Ik heb een ( paar ) probleempje met ons shetlander hengstje , hij snapt volgens mij niet wat alles betekend , b.v het lijkt alsof hij niet snapt wat ik bedoel als ik met mijn stem dingen zeg waarvan een gewoon paard na een tijd je zou aan draven , en hij weet niet dat aansporen hard gaan betekend , en ook niet wat een tik betekend geloof ik.
Hij snapt er echt niks van , met het grondwerk dat we doen , loopt hij wel goed achter me aan , maar snapt hij niet als ik wil aandraven..
Met hem aan het halster lopen heeft geen zin , want ik wil hem niet voortrekken...
En het interesant maken heeft ook echt geen zin , want dat doet hem niks.
Hij word nu aan een ander paard gelongeerd , en dan word hij niet mee getrokken , maar hij is dan ook niet vooruit te branden.
Hij word niet echt meer bereden , hoog uit zoon 2 x in de maand , door iemand die niet te lang en zeker niet te zwaar is ( net 20 kilo , en dat kan hij makkelijk houden van hij is ong. 86 cm. ) .
Lichamelijk is het volgens mij ook niet , want waarom zou een niet kreupel en ziek uit ziende pony niet willen draven. En bang voor mij is hij ook niet ofzo , we hebben zelfs een best goede band samen.
Iemand tip's?
En hou het vriendlijk.

Groetjes Sanne
Veel oefenen en geduld hebben!