Een nieuw paard en nieuwe pony!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantje99

Een nieuw paard en nieuwe pony!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 12:15

Binnenkort krijg ik een nieuw paard (ruin). En mijn zusje krijgt een nieuwe pony (ook een ruin). Ze komen allebij op dezelfde dag bij ons thuis, dit hebben we precies zo gepland. Maar nu mijn vraag: kunnen ze gelijk bij elkaar in het zelfde stukje weiland ?? Er staan geen andere paarden in, alleen hun twee. Of is het beter als mijn zusje en ik ze eerst een dag op stal aan elkaar laten wennen??.. OF kan ik het beter nog anders doen??

Alle opmerkingen en tips zijn van harte welkom !! Pling

Alvast bedankt. Bloos

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:20

[Oud bericht verwijderd]
Laatst bijgewerkt door kallipooh op 27-09-23 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

modesty

Re: Een nieuw paard en nieuwe pony!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:07

Je kunt ze ook meteen bij elkaar zetten gewoon in de gaten houden... Meestal heb ze eerst even een woorden wisseling over wie de baas is dat is zo weer over... Mocht het al langer duren kun je altijd nog een draadje spannen...

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:21

Modesty: als ze elkaar dan beginnen te schoppen, is het dan niet verpest tussen die twee.

Ben bang dat ze dan nooit meer vriendjes worden.. Tong uitsteken

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:42

Ik zou ze eerst beide aan de omgeving laten wennen en (als het mogelijk is) de paardjes naast elkaar in de stal. Misschien eerst een keer los in de bak laten lopen en er zelf bijblijven? Zo kun je ze sneller te pakken krijgen dan in een groot weiland.

Suc-6 ermee!!