M'n laarzen zakken af en ik word er gek van!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

M'n laarzen zakken af en ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 21:41

Hoi.

Nou, de titel zegt het al, mijn leren laarzen zakken steeds af en dan komen m'n voeten klem te zetten tussen m'n sporen en dat doet niet alleen zeer, maar het rijdt ook erg onhandig en bovendien is het erg irritant! Als ik thuis rij kan ik ze wel steeds even goed doen, maar tijdens een proef na het drafgedeelte zit m'n voet vaak zo vast dat ik het niet meer goed krijg :S Bij m'n andere paard heb ik er geen last van, maar bij deze kan ik m'n benen minder goed stilhouden (ze zit voor geen meter maar dat is een ander probleem) en ik moet meer drijven en ze is niet zo groot dus dan kan ik mijn hakken niet altijd laag houden.
Heb al geprobeerd dunnere sokken, dikkere sokken, sporen beetje uitgebogen.

Nog meer mensen hier last van en wat kan ik eraan doen??

mailhorse

Re: M'n laarzen zakken af en ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:07

Het kan zijn dat je leren laarzen wijder zijn geworden bij je enkel of kuit en dat ze daar minder stevig zitten. ik heb zelf kunstof laarzen van br en die worden niet wijder, ze lopen we wat uit maar niet zo ver dat ze uitzakken. Misschien toch verstandig om andere laarzen te kopen of ze op maat te laten maken bij een goede ruitersport zaak die er verstand van heeft. Kunstof laarzen gaan lang mee, zakken niet uit en goedkopere prijsklasse.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:11

Kunstof laarzen?? Verward Iemand die lederen laarzen heeft gaat niet zomaar terug naar plastic hoor Knipoog Ik zou met je laarzen even langs gaan bij een goede schoenmaker en/of ruitersport winkel. Mischien kunnen die er wat mee.

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:34

Welke laarzen heb je? En wat voor leer? Welk model heb je?
Bij kalfsleer gaat het vaak zakken, omdat het leer zo soepel is. Heb je je laarzen aan laten meten?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:31

Ik heb geen leren laarzen.. En ik zit met hetzelfde probleem. Mijn laarzen zakken ook af.En dan komen mijn enkels heel raar tegen me sporen aan en krijg er soms wondjes van. :S

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:45

Ik heb laarzen van Petri en heb inderdaad datzelfde van kwii ook heeft! Alleen had ik dat vroeger met rubberen laarzen ook al...
Als ik m'n sokken terugsla of dikkere sokken aandoe zodat mijn enkels wat dikker zijn maakt dat geen verschil helaas...
Nieuwe laarzen kopen is geen optie, zijn mij een beetje te duur!!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:18

je kan toch van die hakjes kopen bij een ruiterzaak ?? die zijn schuin en dan heb je toch steun Tong uitsteken

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 14:50

oh? misschien is dat wel een idee!

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:55

Aangezien je het op je andere paard niet hebt, ligt het misschien toch een beetje aan de houding van je benen/voeten? Bloos
Dan zou ik daar eens op gaan letten tijdens het rijden, als je je voeten stil houdt, of ze dan nog steeds afzakken?

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 15:58

Ik heb dat ook gehad. Ik heb petrie anky en had ze helemaal op maat laten maken! Maar nu zakken ze gelukkig niet meer af! Dus even wachten misschien moeten je rijlaarzen gewoon nog wat beter gaan zitten Knipoog

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 20:24

ellennn_ schreef:
Aangezien je het op je andere paard niet hebt, ligt het misschien toch een beetje aan de houding van je benen/voeten? Bloos
Dan zou ik daar eens op gaan letten tijdens het rijden, als je je voeten stil houdt, of ze dan nog steeds afzakken?

Ja dat klopt, maar dat is dus echt onmogelijk... Ik heb het er al over gehad met mijn instructrice, maar bij dit paard kan ik m'n benen echt niet stiller houden...

Ik heb de laarzen al iets van 2 jaar en rij er zo'n 7 keer per week mee dus ik denk niet dat ze nog beter gaan zitten...