Vakantie met eigen paard. Wie weet een leuke plek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Vakantie met eigen paard. Wie weet een leuke plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 12:21

Ik wil volgend jaar met nog iemand op vakantie gaan (midweek). Ergens in Nederland/belgie. Ik heb ook al op google gezocht, maar weet iemand toevallig ook of je bij een reisbureau gidsen hebt met alleen paardenvakantie's? Of weten jullie zelf een leuke plek? In iedergeval waar het mogelijk is om je eigen paard mee te nemen.

Bedankt alvast.

Stara

Re: Vakantie met eigen paard. Wie weet een leuke plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:08

Beste Cynthia, je bent van harte welkom bij Hoeve Ansalo in Ter Apel. Dit ligt op de grens Drenthe/Goningen/Duitsland in het mooie Westerwolde. Je kunt hier uren rijden (400 km ruiterroute) in een ongerepte natuur. Kijk voor meer info op: http://hoeveansalo.spaces.live.com/

Wij bieden b&b, trektochten te paard, les op NH gebied, 'natuurlijk pension'. De routes zijn ook zelfstandig te rijden, met goed kaartmateriaal. Aan de 10 verschillende routes, liggen 26 ondernemers, waar je welkom bent met je paard. Dus ideaal voor het maken van meerdere dag- of trektochten (http://www.sprongoverhetveen.nl).

Tot ziens in Westerwolde,
Anet, Hoeve Ansalo, Ter Apel

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:43

Je kunt op internet veel adressen vinden waar je kunt logeren met je paard.
Waar wij zijn geweest;
- Manege Lisiduna te Burgh-Hamstede, Zeeland en aan zee.
- Hotel Eperhof te Epe, Zuid-Limburg, supermooi rijden. Paarden moeten wel op ijzers staan gezien de harde bodems en hellingen.
- Che-Val-Lei te Noorbeek, Zuid-Limburg, paarden stonden hier, wij in een huisje in de buurt.
- Alberthoeve te Wateren in Drenthe, veel bosgebied.
- Camping Boszicht te Laag-Soeren, heerlijk rijden op de Veluwe en Posbank
- Veluwe Ranch te Hoenderloo, Veluwe
- Hotel Mallejan te Vierhouten (Veluwe), voor de luxere vakantie!
- Hotel de Roode Koper in Leuvenum (Veluwe), voor de luxere vakantie!
- Erve Bruggert te Haaksbergen, Twente.
- Hotel Dennenheuvel te Epe, Veluwe. Staat niet zo duidelijk op de site, maar ze hebben 3 paardenstallen.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:17

Je kunt ook bij ons terecht. Wij hebben een vakantiehuis voor mensen die met hun paard op vakantie willen. Voor meer info www.peelhoven.nl

furypretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:56

je hebt ook een camping op de veluwe die boszicht heet, moet je even googlen, daar ga ik binnekort heen, gaan we met de stal weekendje weg met de paarden Haha! schijnt daar heel leuk te zijn..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 10:06

Oke bedankt voor de tips. Wat ik er vergeten bij te zetten was dat ik graag ook iets zoek waar ze buitenritten organiseren. Dat je niet in je eentje eruit op hoef te gaan.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:47

Ik vind het geen enkel probleem om met je mee naar buiten te gaan, ik moet mijn eigen paarden toch rijden en die vinden het heerlijk om een bosrit te maken!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:49

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:52

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:30

Dat hangt er vanaf of je een kamer neemt of in de herberg slaapt. Je kan daar in ieder geval wel aanhaken bij hun groepen op buitenritten. Dat heb ik vroeger wel vaker meegemaakt. De logeerboxen vond ik er ook prima uitzien. Ik heb het met mijn eigen paard nog niet gedaan.

Joey_Diamond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:35

De Bronzen Emmer in Meppen Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:38

De woody ranch? Is ook veluwe dacht ik

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:40

In Dwingeloo zitten ook een aantal van zulke bedrijven, die organiseren ook buitenrittne.

temptasion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:42

klopt, bij arjen vos
daar is nu de dwingeloo vierdaagse bezig

AshleyvdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:45

www.hightreestables.nl das een heeeel leuk adres! ik ben der vaak geweest en het blijft leuk! ook d de omgeving is eeeerug mooi!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:12

Ik ben vandaag terug gekomen van de tweede keer vakantie bij Camping Boszicht in Laag-Soeren.
Het is daar echt zo ontzettend goed, echt een aanrader. Je rijd zo vanaf de camping de Veluwe op.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 10:07

Silence schreef:
Ik ben vandaag terug gekomen van de tweede keer vakantie bij Camping Boszicht in Laag-Soeren.
Het is daar echt zo ontzettend goed, echt een aanrader. Je rijd zo vanaf de camping de Veluwe op.

Heb je toevallig daar een telefoonnummer van af website?

Bedankt alvast

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:27

_cynthia_ 0313-420435

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:11

Omdat de FAQ van BRT eigenlijk zeer volledig is : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten. (en zie lager voor België, Duitsland en andere landen). Is het wellicht leuk dat als je hier reageert met een suggestie dat je dan ook even vertelt over de faciliteiten en omgeving en hoe je alles ervaren hebt? Lachen

Ik heb zelf ervaring met :

Veluwe : www.henriettehoeve.nl te Wolfheze (ben net terug van weekje vakantie voor de 2e keer. Mooie accommodatie, grote pensionstal, lekker veel schrale weides. Omgeving is dichtbij en super. Alleen is hier geen begeleiding.

Brabant : Manege van Loon : http://www.hotelmanegevanloon.nl/ Nette begeleiding, igv kleine groepen kan je samengevoegd worden. Kamers en groepskamer zijn goed, eten is netjes. Stalling is redelijk donker maar op zich aardig. Als je wilt kan je ook paddocks op de weide maken. Ben hier 3x een weekend geweest.

Zeeland :
Groede : http://home.hetnet.nl/~avdamme/ Camping, nette stallen, mooie weide. Geen begeleiding verder. Mooie polder, strand is op 2-3 km rijden. Ben hier diverse malen voor weekend geweest.
Nieuwvliet : http://www.hippodor.nl/pscnieuwvliet/ nette stallen, weidegang beperkt mogelijk. Strand is op 500 m rijden.
Sluis : http://www.de-vallei.nl/de/index1.htm relatief duur vond ik, maar nette accommodatie en stallen en weides. Wel polderomgeving. Ben hier diverse malen voor weekend geweest.

Cuarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:24

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:53

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:57

Ik ben afgelopen weekend met paard naar Renesse geweest, en het was geweldig.
Paard stond daar op de wei met een kudde (hij werd niet geaccepteerd, maar dat hangt natuurlijk ook van het paard af), en je mag gebruik maken van alle faciliteiten van de manege. Ik ben zelf niet eens met hem op de manege geweest omdat we kwamen voor het strand, maar ze hebben 2 binnenbakken, buitenbak etc. De wei waar je paard in komt is écht enorm, met veel gras, dus daar vermaakt hij zich wel. Je zit er ook zo op het strand, ook bij een groot deel waar je in de zomer ook overdag mag rijden. Door de duinen kan je ook rijden, er zijn overal ruiterpaden. Lachen
Verder vond ik de prijs echt niet duur, ik betaalde voor een lang weekend (donderdagochtend t/m zondagavond) inclusief annuleringsverzekering, weidegang, faciliteiten etc. 25 euro! Daar kan je dus eigenlijk niks van zeggen. Lachen Als je wilt kan je paard ook op stal, de kosten zijn dan iets hoger.
www.manegegrol.nl
Foto's, zie onderschrift.

Juuliekaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:01

In havelte is een boerderij waar je je paard neer kan zetten voor de vakantie, daarbij is een camping en er zijn 3 appartementen... site: www.ruitervakantiecentrum.nl

Knipoog

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 10:31

Ik ga als alles goed gaat volgend jaar een midweek naar Hoeve den Anholt dat ligt in Ruinen. Is toevallig daar ooit iemand geweest?