Ik heb een AV hengst van nu net 6 jaar.
In de omgang is hij altijd heel makkelijk en lief, doet ook niet vervelend als er (hengstige) merrie's zijn ofzo.
Alleen als ik hem losgooi dan lijkt mijn lieve paard te veranderen in een monster
.Ik durf gewoon niet zonder zweepje de bak weer in te gaan omdat ik bang bent dat hij me anders aan zal vallen. Het begint al als we de bak in lopen, ineens krijgt hij praatjes en gaat happen naar mijn jas enzo. Als ik dan mijn touwtje van het halster losklik dan zet hij altijd heel uitdagend een stap dichterbij mij. Als ik weg wil lopen kan ik niet mijn rug naar hem keren want dan loopt hij me achterna en probeert in mijn rug/nek te bijten. En als ik (met mijn gezicht naar hem toe) om hem heen wil lopen oid dan draait hij telkens zijn achterkant van me weg om weer heel uitdagend voor me te gaan staan. Laatst was het zelfs zo erg dat hij naar me heeft gesteigerd en ook een gemikte trap gaf naar mijn hoofd (gelukkig niet raak, ookal scheelde het niet veel).
Ookal sta ik aan de andere kant van de bak, hij zal me altijd komen opzoeken om mij uit te dagen.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit goed aan kan pakken? Hoe ik de leider kan worden over mijn paard?
Ik neem aan dat ik moet beginnen met grondwerk, maar wat dan precies?
Want ik heb zelf ook al dingen geprobeerd, alleen dat werkte niet echt (tenminste.. niet op lange termijn)
alvast bedankt!

dankje

.