Ik heb in april dit jaar mijn arabiertje verhuisd van een hele drukke pensionstal met beperkte weidegang en redelijk slechte bak, geen uitrijmogelijkheden naar een kleine (pension) stal.
De eigenaresse van de (pension)stal waar ik nu sta heeft 2 eigen paarden waar ze wedstrijden mee rijdt en 2 die ze beleerd/keuringsklaar maakt.
Ik ben de enige pensionklant dus lekker rustig. Mooie en goede bak, onbeperkte weidegang ( ook in de winter) veel uitrijmogelijkheden en ruime lichte stallen.
Mijn paard staat hier in vol pension en daarvoor betaal ik 175,- en dan staat mijn trailer ook onder een afdak.
Nu is de eigenaresse dit weekend met haar vriend weg dus ik doe dit weekend de paarden en stal ( buiten zetten, binnen halen, mesten, voeren, rijden) en hun hond logeert ook bij mij.
Volgende week heb ik 4 weken vakantie en over 2 weken willen zij 10 dagen weg met hun boot. Ik heb aangeboden om de stal en de paarden dan te doen en dat aanbod hebben ze dankbaar aangenomen. Nu is het alleen zo dat zij er per sé wat voor willen geven of betalen.
Wat mij betreft hoeft dat niet want ik heb het prima naar mijn zin op stal en ze zorgen echt heel goed voor mijn paard, ze wisselen bijv naar eigen inzicht van deken in de deken periode en toen het nog kouder was kon ik mijn paard na het rijden met zweetdeken op stal zetten, die wisselde zij dan met de avondronde weer om voor zijn staldeken, perfect dus.
Nu "moet" ik dus bedenken wat ik wil hebben voor mijn hulp en ik mag van hun niet met iets banketstaaf als een bosje bloemen aankomen en ik ben aardig inspiratieloos
Hmmm wat zouden jullie doen?

. Denk dat ik dan maar voor het sjabrakje ga