarvan er 2 tellen.

Per kring verschillend dus.