mijn pony had ook zo'n probleem, een hele tijd lukte het gewoon absoluut niet, elke keer stijgeren enzo, vanalles geprobeert, doek over dr hoofd enzo, dat lukte 2x, daarna had ze het door en als ik dan met een doek bij dr hoofd kwam ging ze omhoog. ook als er een longeerlijn bij kwam helemaal flippen.
en niemand kon ons ook helpen. het was een keer zover dat ze op dr knieen voor de klep lag.
toen zijn we naar een cursus geweest. daar heb ik geleerd hoe ik haar de baas kon en uiteindelijk hebben we het probleem opgelost.
we hadden 2 longeerlijnen aan de zijkant vast gemaakt en naast de trailer op de grond gelegt. dus niemand had die lijnen beet.
ik moest met haar naar de trailer lopen en als ze ook maar 1 voetje op de klep zette, een snoepje geven.
als ze terug wilde schieten, druk op het touw zetten. net zolang tot ze weer naar voren komt en haar dan belonen.
als dat lukt kunnen 2 mensen die touwen oppakken maar niet tegen haar aan houden.
als ze dan naar de zijkant uitwijkt, moet je rustig heen en weer zwaaien als ze het touw dan raakt blijft ze recht.
uiteindelijk liep die van mij er toen zo in.
weet niet of je er wat aan hebt, 
en veel succes!!
ps. die cursus was bij 2moons (bij petra vlasblom)
Laatst bijgewerkt door tes_saa op 11-07-08 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt