Morgen wedstrijd, snap onderdeel van de proef niet! :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

passieX

Morgen wedstrijd, snap onderdeel van de proef niet! :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 15:25

Zoals je kunt lezen, heb ik morgen wedstrijd, een B proef. Nou snap ik een onderdeel van de proef niet, m'n vader niet, vriendin van mij niet, en instructeur/instructrice, heb ik neit meer gesproken!

Kan iemand mij dit uitleggen (door te tekenen als dat kan )
Van X tot X Grote volte links en na enkele drafpassen paard de hals laten strekken
X en C halve grote volte links en teugels op maat maken

kan iemand mij dit uit leggen?

wake_up

Re: Morgen wedstrijd, snap onderdeel van de proef niet! :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:27

Eigenlijk maak je 2 grote voltes achter elkaar. Want het begint met van C tot X Halve grote volte links. Daarna maak je nog een hele volte linksom, en laat je het paard de hals strekken.
En daarna rij je nog een halve grote volte van X tot C.

- Dus eigenlijk is het qua figuur gewoon hetzelfde als 2 grote voltes bij C Lachen -

Edit: Als je het dan nog niet snapt wil ik het wel proberen te tekenen Lachen Want eigenlijk is het heel makkelijk Haha!
Laatst bijgewerkt door wake_up op 12-07-08 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:29

Je begint daar bij c een volte te rijden op de linkerhand.
En eigenlijk komt het er op neer dat je die volte 2x achter elkaar rijdt. De eerste helft van de eerste volte doe je nog niks. Dan vanaf x ga je halsstrekken en dat doe je tot x dus zeg maar de 2de helft eerste volte en de eerste helft 2de volte. En de 2de helft van je tweede volte ga je weer je teugels op maat maken!

Snappie?

dito als boven

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:32

Rare vraag hoor, maar hoe komen jullie erop dat ze bij C een grote volte moet beginnen? Hierboven staat toch van X tot X. Dus dan lijkt me dat ze vanaf X een grote volte moet rijden? En daarna van X tot C, dus maakt ze toch anderhalve volte?
Of zie ik t verkeerd? Kan ook hoor.. Bloos

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:33

absque_dubio schreef:
Rare vraag hoor, maar hoe komen jullie erop dat ze bij C een grote volte moet beginnen? Hierboven staat toch van X tot X. Dus dan lijkt me dat ze vanaf X een grote volte moet rijden? En daarna van X tot C, dus maakt ze toch anderhalve volte?

Het stuk in de proef begint met van C tot X halve grote volte links. Daarna komt de volte van X tot X en daarna halve grote volte links van X tot C, wat dus hetzelfde is als 2 grote voltes bij C maken, waarvan je van X tot X hals moet laten strekken Lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:35

wake_up schreef:
absque_dubio schreef:

Het stuk in de proef begint met van C tot X halve grote volte links. Daarna komt de volte van X tot X en daarna halve grote volte links van X tot C, wat dus hetzelfde is als 2 grote voltes bij C maken, waarvan je van X tot X hals moet laten strekken Lachen

Afgod Afgod

Ze had er inderdaad het onderdeel daarvoor even bij moeten zetten want zomaar ergens een volte beginnen kan best lastig zijn.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:36

[PP] -> [WD-V]

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:41

en is het gelukt?
hierboven is het goed uitgelegd.
De bedoeling is 2 voltes waarbij je eerst een halve rijd, een hele met halsstrekken en dan nog een halve met teugels op maat mkaen!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 17:53

Doei!

De oefening waar ik hier uitleg om vroeg ging goed, maar de rest niet, er stond een luchtkussen op gesteld, en het was allemaal nieuwe voor hem en ook voor mij, ik was kei zenuwachtig en hij was gespannen door alles wat hij zag, uiteindelijk 12e van de 17. (was niet met winstpunten was niet officieel, en was andere puntentelling)

Ik deed ook nog 2tal met vriendin van mij, hierbij was hij veel minder gespannen, dit ging ook veel beter en wij werden hier 2e mee! Haha!

maar ik ben super trots op hem! Lovers

En bedankt voor de uitleg. Lachen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:24

Topper passieX gewoon blijven oefenen en dan komt het allemaal goed!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:26

Dat is idd een lastige, daar heb ik de 1e keer ook heel lang over na moeten denken Clown Tip voor de volgende keer: wat ook helpt is zélf even tekenen, een paar onderdelen eerder beginnen (of gewoon de hele proef), dan zie je 't vanzelf Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 18:27

Hahaha, ik heb hier ook een keer een topic over gemaakt. Lachen Hebben ze er niet handig in gezet.