Waar baseren jullie het lesgeld op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Waar baseren jullie het lesgeld op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 10:54

Soms zie ik advertenties voorbij komen van mensen die voor €50 een uurtje les hebben. Mijn stagebegeleidster vraagt dit er ook voor en dan is het nog op eigen terrein.

Ik moet zeggen dat het een hoop geld is en vraag mij daarom af waar worden zulke bedragen op gebasseerd (er zit een deel reiskosten bij in die vat ik wel).

Niet aanvallen bedoeld, gewoon nieuwsgierig.

Urielle

Re: Waar baseren jullie het lesgeld op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:57

Ik les bij mijn eigen instructeur a 80 Euro per uur, bij hem aan huis. Hier is het een gevalletje hoog niveau en veel naamsbekendheid Knipoog

Mijn eigen tarieven baseer ik op wat hier in de regio gevraagd wordt. Voor 10 Euro komen hier alleen Penny's, voor 30 Euro heb je iemand die Intermediaire rijdt dus dan ga ik er ergens tussenin zitten. Lachen

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:57

zo dat vind ik wel een hele hoop geld hoor voor een uurtje les.
Ik betaal voor een uur les 25 euro bij mij thuis en ik krijg les van een goede instructeur die zelf zz is.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:58

80 euro per uur voor een les? ammenooitniet Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:00

Ik betaalde ook 80 euro per uur en vraag zelf 40 maar dat gaat binnenkort weer wat omhoog.
Ik baseer het puur op vraag en aanbod. Ik heb meer dan genoeg lessen dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die deze prijs willen betalen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:01

wat rij jij zelf als ik vragen mag katja?
als je b rijdt is het natuurlijk niet helemaal reeel, maar dit verwacht ik ook niet Vork

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:02

Ik heb zelf niet verder dan ZZ-L gestart maar wel verder opgeleid en heb inmiddels ook leerlingen die ZZ-L rijden en die ik vanaf B of L niveau begeleid.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:05

pff wat een hoop geld.. maar goede les is duur, hier in Venlo eo. is het al een drama om uberhaupt een goede instructeur te vinden die aan huis komt, dan hebben we het nog niet eens over de prijs..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:07

Dan vind ik dat inderdaad een redelijk bedrag, kijkende naar de prijzen die hier in de regio gevraagd worden. Was gewoon nieuwsgierig hoor Bloos

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:49

Er zijn 2 soorten instructeurs, diegenen die ervan moeten leven en diegenen die het voor de lol erbij doen. Financieel zit daar nogal een verschil tussen.

Als je inkomsten afhankelijk zijn van het lesgeven, wordt dit aan de Belastingdienst aangegeven en gaat er nogal wat belasting vanaf. Dit houdt dus ook in dat je als lesklant BTW betaalt aan die persoon Ja Daarnaast zijn er ook nog een hoop andere kosten zoals accountant, etc..
Om dan nog voldoende over te houden, moet het lesgeld hoger zijn dan dat van de lokale Beun de Haas.

Wie voor de lol een paar lessen per week geeft, geeft dit meestal niet eens door aan de Belastingdienst en kan dit hele bedrag dus in z'n zak steken. Daardoor kan het tarief ook lager zijn.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:54

Idd Ibonn, daar zal het ook wel aan liggen..

Ik krijg les van een meid van rond de 25 denk ik, ze rijd Z2 en ze geeft gewoon les voor de lol zoals jij noemt, ze heeft een andere vaste baan bedoel ik. Ze komt dan bij mijn vriendin en die geeft ze les en mij ook en voor een halfuurtje vraagt ze 12,50.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:57

Ik betaal 25 € per les + vervoerskosten die ik wel eens kan delen met andere ruiters die voor of na mij les hebben. Soms heb ik pech als ik de enigste ben die les volg, dan is wat meer. Ik krijg wel les van een toptrainer (die dus wel officieel instruteur is), maar meer zou ik toch echt niet willen betalen. Ik kan me niet inbeelden dat ik 40 of laat staan 80 euro zou betalen, waar eindigt dat??

Maar inderdaad, de instructeurs die in het zwart werken, die vragen minder want dat geld is helemaal voor hen. Mensen die zelfstandig zijn, die moeten meer vragen om hetzelfde over te houden dan diegene die het niet-officieel doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:03

Bolieke schreef:
waar eindigt dat??

Geen idee, ik weet ook mensen die 120 of 130 Euro per uur betalen.
Of 50 Euro per uur met een verplichting minimaal drie keer per week te komen lessen.
Dan valt dat van mij wel mee, ik kom alleen 'huiswerk ophalen' en train dan zelf weer lekker verder Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:10

Bolieke schreef:
Maar inderdaad, de instructeurs die in het zwart werken, die vragen minder want dat geld is helemaal voor hen.

Ik wist niet dat er ook nog "witten" waren.......... Knipoog

Maar als ik zo de tarieven voor de KNHS opleidingen las mogen de lesgelden wel naar 300 euro per uur om ooit nog rendabel te worden......... Gediplomeerd instructeur worden is alleen nog weggelegd voor rijkeluiskinderen geloof ik.
Je complete CE-rijbewijs plus chauffeursdiploma is nog goedkoper te halen.......... Nagelbijten / Gniffelen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:22

Amen Haha! CGJ12

Daarom zal ik niet snel de 2e fase gaan doen. Veel te veel leuke dingen te doen van dat geld Haha!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:23

is de 2e fase zoveel duurder dan de 1e dan?
ik kan me herinneren dat de 1e wel duur was, maar zó duur?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:27

Ik heb niet alle verstand van al die 1e, 2e, 3e, 4e en zelfs 5e fases van tegenwoordig, maar ik zag bedragen voorbijkomen van meer dan 2.000 euro per fase......
En dan moet je ook nog elke week je M+ paard meezeulen van Texel naar Ermelo.......... Nagelbijten / Gniffelen
Mag je er gelijk nog een duizend of 2 aan gasoliekosten bij optellen.........

Van dergelijk geld kan je een compleet weeshuis in Roemenië 5 jaar lang voeden.........

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:29

@CGJ12: de meesten hebben geen opleiding, dus die rekensom mag je wel aan de kant gooien.

Ik ben ook wel benieuwd waar lesgelden op gebaseerd worden.

Hier in de regio ligt het gemiddelde toch op 40 euro per uur voor een goed instructrice / instructeur.

Ik betaal het ook maar heb me weleens afgevraagd waar die bedragen vandaan komen en waar ze op gebaseerd worden. Als je het vergelijkt met andere sporten of bijvoorbeeld autorijles dan krijg ik wel wat vraagtekens. Maar ja.. als je het niet wilt betalen...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:29

*is heel erg blij dat ze 13 jaar geleden alles al afgerond heeft*

Die 4e fase die ons toen al beloofd werd is er nog altijd niet. Ze hebben het alleen allemaal andere namen gegeven waardoor het bijna lijkt alsof het nu wel bestaat. Clown

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:32

Ik betaalde 17,50 euro voor drie kwartier aan iemand die er wel van moest leven, maar vond het al heel wat...
Degene had wel Deurne gedaan en tig paarden tot het Z gereden en verkocht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 06:22

Ik denk dat tarieven berekend worden op basis van naamsbekendheid, eigen prestaties van de instructeur en de manier van lesgeven. Volgens mij doet het er dan bij de echt grote namen uiteindelijk niet zoveel toe, wat voor papiertje ze hebben. Zoals Katja al zegt: een kwestie van vraag en aanbod.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:22

Ik betaal maar 17,50 en dan komt ze ook nog bij mij! En dan ook nog voor een uur (en meestal nog langer want we moeten ook pratenxD).
Ze geeft me al les vanaf dat ik mijn pony had, dus ze is ook wel een beetje een vriendin geworden.
Daarnaast heb ik nog les op de manege voor 4 euro geloof ik per les met zn 4en.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:25

Ik krijg les van Dick Wieken, Olympisch ruiter, eigenaar van de manege waar mijn pony staat. €30 per uur.