Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MISTRAL94 schreef:We zijn hier momenteel druk bezig met hypotheken ed. Nu kwam er iemand met de opmerking of ik me ook verzekerd had voor arbeidsongeschikt raken ivm het beoefenen van de paardensport. We weten allemaal dat het meer risico's met zich mee brengt en de gevolgen zijn natuurlijk niet te overzien als je hierdoor arbeidsongeschikt raakt. Denkt iemand daar weleens over na? En zijn er mensen hier die om deze reden wel zo'n verzekering afgesloten hebben? Ik heb er zelf eigenlijk nooit over nagedacht. Totdat de adviseur daar over begon. Waarom wel of niet verzekeren hiertegen?

IndianLady schreef:Bovendien ben je toch via je werk verzekerd. Of via je ziektenkosten.
MISTRAL94 schreef:Arbeidsongeschiktverzekering die nergens op slaat? Dus jij kunt na een bepaalde tijd rondkomen van nog maar 50% van je salaris?
Citaat:Als je volledig en duurzaam arbeidsongeschikt wordt verklaard, krijg je een uitkering van maximaal 75 procent van je laatst verdiende loon. Dat bedrag is dan wel gebaseerd op het maximaal vastgestelde dagloon. Verdien je aanzienlijk meer dan dat bedrag, dan kun je er fors op achteruitgaan.

Margo schreef:@ mistral:
Ik heb een arbeidsongeschikhtheidsverzekering afgesloten maar dat is omdat ik voor mezelf met paarden werk.
Het is wel zo dat er bij paardrijden niet vaak ongelukken gebeuren, maar als er iets gebeurt is het wel vaak ernstig! Daarom vallen wij ook in de hoogste risicocategorie qua beroepsgroep
Maar als ik het goed begrijp heb jij paardrijden puur als hobby en daarnaast een baan die niks met paarden te maken heeft?