ik zit een beetje te dubben over een probleem met mijn paard.
Ik wil namelijk 20 juli starten buiten op het concours van Heibloem,
maar nou is mijn probleem dat mijn paard heel snel gespannen is en dan absoluut niet meer
wil ontspannen en dus ook niet meer goed aan de teugel loopt.
Thuis in de buiten en binnenbak heeft ze er een stuk minder last van maar ook dat ze spanning blijft opbouwen, een echt hiittepitje is ze. daarom ben ik eingleijk er best huiverig voor dat ze niet meer aan de teugel wil open op wedstrijd of dat ze wegschiet en dergelijke ( op de clubkanpioenschappen is ze godzijdank in een afgesloten buitenbak waar eignelijk helemaal niks geks was er vandoor gegaan en enorm bokken e.d en ben uiteindleijk met een ambulance afgevoerd en heb daar nu nog steeds problemen mee) Het is wel pas onze eerste buitenwedstrijd, maar vorig jaar toen we aan het trainen waren toen we ons eigen concours van de vereniging aan het opbouwen waren werd ze ook al helemaal gek. Maar ja als ze loopt dan is het ook echt wel heel goed dan gaat ze zichzelf echt helemaal showen en zo dan is het net een hengst. maar als het het fout gaat dan gaat het bij haar ook echt fout.
ik heb dus eigenlijk twee problemen:
- het aan de teugel lopen op wedstrijd: dat ze teveel spanning opbouwt en haar toch een beetje in de valse krul trek niet goed dus
- het onder controle houden : het wegspringen en van door gaan
Wat zouden jullie hier mee doen starten of niet en tips hoe ik bij haar de spanning kan afbouwen
zodat ze weer ontspant op een wedstrijdterrein en haar toch netjes kan laten lopen