Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Brendaaa schreef:Ja, ik dacht ook altijd dat een paard die 24 uur in de wei stond zichzelf wel genoeg beweging zou geven, maar volgens mij is dat echt niet zo. Ja, de grover gebouwde pony's zoals halflingers, shetlanders en zo misschien, maar die zijn zowieso heel anders in lijf en leden.

Waratje schreef:Brendaaa schreef:Ja, ik dacht ook altijd dat een paard die 24 uur in de wei stond zichzelf wel genoeg beweging zou geven, maar volgens mij is dat echt niet zo. Ja, de grover gebouwde pony's zoals halflingers, shetlanders en zo misschien, maar die zijn zowieso heel anders in lijf en leden.
Nope, ook haflingers en shetlanders geven zichzelf niet genoeg beweging in de wei, met als gevolg dat ze te dik worden en kans lopen op hoefbevangenheid......
Een draver moet je lekker stimuleren om goed te bewegen, dressuurmatig rijden is heel goed voor ze, vooral als je goed aandacht hebt voor het correct aannemen van het bit. Bij dravers is bij het "inrijden" op een andere manier omgegaan met een bit dan in de dressuur gebruikelijk is, dat zul je mogelijk alsnog moeten omscholen.