Mijn paard zou gisteren naar een andere stal gaan. Omdat ik zelf geen trailer heb en e rijbewijs heb ik iemand hulp gevraagd. Maar ze wilt er niet in.
Ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen. Maar het is een vrij lang verhaal. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Op 22 december 2005 Kwamen haar oude eigenaren mijn paardje brengen. Toen ben ik er niet bij geweest met het inladen. Het uitladen is geen probleem. Maar een maand later moest mijn paard terug naar haar oude eigenaren (doordat daar op stal dingen gebeurden die ik niet goedkeur). Ze kwamen er aan en het trailer laden begon. Het heeft toen 3 kwartier geduurd voordat ze erin stond. Kan het begrijpen zovaak staat ze er niet in en dan kan het inderdaad eng zijn. Maar toen ze er in stond alles goed. We komen aan bij haar oude eigenaren en geen probleem het uitladen.
In april 2006 kon ik naar een nieuwe stal (Haar oude eigenaren woonde 3 kwartier van ons af en elke dag die route koste toch veel tijd). Ik was er bij met het inladen en nou duurde het ongeveer een half uur. Ook weer met veel rust en geduld en snoepjes. En ook weer toen ze er eenmaal in stond ging het prima.
Deze 2 keren is zij ingeladen dus met veel geduld en zonder slaan of schoppen. Alleen de 2de keer wel het touw erbij om haar een beetje recht te kunnen houden.
Maar nou. Doordat ik geen wedstrijden rij of ergens ver af een buitenrit ga maken heb ik de trailer nooit nodig gehad. Maar nou ga ik dus naar een andere stal toe en moet zij dus vervoerd worden. Gister gingen wij het proberen. In het begin ook weer met snoepjes en appels enz enz. totdat ze door kreeg als ik nou helemaal schuin op de plank ga staan moet ik toch weer helemaal gedraaid worden. Ze begon spelletjes te spelen. Toen hebben wij ook weer het touw erbij gehaald maar na 20 min deed dat haar ook niks meer. Het begon heel erg te regenen en omweren. Dus nadat we helemaal nat zijn geworden zijn we maar gestopt. Ze heeft die avond geen voer gekregen.
Vanmorgen zijn een vrouw(waar ik naar toe ga met haar paard) en mijn vader het gaan proberen. (dit doordat ik thuis zit met een zware hersenschudding). En die hebben het bijna 2 uur geprobeerd. En alleen met wat lekkers en lieve woorden zeggen. Ook geen touw. Toen de vrouw vroeg aan me vader om haar een paar keer tegen de kont aan de duwen flipte ze helemaal. Dus dat ook niet meer gedaan. En op een begeven moment stond ze met 3 benen echt in de trailer. Eentje nog op de laadklap. En toen flipte ze weer en ging ze er weer uit. En toen wou ze niet meer.
Nou ga ik het vanavond weer proberen met het meisje wat de eerste keer ook heeft geholpen. En nou wil ik het ook proberen zonder touw en alleen met snoepjes hooi, muesli .. Maar heeft iemand misschien nog tips die ik kan gebruiken zodat ze er misschien eerder ingaat of met een veiligere gevoel?