Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik me punten iedereen keer ( of teminste vaak ) boven de 185 rij of bijvoorbeeld een paar keer 2 punten in 1 proef dat ik dan genoeg klaar ben om over te gaan ! Ik denk sowiesow dat het toch een eigen gevoel is. Maar als ik jou post zo lees vind je het zelf nog niet goed genoeg gaan en zou ik dus nog even lekker in de B blijven
annika_s schreef:wat is het gemiddeld aantal punten dat je rijd als ik vragen mag ??( daar bedoel ik dan je eindresultaat mee) Ik heb mezelf voorgenomen dat als ik me punten iedereen keer ( of teminste vaak ) boven de 185 rij of bijvoorbeeld een paar keer 2 punten in 1 proef dat ik dan genoeg klaar ben om over te gaan ! Ik denk sowiesow dat het toch een eigen gevoel is. Maar als ik jou post zo lees vind je het zelf nog niet goed genoeg gaan en zou ik dus nog even lekker in de B blijven
Maarja je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft
suc6! annika_s schreef:zoals ik nu de punten zie zal ik nog even doorstarten in de B er kom,t een stijgende lijn inMaarja je moet doen wat je eigen gevoel je ingeeft
suc6!

runningkawa schreef:mijn antwoord karin
Probeer je paard niet elke pas aan te drijven...hij kan best zelf lopen.
Het is geen fiets waarop je moet blijven trappen omdat het anders langzamer gaat
Verder handen bij elkaar, ellebogen aansluiten en je tenen naar binnen houden (wat ook makkelijker gaat als je niet steeds drijft)
En veel overgangen gaan maken, die motor aan de gang, nu sloft die achterkant.
En die krijg je niet aan de gang door steeds te drijven

anneliesdj schreef:Ik heb je filmpje niet gezien maar aan de tekst te lezen zou ik nog even lekker in de B blijven.
'de galop ging niet goed want... het wijken ging niet goed want...' Zo te horen valt er nog genoeg te verbeteren en iets als aanspringen in galop hoort toch niet meer fout te gaan als je L wilt starten.
Werk lekker aan die impuls, zal waarschijnlijk een hoop problemen oplossen.
Edit; zie Runningkawa voor oplossingen
runningkawa schreef:Maak je ook schijnoefeningen?
dus bijna terug naar stap, maar als hij dan traag wordt, hup weer naar voren...en direct reactie eisen op een lichte kuitdruk
Dat moet je overigens bij alle gangen en overgangen doen, een tijd lang streng gaan rijden, kuit is hup reactie..zo niet een keer een flinke tik met die zweep.
Maak hem maar wakker.
djoni schreef:Ik proef in jou reactie's een beetje dat je zelf liever over zou willen naar de L1, but don't shot me if i'm wrong.
Ik zou nog even door blijven oefenen in de B.
Moorke schreef:djoni schreef:Ik proef in jou reactie's een beetje dat je zelf liever over zou willen naar de L1, but don't shot me if i'm wrong.
Ik zou nog even door blijven oefenen in de B.
Ja, ik denk dat ik wel over ga naar de l1.. In de b valt behalve dan de impuls en daarbij de middendraf niet zo heel erg veel te verbeteren. De volte's krijg ik toch niet perfect rond en dan ook nog aan de teugel.. En ik krijg hem met de b oefeningen ook niet aan de teugel, daarvoor moet ik wel dingen gaan doen zoals wijken, schouderbinnenwaarts enzo.
) 

djoni schreef:Ja, ik denk dat ik wel over ga naar de l1.. In de b valt behalve dan de impuls en daarbij de middendraf niet zo heel erg veel te verbeteren. De volte's krijg ik toch niet perfect rond en dan ook nog aan de teugel.. En ik krijg hem met de b oefeningen ook niet aan de teugel, daarvoor moet ik wel dingen gaan doen zoals wijken, schouderbinnenwaarts enzo.
)[/quote]