Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vinka schreef:Ik galoppeerde dus een volte voor de juryauto. De jury sprak mij aan en zei dat ik niet mocht galopperen. Toen ik hem zei dat dat volgens mij wel mocht zei hij ja, maar alleen over de hoefslag.

) Urielle schreef:Ik weet zelfs mensen die de ring verkennen met slangenvoltes (wel in draf)
daffodil schreef:Maar inderdaad, stap, draf of galop maakt niets uit en een figuur rijden ook niet. Als je maar in de gaten houdt wanneer je moet beginnen, zelf of je voorlezer maar niet stiekem afspreken dat je voorlezer de andere kant opkijkt en jij vrolijk eerst je hele proef oefent voordat je begint
_10_ schreef:daffodil schreef:Maar inderdaad, stap, draf of galop maakt niets uit en een figuur rijden ook niet. Als je maar in de gaten houdt wanneer je moet beginnen, zelf of je voorlezer maar niet stiekem afspreken dat je voorlezer de andere kant opkijkt en jij vrolijk eerst je hele proef oefent voordat je begint
Dat 'probleem' heb ik héél makkelijk opgelost.... geef tegenwoordig het startsein dmv een belsignaal
diega schreef:Soms tijdens de indoorconcoursen of als een concours een beetje uitloopt of ze willen een beetje opschieten dan wordt er soms gezegd door de organisatie/ ringmeester maar soms ook door de jury zelf dat je de binnenrijbaan binnenkomt en dat je een rondje over de hoefslag mag rijden en gelijk moet starten.
*knip*
Kan een organisatie/ ringmeester / jury dit opdragen en wat gebeurt er als je dan toch ergens een volte rijdt? Uitsluiting, slechte punten / chagerijnige jury ?
Elliebelle schreef:Maar als je nu in de B rijd dan, en AKEHC binnen moet komen, mag je dan niet even een volte rijden om niet langs A te komen?
juval schreef:ik kom altijd binnen op de andere hand, zodat ik dus nog van hand moet veranderen voor de proef echt begint, dan heb je wat extra tijd, en 'moet' je wel op een of andere manier een figuur maken, dus van de hoefslag. Ik heb nog nooit commentaar hierop gehad.
lotjj92 schreef:deed een jury bij mij, die had een belletje. ik mocht beginnen. *klingelingeling* toen zat ik ineens aan de andere kant van het inrijterrein![]()
onn-topic naar mijn weten mag je gewoon figuren rijden. ik ga altijd een paar keer van hand veranderen, volte en dan starten
juval schreef:ik kom altijd binnen op de andere hand, zodat ik dus nog van hand moet veranderen voor de proef echt begint, dan heb je wat extra tijd, en 'moet' je wel op een of andere manier een figuur maken, dus van de hoefslag. Ik heb nog nooit commentaar hierop gehad.