Wat is redelijk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Wat is redelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 08:24

Het is niet mijn bedoeling om een bedrijf hier zwart te maken, daarom noem ik de naam ook niet. Ik wil gewoon wat advies wat ik met deze zaak aan moet.

Het gaat over een zadel voor mijn paard. We hebben nogal wat zadelellende gekend. We hebben 3 zadels gehad in 1,5 jr tijd. Twee waren verkeerd aangemeten. De derde was ze snel uitgegroeid, omdat ze weer spieren ging ontwikkelen.
Omdat ik het nu echt goed wilde, heb ik een echte, ambachtelijke zadelmaker in de arm genomen.
Diegene is diverse malen langsgeweest met nieuwe en tweedehands zadels om te passen. Ook heb ik een tweedehands zadel een poosje mogen testen. Helaas was dat zadel niet geschikt.

Uiteindelijk hadden we een zadel gevonden dat goed pastte. Het zadel was alleen in 17,5 inch en ik ben vrij lang, dus kon er mijn bovenbenen niet in kwijt. Dus heb een 18 inch besteld.
Het zadel zou binnen maximaal 8 weken geleverd worden. Dat is mij op het hart gedrukt, omdat ik met andere bedrijven met zadels wat problemen met communicatie en levering heb gehad.

Na 12 weken hebben we zelf maar eens contact opgenomen. Het zadel was er niet, door een fout in de fabriek, maar hetzelfde zadel in 17,5 kon ik zo lang wel gebruiken. Op dat moment had ik al 5 maanden niet meer gereden (zoektijd + wachttijd).
Dus nam het aanbod aan. Het zadel lag wel goed het paard, maar ik zit er gewoon te krap in. Nu moest het zadel weer gecheckt worden na zoveel uur rijden en dat is ook nodig, want de vulling is best wel ingezakt en hij ligt niet meer 100%.
Maar eigenlijk wil ik na 21 weken wachten gewoon mijn bestelde 18 inch zadel hebben.

Ik ga een dezer dagen weer contact opnemen en wil graag een beetje goed beslagen ten ijs komen. Wat zijn mijn rechten....?

Klara16

Re: Wat is redelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:27

Heb je al iets betaald en zo ja wat dan?

Je kan er misschien gewoon mee dreigen dat je de hele verkoop afblaast en elders een zadel gaat kopen. Het lijkt me echt niet normaal dat je er zolang op moet wachten.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 08:27

Ik heb een aanbetaling gedaan van 500,-

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:32

Tja, dat geld krijg je natuurlijk niet meer terug. In dat geval kan je misschien beter gewoon doorrijden met het 17.5 inch totdat het jouwe er is. Ik zou dan wel een keer zelf naar de winkel gaan en heel duidelijk zeggen dat je het wel erg lang vindt worden.

Vraag om een verklaring voor die lange wachttijd. Ik denk niet dat ze dit expres doen, ze hebben ook liever een tevreden klant natuurlijk.

Ik zou persoonlijk wel niet bereid zijn om huur oid voor het 'vervangzadel' te betalen.

Misschien dat een van de juridisch onderlegde mensen hier precies weet wat je rechten zijn als je toch onder de verkoop uit wil.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 08:39

Ten eerste het is geen winkel, maar een zadelmakerij. Winkels begin ik al niet meer aan...
Er was iets fout gegaan in de fabriek en daardoor duurde het zo lang. Maar 21 weken vind ik nu wel heel lang worden...
Ik betaal ook geen huur voor het leenzadel, dat staat ook nergens.
Wil gewoon graag adviezen waar ik wat mee kan....

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:40

Wat je wil is dus de verkoop ongedaan maken en je voorschot terug, als ik het goed begrijp?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 09:13

Ik wil gewoon nu lekker rijden met een goed passend zadel.
Ben door alle ellende die ik heb gehad heel erg wantrouwend geworden naar zadelverkopers. Zij hebben mij dingen beloofd, maar komen die niet na. Ze bieden een tijdelijke oplossing, maar dat duurt ook al weer 6/7 weken.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:54

Mijn ervaring is dat je er goed achteraan moet zitten (geldt niet alleen voor zadels). Gewoon regelmatig (1 keer per week ofzo) even bellen om te horen hoe het ermee staat. Het zou eigenlijk niet moeten maar mijn ervaring is dat het beter werkt dan maar gewoon afwachten. Als je regelmatig belt dan blijf je meer 'in gedachten' bij de zadelmakerij en zullen zij misschien er ook meer achteraan zitten bij de fabriek.