Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hij loopt nu ruim twee maanden in de kudde en nu begint ie pas voorzichtig vriendjes te maken. Hij begint te leren wat zijn plaats is en hoe hij toch contact kan maken met paarden die boven hem staan. Hij snapt nog niet altijd dat hij als laatste naar binnen mag en probeert dus ook gewoon vooraan te gaan staan bij het hek. Dit wordt door de rest natuurlijk direct afgestraft. Soms is dat best sneu om te zien, maar hij moet leren voor zichzelf en zijn plekje op te komen. En als je dan af en toe kleine vorderingen ziet, is dat wel weer erg mooi om te zien.... humpy1 schreef:Een vraagje waar mijn paarden nu op het land staat staan in het totaal 6 paarden.
1 fries 20 jaar oud ruin
shetlander 18 jaar oud ruin
2 friese jaarlingen hengst
1 kruising draver nog iets hengst
En een welsh cop weet niet hoe oud ruin
Maar nou is de oude fries de leider van de groep en zorg er voor dat de andere paarden hun plaats weten.
Nou staat 1 van de jaarlingen er net bij en die wordt nog een beetje op zijn plaats gewezen door de fries.
Maar zodra de fries hem bijt of weg wil trappen dan blijft hij gewoon staan, ook al blijft die fries op hem in trappen
meneer blijft gewoon staan en doet niks.
Is dit normaal voor een jaarling de andere jaarlingen of paarden lopen gewoon weg of doen iets terug hij niet.
Graag jullie mening hier over of dit normaal gedrag is voor een jaarling

geerke schreef:ik zou hem eruit halen,arm beest....hij is duidelijk niet in staat zich zelf te verdedigen.
Ik begrijp de reacties hier dan ook niet,van gewoon laten trappen hij leert het wel..
Totdat hij een trap tegen zijn hoofd krijgt,en eindigt met een gebroken kaak,of een onherstelbare blessure aan zijn been,het is maar net wat je wilt.
En voordat er reacties komen dat het de natuur is.....hoe wij paarden houden heeft nog weinig met de natuur te maken....
(en dat is vaak ook zo) geerke schreef:ik heb in het begin al geroepen weghalen uit die groep,maar als hij niet van jou is dan kun je ook niet veel doen.
Ik vind dit echt heel zielig en begrijp niet hoe mensen dit een dier kunnen aandoen.(door niet in te grijpen)