probleempje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

probleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:38

Hallo, ik ga op 4 oktober op wedstrijd met mijn tinker, alleen het probleem is, als er veel paarden in de buurt zijn dan is hij erg kijkerig en let dan niet op. Ook pakt hij dan het bit vast om naar die andere paarden toe te gaan. Ik krijg hem na een tijdje weer onder controle door veel te rijden en overgangen, maar het probleem hij wordt dan snel moe en ik moet die dag dus ook nog springen met hem, dus ik mag hem niet te veel vermoeid maken anders dan springt hij voor geen meter meer. Hij begint nu wel veel meer conditie te krijgen maar evenzeer, ik heb geen zin om tijdens mijn proef ineens een paard te hebben wat zijn bit vastpakt en gaat rennen Clown Hoe kan ik hem laten wennen aan zo een stituatie met veel paarden en dat hij zich dan moet concentreren op mij. Normaal rij ik ook met martingaal, op wedstrijd mag dit natuurlijk niet, dus dat gaat nog een groter probleem zijn want als hij het bit tussen zijn kiezen heeft dan heb ik een groot probleem Clown . Wie kan me helpen?

alvast bedankt
groetjes nieky1993

kissielover

Re: probleempje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:44

Ik denk dat je beter alleen een dressuurproef kan doen, dus lekker je paard losrijden zoals je hierboven zelf al zegt. Dat zijn hele goeie oefeningen om je paard alert op jou te krijgen. En dan geeft het ook niks als hij moe word en je hoeft niet gelijk wereldpunte te rijden het gaat erom dat jullie er van leren en het proberen op te lossen. Maar ik denk dat je teveel wilt door ook gelijk te gaan springen Knipoog

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:33

Ik sluit me aan bij kissielover. Overigens mag je wel inrijden met martingaal, maar die moet tijdens de proef wel af.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:58

Ik zou eerst eens proberen om met onderlinge wedstrijden deze situaties te oefenen, en niet gelijk dressuur en springen op 1 dag. Als het dan goed gaat kun je lekker officieel gaan starten en evt ook springen. Maar eerst rustig aan oefenen...

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:02

je mag met losrijden in ieder geval wel nog met martingaal rijden

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 07:49

even ter verduidelijking, dit is een on-officiele wedstrijd Knipoog daarom heb ik me voor die wedstrijd ingeschreven omdat die onofficeel is. Voor het springen, het ligt er natuurlijk aan wanneer ik met rijden. als ik dresuur en springen op 1 uur moet doen dan ga ik een probleem hebben. als er ruim 2-3 uur tussenzit dan is het geen probleem. Ik ben waarschijnlijk 1 van de erste die aan de beurt moet met dresuur en springen want ik heb een A proef dresuur en 40 cm springen, dat is het laagste. Dus het ligt eraan hoeveel tijd dat ertussen zit. Maar ik doe zowiezo eerst met een paar onofficiele wedstrijde mee zodat hij dat gewend is voor als ik gewone wedstrijde ga rijden.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:17

volgens mij mag je dan ook gewoon je martingaal in de proef aanhouden Knipoog

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 14:18

Hij heeft geen last van zijn kiezien ??