Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben dan ook niet van plan om springwedstrijden te gaan rijden maar omdat het verplicht is in de proef ...
Niisj schreef:Hey
Op onze manege mag het gewoon met rijkleding ...je kiest het zelf, ook of je paard al dan niet ingevlochten word of bandages aankrijgt.
Maar ik hen nog wel een vraagje ...
Kan er iemand mij zeggen wat je ongeveer allemaal moet kunnen voor je a en b brevet ?
Ik weet dat je een dressuurproefje, een springproef en de delen van het paard moet kennen ?
Want ik kan niet zo goed springenBen dan ook niet van plan om springwedstrijden te gaan rijden maar omdat het verplicht is in de proef ...
![]()
Je moet toch geen heel springparcours doen hé ?!
Kan iemand mij vertellen wat je allemaal moet kunnen ?

ZarcoTje schreef:Niisj schreef:Hey
Op onze manege mag het gewoon met rijkleding ...je kiest het zelf, ook of je paard al dan niet ingevlochten word of bandages aankrijgt.
Maar ik hen nog wel een vraagje ...
Kan er iemand mij zeggen wat je ongeveer allemaal moet kunnen voor je a en b brevet ?
Ik weet dat je een dressuurproefje, een springproef en de delen van het paard moet kennen ?
Want ik kan niet zo goed springenBen dan ook niet van plan om springwedstrijden te gaan rijden maar omdat het verplicht is in de proef ...
![]()
Je moet toch geen heel springparcours doen hé ?!
Kan iemand mij vertellen wat je allemaal moet kunnen ?
Voor je a-brevet moet je gewoon de theorie kennen (is een speciaal boek voor),en gewoon basis dressuur oefeningen kennen,door S van hand veranderen,volte halve baan,ect..
Bij het springen bij het A-brevet moet je enkel 4 sprongen doen,een dubbelsprong (met 2.30 m ertussen voor paarden,2 m voor pony's *ong.*)
En dan nog 2 andere sprongen,er is/zijn zoiezo oxer(s),stijltje(s) en kruisje(s) bij

"
Ik had echt al eeuwen niet meer gesprongen en sowieso nooit hoog en nog nooit met een ervaren springer. En ik was er toch door, dus je hoeft echt geen springcrack te zijn hoor 
Urielle schreef:Ik was nog aan het zoeken naar mijn zit en wanneer mee te gaanIk had echt al eeuwen niet meer gesprongen en sowieso nooit hoog en nog nooit met een ervaren springer. En ik was er toch door, dus je hoeft echt geen springcrack te zijn hoor
ik werd gisteren boven 25 cm bijna gekatapulteerd![]()
ZarcoTje schreef:Dat is waar wat Urielle zegt
Nja,in de manege zeggen we : "Zolang je je paard maar kan beheersen & over de sprong kan krijgen,is het goed !"
En balk eraf gooien is dan ook geen drama
En ja ik word ook regelmatig gekatapulteerd ...
) Urielle schreef:Ja hoor, ik heb ook een manegepaard gehuurd, speciaal omdat ik met de mijne ook geen parcours van 90 door zou komen. En toevallig kon dat manegepaard WEL heel fijn springen (lees: zitten en sturen was genoeg)
).
Animal_ABC schreef:Of het verplicht is of niet weet ik niet. Ik heb pas mijn A en B brevet in het western rijden gehaald, en daar waren we wel in (western) tenue.
Maar ook als het niet verplicht is, het staat wel zo netjes, en maakt een fijne indruk bij de jury. Dus als je een tenue hebt gewoon aandoen, en anders iets dat zoveel mogelijk in die richting komt. In ieder geval geen knalroze trui oid
Urielle schreef:Ja hoor, ik heb ook een manegepaard gehuurd, speciaal omdat ik met de mijne ook geen parcours van 90 door zou komen. En toevallig kon dat manegepaard WEL heel fijn springen (lees: zitten en sturen was genoeg)