trailerangst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xukjee

trailerangst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:13

Mijn bijrijdpaard heeft enorme trailersangst. Ze wil er met geen mogelijkheid in en zelfs erlangs als je er niet eens in wilt gaat niet. ALs je het probeert begint ze achteruit te lopen en te steigeren. Wat kan ik doen om dat te verhelpen? En kan ik dat zelf of moet een professioneel iemand dat doen?

djoeke1

Re: trailerangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:17

je kan naar zo training daar leren ze hem een trailer in gaan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:10

Hoe hebben jullie bepaald dat het angst is en niet dat het paard een dikke vinger naar jullie opsteekt?

Kijk eens op de bokt wiki onder trailer laden of gebruik de zoekfunctie op trailerladen, hele bergen topics zijn er al over. Zitten vast nuttige tips voor je bij.
Als je er niet uitkomt kun je wel beter iemand erbij halen met verstand van zaken om erger te voorkomen, zijn zat adressen voor te vinden ook in die topics zoals genoemd.

succes!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:30

Klopt! Er zijn meerdere topics over dit item. Toch wil ik deze TS heel graag een hart onder de riem steken.
Er komt een moment dat de angst overgaat. Dit kost tijd, best veel tijd. Nadat je merkt dat de angst verdwenen is,
is het zaak dat je het vertrouwen gaat opbouwen. Zonder enige vorm van dwang.

Onlangs, werkelijk nog niet zo heel lang geleden, had ik hetzelfde probleem! Het probleem werd met de dag erger,
mijn paardje wilde eerst nog wel langs de trailer, ook nog wel tot aan de klep. Maar door omstandigheden, welke ik
nu niet uitgebreid wil toelichten (voor info kun je me pb-en) is mijn paard dusdanig angstig geworden dat hij méters
al voor de trailer stil ging staan en met grote angstige ogen om 'hulp' riep!!

Ik heb me gewend tot Wendy Misran, zij is een goede bekende hier op Bokt. We hebben tig keer over-en weer gemaild.
Door haar drukke agenda was het niet mogelijk om per direct te komen, maar ze was zeer uitgebreidt en duidelijk in
haar mails, ik kon telkens weer een stapje verder te werk gaan. En iedere keer na een trailertraining mailde ik haar weer.
Mijn vertrouwen groeide, hetgeen ik kon overbrengen op mijn paard! Wendy wees me op de fouten, en van fouten
kun (moet) je leren, daardoor kon ik weer verder.

TS heeft een nieuw item geopend, hierdoor heb ik nu de mogelijkheid om haar gerust te stellen en haar vooral te adviseren
om eens contact op te nemen met Wendy. Voor een accuut probleem maakt ze zeker wel tijd vrij. In mijn 'geval' was het zo
dat wij beiden (zij en ik) bemerkten dat de theorie, welke ze me toemailde, meer dan voldoende was voor mij om verder te gaan.

Beste TS, heel graag wil ik je (via pb.) het 06 nummer van Wendy geven, zij zal je absoluut verder helpen. En wees gerust,
ze vraag absoluut geen hoofdprijs. Geloof me, ik heb bedragen voorbij zien vliegen waar ik niet helemaal lekker van werd.
Ook weer zo typerend voor Wendy, het gaat haar om de paarden, het welzijn van de paarden, en niet om de portefeuille!

Heel veel succes gewenst!!

Groeten,
Vlindie

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 08:17

maar dan nog is de vraag is het angst of dikke vinger? de oplossingen voor beiden zijn nl verschillend...

xukjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:03

oke bedankt wist niet dat er meer topics over zijn, ben namelijk net nieuw Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:33

djoeke1 schreef:
je kan naar zo training daar leren ze hem een trailer in gaan

En, hoe ga jij dat paard daar krijgen???

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:33