lichte rijbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josie

lichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:27

Ik heb een hele leuke licht groene katoenen rijbroek gezien met kunstleren zitvlak.
Nu heb ik alleen maar dondere broeken gehad (donker grijs) en ja een witte voor de wedstrijden, maar die reken ik even niet mee.
Hoe is jullie ervaring met lichte rijbroeken en dan doel ik op het vies worden en de eventuele donkere vlekken (is nu wel zichtbaar bij mijn grijze broeken) zoals bij je knieen (van je zadel) en of chaps.
Worden ze ook weer goed schoon?
Zo ja hoe was je ze dan?
Graag hoor ik jullie ervaringen...........

lynne_berna

Re: lichte rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:28

Niet doen, ik heb er 1 van eurostar met lichtblauw hartstikke gaaf. Maar je paard schuurt 1x of je loopt ergens tegen aan en hij kan de was weer in omdat er vlekken opzitten. Die zijn er wel altijd goed uit te krijgen hoor, en ze worden gewoon net zoals de andere was gewassen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:10

Een lichte rijbroek wordt misschien iets eerder smoezelig, en je ziet het vuil er wat eerder op, maar de kleur blijf vaak ook langer mooi.
Het voordeel van een donkere broek is dat dze misschien minder snel vies lijken, maar worden wel sneller vaal.
Als je de broek echt mooi vind zal ik het gewoon doen.

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 16:13

Ik heb een hele mooie maïskleurige rijbroek, wordt inderdaad wel snel vies maar dat maakt mij echt niks uit...
Ook een hele fijne stof en zit heerlijk en vind hem heel erg mooi bij mijn bruine laarzen Haha!

Kortom ben tevreden, je moet hem alleen elke keer wassen, krijg de vlekken er goed uit hoor, of 1 keer in de 2 dagen wassen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 19:03

Bedankt voor jullie tips, ik twijfel nog, ga eerst op vakantie, als de broek er dan nog is, zien we dan wel verder

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:07

inderdaad meteen na rijden wassen, en niet een paar dagen later.
Ik heb van dat spul van vanish(of zo zo'n rose bus) gekocht speciaal voor gekleurde kleding en dat is naar mijn idee perfect! Juist omdat je de rijbroeken meestal maar op 30 graden kan wassen.
Schepje erbij en keurig schoon! Pling Pling Pling

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:36

Voor mij nooit meer een lichte broek. Ik heb een lichtblauwe van eurostar, zit erg lekker. Maar toen ik m voor de eerst keer aanhad heeft mijn hafje met dr vieze gras/schuim mond erlangs geschuurd, vlek dus op mn dij. En dat wil er dus niet meer uit. T lijkt dus alsof ik een vieze broek aanheb als ik m net heb gewassen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:27

Ik hoef ook geen lichte broeken meer.

Ik had een mintgroene van Pikeur. In de winkel was ik er helemaal verliefd op.
In de stal was de liefde snel over Clown

Je zag er echt álles op, dus moest ik hem ook vaak wassen.
Op zich vind ik een vlekje niet erg, maar als mijn schatje haar mond even langs mijn broek had geveegd, kon ik hem toch de andere dag niet nog een keer aantrekken.
Ik moet zeggen dat de broek daar wel tegen kon, de kleur bleef mooi.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:16

Ik heb ook een lichte rijbroek.
Hij wordt misschien wat sneller vies, maar als je hem wast zijn de vlekken er ook zo uit Bloos

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:33

Ik heb ook een lichtblauwe rijbroek van eurostar, prima ding maar hij wordt inderdaad wel snel vies. Ik zou het niet zo snel meer doen, denk ik. Geef mij maar een zwarte. Ja

Zo heb ik ook een beige jas van HH, ik vond hem op de foto hartstikke leuk maar in het echt valt ie wel een beetje tegen en hij wordt zo ontzettend snel vies. Dus dat doe ik ook niet meer.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:56

Ik heb 2 beige broeken,
ja ze worden wat sneller vies, maar daarvoor ben je bij de paarden Knipoog
Ik doe toch niet vaker als 2 keer een rijbroek aan naar de paarden.
En als er een vlek opzit, wat maakt het uit Haha!
Ik sta niet op een manege oid, dus de enige die mij ziet met een rijbroek met vlek is mijn paard, nou die geeft er niet om hoor Knipoog

Maar ik draag het liefst zwart Haha!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:04

ik heb een beetje grijs/beige achtige kleur. En het is wel licht.
Bij mij zitten er plekken bij de kniestukken. En verder ben ik erg goed in het viesmaken van broeken, ook mijn lichte spijkerbroeken waar ik verder behoorlijk voorzichtig mee ben worden altijd vies Clown
Voordeel is dat bij deze rijbroek vlekken er makkelijk uitgaan, dus hij blijft netjes . Verder heb ik ook een witte rijbroek (die trek ik ook wel eens aan als het warm is bijv.) die na iedere wasbeurt gewoon weer mooi wit is. Behalve dan de kniestukken.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:17

Ik had heel lang een beige, ook wel licht.
vond het verschrikkelijk, het werd zo snel vies enzo.
ik heb nu altijd zwart en grijs vind ik een stuk fijner.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:40

ik heb 1 beige rijbroek. Meestal trek ik die aan als we over zandlanen gaan crossen. Dan word je tog zanderig. Maar ik zou denken. Koop gewoon de broek die je zo mooi vind. Als het niet bevalt weet je dat voor de volgende keer.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:00

Tja, als je m mooi vind moet je hem kopen.

Ik zal zelf nooit een lichte broek kopen want je ziet er alles op.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:45

nou bij mij valt het wel mee en ik doe echt vanalles,,
ik heb lichtblauw en lichtbruin allebei meteen donker kunstlederen zitvlak maar allebei zien ze er nog goed uit alleen nooit te heet wassen en niet in de droger,,,
dus ja ik heb nergens last van Tong uitsteken

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:23

Ik heb een lichtbruine broek en die wordt bijna nooit vuil...
Maar als ie al vuil wordt gebruikt ik vanish (weet ni meer hoe je het schrijft ) werk echt steen goed daarvoor!

_Maflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:33

Ik heb ooit een lichte gehad, doe ik nooit meer. Ik houd het lekker bij de donkere kleuren. Je ziet er veel minder gauw vlekken op en ik vind dat ook een stuk netter staan.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:35

Ik heb een lichtgrijze zomerrijbroek met leren kniestukken. Die zijn wel snel smoezelig, maar verder valt het qua vlekken hartstikke mee en het gaat er ook allemaal weer uit in de wasmachine.

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 13:42

Gewoon doen hoor, als je 'm leuk vindt. Ik heb zelf een lichte gehad. Voor het wassen de vlekken bij langs met een borstel en groene zeep, wassen met wolwasmiddel en niet in de zon drogen - en al helemaal niet in de droger. Zo is ie 12 jaar meegegaan (gebaseerd op 1x/w rijden), en ik heb 'm uiteindelijk alleen maar weggedaan omdat 't zitvlak flinterdun werd - niet vanwege vlekken die er maar in bleven (want tot op 't laatst was ie licht).

Dimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:11

Ik heb zelf ook 2 lichte rijbroeken, ze worden inderdaad snel vies, maarja, je kan ze blijven in de was gooien, maar je kan hem net zo goed een week/2 weken achter elkaar aanhebben, en hem dan in de was doen, de vlekken gaan er gewoon goed uit, en tja, bij paarden kan gewoon niets schoon blijven, ik vind het niet erg, maar als jij dat wel erg vind, dan moet je hem niet kopen.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:11

Ik zou het niet doen ik heb ook een lichte broek en die is bij het zadel helemaal vies en dat gaaat der echt niet uit (bij mij dan he)
Dus nou heb ik alleen nog maar donkerdere broeken

K_atoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:50

Ik wil noooooit meer een lichte broek, het is heel leuk.. alleen je kan hem al na 2minuten wassen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:17

Haha! ik zie het al voor me............
Dus helaas het gaat over, geen lichte rijdbroek voor mij, helaas.
Het was wel een hele mooie, maar ja dat is in de winkel en niet op en bij het paard.
In ieder geval iedereen reuze bedankt voor de tips e.d..

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:03

Kvind een donkere broek ook prettiger..
een lichte broek zie je de vlekken al zo snel!