Kids mee op de wagen, hoe/met welke verz. deze kids verzeker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mbvd_

Kids mee op de wagen, hoe/met welke verz. deze kids verzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:22

** Ik zit zelf een beetje met geldproblemen om mijn pony bij te houden, ik zou hem voor geen goud willen missen. Daarom wil ik wat geld bijverdienen door kinderen rond te rijden.

Alleen er kan altijd wel wat gebeuren.
Dus ik ben benieuwd onder welke verzekering dit valt?

JoyCiej007

Re: Kids mee op de wagen, hoe/met welke verz. deze kids verzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:38

Misschien past deze vraag beter op subforum TAO?

Ik vraag mij eigenlijk direct af waarom je niet 'gewoon' gaat werken.... zat leuke baantjes te vinden hoor, en dat zal misschien wel beter verdienen dat dit soort dingen.

Daarbij neem je op deze manier wel echt grote risico's, helemaal als er geld mee verdient wordt, dan gaan verzekeringen vaak ook moeilijk doen, omdat je dan 'beroeps/bedrijfsmatig' bezig bent.

Waarom persé op deze manier geld verdienen?

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 18:14

Ik kan op dit moment alleen maar kranten doen en die doe ik al maar daarmee haal ik het nog niet. Verder kan ik haast nergends werk krijgen omdat ik 14 ben.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:22

Niet doen.
Als er wat gebeurd met de kinderen heb je de grootste problemen. Je bent zoals Joyce al zegt professioneel bezig, omdat je er geld voor krijgt. Je zal dus een extra verzekering hiervoor moeten afsluiten, waardoor je er dus niets meer aan over zal houden.
Absoluut niet doen dus, het risico dat er wat gebeurd is veel te groot!!!!

met 14 jaar kan je toch terecht bij een supermarkt? Misschien niet het leukste werk, maar je zal toch aan je geld moeten komen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:28

Misschien kun je wel keer met koninginnendag (als je in NL woont) gaan staan met je pony voor een rondje maar voorderest..Lijkt me niet erg slim. En als je goed zoekt wordt je nog wel meer aangenomen hoor. Ik ben ook net 14, werk nu bij een hotel in de afwas Knipoog

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:34

idd niet doen. Als je er geld voor vraagt ben je bedrijfsmatig bezig en wordt het dus allemaal nog een stuk ingewikkelder. En zeker als je pas 14 ben denk ik niet dat er ergens een verzekering is die daaraan wil beginnen.
Kunnen je ouders je niet ondersteunen in de kosten voor je pony? Als je pas 14 ben neem ik aan dat je het daar wel met je ouders overgehad heb aangezien je niet zoveel kan werken om de kosten te betalen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:37

Lieverd als jij je pony niet meer kunt onderhouden ga dan om de tafel met je ouders, kijken of ze je financieel een beetje kunnen helpen. En verder bollenpellen, oppassen, krantenlopen, bloemensnijden er is best wat te vinden alleen moet je een beetje je best doen. Ga zeker niet kinderen rondrijden, veel zal je er niet mee verdienen, het is gevaarlijk(je bent in mijn ogen te jong) en idd de verzekering kan nog wel een probleem worden.

Niet doen dus Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:15

Ik men zelf al een aantal jaar, heb een zo goed als 100% bomproofe en kindvriendelijke pony, maar zelfs ik zou hier dus niet aan beginnen.

Afgezien van hoe het verzekeringstechnisch zit; hoe zou jij je voelen als je pony aan de kletter gaat en er tóch een ongeluk gebeurd? Lekker, daar zit je dan met kids van andere mensen!

Ga desnoods je pony verhuren/verleasen oid, maar ga niet aan rare dingen beginnen als kids les op je pony geven of rondritjes met de wagen maken.
Dat soort dingen zijn enkel weggelegd voor mensen met véeeel ervaring en professionaliteit, die hun zaakjes verzekeringstechnisch allemaal prima in orde hebben.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 13:13

Daar is mijn pony sowieso niet geschikt voor. Dan kan ik zeker alvast 112 bellen voordat mijn pony verleast word! Hoe heet die apparte verzekering?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:53

Volgens mij wil je het niet begrijpen of je leest niet goed.
Die aparte verzekering kost bakken met geld en dat haal jij niet eens uit rondritjes met paard en wagen maken.

Doe het nu gewoon níet! Zelfs al heb je zo'n verzekering, kun je nog gesodemieter krijgen als er wat gebeurd. Ik weet uit eerdere topics/vragen e.d. dat je nogal erg eigenwijs bent.

Zet deze keer eens je eigenwijsheid op zij en denk eens na met je verstand, daar zou je voor dit keer wel eens goed aan doen.
zéker als jij alvast zegt 112 te kunnen bellen als je die pony verleast....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:43

Pony is levensgevaarlijk als hij verleast wordt.
Maar het zou wel 100% veilig zijn om met een kar vol kleine kinderen rondjes te gaan rijden???

Dat moet je me toch eens uitleggen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:48

Ik gam et Sjonniej mee. Waarom zou hij wel geschikt zijn om rondjes te rijden met drukke kinderen die gillen en met hun armenzwaaien, rare geluiden maken (misschien wel plotseling van de kat afspringen en mee gaan rennen?) maar niet om te leasen?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:56

Als 14jarige kun jij hiervoor niet eens zelf een verzekering afsluiten. Dat zouden je ouders dan moeten doen, en een telefoontje naar jullie verzekeringsmaatschappij moet dan antwoord kunnen geven op je vragen.

Maar vind je dit zelf nu echt een goed idee? Ik ga met alle bovenstaande reacties mee. Het bedrag van de premie zal niet opwegen tegen wat jij met een paar ritjes zult kunnen verdienen.
Daarbij vraag ik me af welke ouder zijn kind toevertrouwd aan een 14 jarig meisje met een niet al te betrouwbare pony?

Tjs, en dan kun je nog altijd eigenwijs zijn en het zonder verzekering gaan doen. Maar als er dan iets gebeurt, dan hebben jouw ouders een groot probleem.

Heb je er ook aan gedacht dat je pony misschien meer voer nodig heeft als hij harder gaat werken? Ook zullen de hoeven sneller slijten dus zul je de smid vaker nodig hebben.

Ik zou toch echt opzoek gaan naar een bijbaantje. Er zijn echt wel dingen die je als 14jarige al mag, hoor. Afwassen, vakken vullen, aardbeien plukken, etc.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:03

Jah ik heb een hengst dus die is in omgang wat lastiger, Vreemden gaat hij uitproberen met stijgeren, bijten.. Ook valt er voor kinderen sowieso niet echt op hem te rijden omdat hij je in het begin daarmee ook erg uitprobeert (telkends stilstaan en in je been willen bijten).

Nu ken ik hem al veel langer dus bij moe doet hij zulke dingen sowieso niet. En voor de kar is hij super braaf. Hett is sowieso ook geen schrikachtige pony, verder als hij voor de kar staat haalt hij geen kuren uit, omdat ik hem ken, hij weet dat..

Het is gewoon een pony met een gebruiksaanwijzing zodra je die door hebt is het een schat en ik heb er een hele goede band mee!

Maar andere weten die gebruiksaanwijzing niet en dat zorgt voor problemen bij hem!

Mij heeft het ook zo'n 2 jaar geduurd om hem helemaal door te hebben, en om hem te kunnen vertrouwen + een band met hem op te zetten!

Hier mag je pas vanaf je 15e werken bij supermarkten enzo, en andere winkels die ik langs geweest ben hebben ze niemand nodig.

plus als ik veel ga werken word mijn tijd voor hem schaarser, en ik dacht een goede oplossing te hebben door met hem wat centjes te verdienen.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-07-08 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik aub de editknop.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:12

AR-->TAO

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:20

De verzekering eist sowieso dat je meerderjarig moet zijn om dit te mogen.
Wettelijk gezien zijn je ouders verantwoordelijk als er wat gebeurt met de wagen en kinderen.
(ps ik zou ook mijn kinderen niet mee geven aan een 14 jarige voor een feestje)

Eerst moet je een bedrijf starten en ook dit kan alleen als je meerderjarig bent.

De verzekering begint bij min. 100 Euro per maand.
Zonder papieren (oa vergunning van de gemeente ed) kun je moeilijk een verzekering krijgen.

Helaas voor je zou ik ook kiezen om een ander baantje te zoeken.

edit: ps kun je niet in de buurt mensen helpen of een folder/krantenwijk lopen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:07

Wat goed van je dat je nadenkt hoe je meer centjes kunt verdienen om financieel er beter voor te staan en niet meteen aan te kloppen bij je ouders..petje af hoor.
Toch denk ik, hoe leuk je plan ook is, dat het alles behalve verstandig is om de verantwoording over andere kinderen te nemen. (even ter voorbeeld, een forumgenootje haar vader heeft keurig zijn menbewijs etcetc, hij kende zijn paard erg goed..scheurt een auto voorbij, paard schrikt, die vader vliegt de wagen af en overlijd een week later..)
Dus al zouden je ouders die verzekering kunnen krijgen, dan a, kunnen ze je beter de centjes daarvoor aan jou maandelijks donderen ipv die verzekering en jou bv daarvoor in ruil thuis aan het werk zetten, schoonmaken, tuinklusjes etcetc.

Verder zou ik met e ouders o de tafel gaan zitten en eens overleggen of ze je mss kunnen helpen? Bedoel een meisje van jouw leeftijd is denk ik niet zomaar aan een pony gekomen, daar had je denk ik ook de toestemming van je ouders voor nodig?
En andere baantjes, hang kaartjes op in de supermarkt, dat je wel in mensen hun tuin wilt werken, boodschappen wilt doen voor hun dierenw ilt zorgen tijdens vakantie en dat soort dingen.

Veel succes, ik hoop dat je een passende oplossing kunt vinden.