inschrijving wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_lover3

inschrijving wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 10:30

als je je inschrijft voor een wedstrijd, mailen of bellen jullie dan eerst altijd of gewoon gelijk de coupons opsturen,, ik rij nog niet zo lang wedstrijd,, dus daarom vroeg ik me af hoe jullie dat altijd doen. Pling

FenDT

Re: inschrijving wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:32

Mailen/bellen of er plaats is, coupons opsturen en soms nog even namailen/bellen of het si aangekomen.. heb namelijk vaak genoeg gehad dat ik mijn coupons had opgestuurd en ik vervolgens niet op de startlijst stond.. "foutje" van de zaak.. Rolleyes

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:32

bij ons geeft de wedstrijdsecretaresse de leden van de rijvereniging op

Horse_lover3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 11:06

bedankt voor jullie reacties,,,

en als je dan de coupons opstuurt moet je daar dan zelf ook al dingen op invullen zoals de klasse enzo??? of doen ze dat bij het secretariaat zelf???

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:08

Je moet zelf de plaats en de datum + de klasse waarin je start invullen en rijd je bij de pony's dan ook de catogorie ; A,B,C,D,E.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:11

Wel een aanrader als je zelf inschrijft om even na te bellen of de coupons ontvangen zijn

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:14

Ik stuur altijd gewoon de coupons op zonder vantevoren te bellen of te mailen. Anders wordt het wedstrijdsecretairaat helemaal gek! Als er geen plaats meer is staat dat normaal gesproken op startlijsten.nl aangegeven. Ik bel alleen wel eens voor de zekerheid als ik vlak voor de sluitingsdatum nog wil inschrijven.

Natuurlijk kan het een keer fout gaan met opgestuurde coupons, maar dat ben ik in al die jaren dat ik wedstrijden rij toch nog niet vaak tegengekomen hoor. Bellen voor je in wilt schrijven en bellen om te vragen of ze aangekomen zijn lijkt me niet erg praktisch. Als je een concours hebt met 200 deelnemers, dan heeft het wedstrijdsecretariaat dus 400 telefoontjes te verwerken. Plus nog alle telefoontjes die je na het plaatsen van de startlijsten krijgt. Lijkt me een beetje onbegonnen werk voor een vrijwilliger die ook nog zijn/haar gewone werk en bezigheden heeft (want het zijn natuurlijk gewoon vaak vrijwilligers die dit doen).

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:21

Roxx schreef:
Ik stuur altijd gewoon de coupons op zonder vantevoren te bellen of te mailen. Anders wordt het wedstrijdsecretairaat helemaal gek! Als er geen plaats meer is staat dat normaal gesproken op startlijsten.nl aangegeven. Ik bel alleen wel eens voor de zekerheid als ik vlak voor de sluitingsdatum nog wil inschrijven.

Natuurlijk kan het een keer fout gaan met opgestuurde coupons, maar dat ben ik in al die jaren dat ik wedstrijden rij toch nog niet vaak tegengekomen hoor. Bellen voor je in wilt schrijven en bellen om te vragen of ze aangekomen zijn lijkt me niet erg praktisch. Als je een concours hebt met 200 deelnemers, dan heeft het wedstrijdsecretariaat dus 400 telefoontjes te verwerken. Plus nog alle telefoontjes die je na het plaatsen van de startlijsten krijgt. Lijkt me een beetje onbegonnen werk voor een vrijwilliger die ook nog zijn/haar gewone werk en bezigheden heeft (want het zijn natuurlijk gewoon vaak vrijwilligers die dit doen).

Ik heb zelf jarenlang organisatie gedaan voor een groot concours, waar wel iets meer deelnemers waren, bellen is op zich niet erg, mits het tijdstip waarop dit gebeurd gepast is, ik meen serieus dat ik te vaak na 12.00 uur s'nachts gebeld ben en vele slapeloze nachten heb gehad dankzij mensen die nog even wilde starten....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:26

Haha! Ik ken het! Bellen op de gekste tijden, briefjes met de meest bijzondere verzoeken! Tong uitsteken

Een aantal telefoontjes vind ik ook helemaal niet erg, dat hoort er bij. Maar als mensen de hele dag door gaan bellen is mijn baas daar toch niet zo blij mee. Wij vragen de mensen vaak hun vragen per mail te stellen, dat werkt ook prima, dan kun je het beantwoorden wanneer jou dat het beste uitkomt. En het voordeel daarvan is dat je het ook nog eens "op papier" hebt ivm eventuele discussies achteraf.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:32

Wij hebben dat met de "komst" van internet ook gedaan....
Daarnaast had ik een prepaidnummer speciaal voor het CH dat alleen aan stond op tijdstippen dat mij uitkwam en een antwoordapparaat op de manege, iedereen kon het allemaal volkletsen, wat dat betreft is het voor de organisatie wel een verademing en aanzienlijke vermindering van werk dat tegenwoordig inschrijvingen online geregeld kunnen worden

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:43

ik vind het systeem op startlijsten.nl best handig. Je kan meestal al digitaal inschrijven, dan de coupons opsturen, en dan kun je dus ook volgen als ze die ontvangen hebben. En ook houden ze bij of je op de startlijst of reservelijst staat. Heel mooi systeem.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:14

Is idd een mooi systeem maar ik denk dat nog geen procent van de organisaties waarbij ik start het digitaal inschrijven gebruikt.

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:17

Alsjeblieft niet bellen! Alleen als het na de sluitingsdatum is... maar dan nog heb ik persoonlijk liever een mailtje. Dan kan ik rustig even kijken of er nog plek is.
Ik voer op startlijsten altijd in dat ik elke dag de mail bekijk en dat ze dus moeten mailen. Moet zeggen dat dat best goed werkt. Word ook rustig 's avonds laat gebeld als ik al in bed lig en dat vind ik wel iets minder eigenlijk...
Vind persoonlijk dat je secretariaten ook niet op zondag gaat bellen.

Verder de coupons helemaal invullen. Krijg af en toe echt een lamme hand van alle coupons die ik zelf nog in moet vullen. Dus ook dat zet ik nu op startlijsten.

@miep; dat heb ik ook maar dan liep ik met een telefoon van het CH, van mijn werk en privé op zak dus nu laat ik ze maar binnen komen op mijn eigen telefoon.

@urielle; het is ook niet zo handig als het lijkt. Ik wil zelf namelijk altijd de coupons binnen krijgen voor de wedstrijd. Dus dan schrijf je digitaal in en daarna moet je nog een keer de coupons opsturen. Als secretariaat moet je dus een extra controle uitvoeren. Ik heb digitaal inschrijven een aantal keren wel gedaan maar dit keer niet en dat bevalt met toch wel beter. Voor ruiters is het trouwens wel handig!