Verschil leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mr3nt

Verschil leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:24

Ik heb vandaag 2 soorten rijlaarzen gepast,
1paar van BR, die waren niet helemaal van leer, en zaten ook erg vreem alsof ik een robot been had.
Daarnaast had ik nog een paar (volledig) leren laarzen aan van Derby. Allebei met veters. Die van Derby zaten stukken fijner dan dei van BR, en toch verbaaste me dit omdat ik juist dacht dat echte leren laarzen erg stijf zijn en in het begin niet fijn rijden ( van horen zeggen ). Ik rij nu nog steeds met rubberen laarzen van Aigle, en ik rij ongeveer 3 keer per week. Wat raden jullie aan/af?

sibbe

Re: Verschil leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:27

dat is ieder voor zich ik heb op maat gemaakte laarzen van cavallo en ik wil niet anders Knipoog
kijk bij meer winkels rond en vergelijk en pas alles !!

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:14

Vroeger was het idd zo dat leren laarzen stijf waren en dat je ze " in moest lopen" voordat ze lekker zaten.

Tegenwoordig hebben ze laarzen van soepel leer en zitten ze dus gelijk heerlijk..

Beide soorten zakken overigens iets in, de stugge alleen aanzienlijk meer als de soepele.

Volledig leren laarzen ademen meer en zijn m.i. dus prettiger als laarzen waar nog kunststof in verwerkt zit, maar dit is een persoonlijke keuze.

Mr3nt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 14:39

En leren chaps met leren jodphurs dan? Ervaring mee?

jenny1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:52

Zelf heb ik de derby elegance. Vind ze nu fijn zitten al hoewel ik er in het begin toch moeite mee had. Liet ze vaak staan omdat ik ze niet fijn vond met rijden. Maar nu ze ingelopen zijn.. zijn ze super! Haha! De derby softjumper is denk ik in het begin fijner. Wat soepeler leer.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:45

HAR-->RUI

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:55

Ik heb ook Derby's met rits.
Ze zaten meteen vanaf het begin best goed en ik heb ze niet in hoeven te lopen of rijden.
Inmiddels zijn ze iets ingezakt en zitten daardoor nog beter.

Ik moet wel zeggen dat ik in deze tijd van het jaar meestal met chaps rijd, vind ik nog beter zitten!