waar ik totaal niet blij mee ben dus ik ga snel op zoek naar een andere stal, alleen zijn ze hier in de buurt allemaal vol of geen weidegang wat ik wel een must vind. Maar goed daar gaat het nu niet over.Het is nu nog niet zo'n groot probleem, hij is nog jong, hij hoeft nog niks te doen, af en toe een knuffel even wandelen en wat poetsen. Als hij de andere paarden kan zien is er geen probleem dan is hij super mak en wil hij graag meelopen en word hij graag gepoetst. Maar zodra de andere paarden uit zicht zijn begint hij te snuiven, wit om het oog, en heter. Dan draait hij rond kan niet meer stilstaan, hoe lief je hem ook aanspreekt of hoe mans je je ook maakt, het doet hem niks. Dan stuift hij ervandoor en zoekt troost, als je dan weer bij hem bent kan je hem weer zo pakken, dan is het te laat om te straffen al tweifel ik of dit de goede oplossing is.
Ik kan hem natuurlijk nog een jaar laten staan, maar het is ook vervelend als de andere paarden uit de wei worden gehaald. De shet ontsnapt vaak en loopt gewoon op het erf en de fjord word regelmatig gepakt om te rijden of poetsen etc.
Dan gaat hij stuiven door het weiland en ontsnapt om bij de fjord te zijn of bij de shet. Heel vervelend als je dan aan het rijden bent en opeens staat er een paard achter je die gek aan het doen is en de fjord opjut.
Wie heeft een idee wat ik hier tegen kan doen of eventuele tips, een goed boek of een leerzame internetsite ? Allemaal welkom.
Sorry voor het lange verhaal en eventuele spellingsfouten.
Alvast bedankt.
V. Gr. Dapy