water meenemen op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

water meenemen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:39

Hoi,
Ik vroeg me zo af nemen jullie water mee op wedstrijd of gaan jullie er altijd van uit dat er water aanwezig is?
Waar hebben jullie je eventuele jerrycan gekocht waar je water in meeneemt?

happyjoyce

Re: water meenemen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:46

Wij nemen vaak water mee in een jerrycan, op veel wedstrijden is geen water aanwezig. Waar de jerrycan vandaan komt weet ik zo niet.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:48

Niet zo ongeduldig......

Voor mij lag dat er altijd aan hoelang ik weg was...
Bij wedstrijden waar ik een hele dag of een aantal uur weg was nam ik altijd een jerrycan mee maar als ik een wedstrijd hier in de buurt had (± 5 minuten van huis met de auto) dan bracht ik mijn paard direct na het starten naar huis en dan hoefde er geen water mee.

Jerrycans kun je meestal wel kopen bij de boerenbond, of je kunt ook eens kijken bij een dumpzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:22

Bij warm weer neem ik water mee, als het kouder is eigenlijk nooit.
Meestal drinkt mijn paard toch niet op vreemd terrein.
Ook ligt het aan hoe lang ik ergens denk te zijn, moet ik ergens lang verblijven wil ik ook nog wel eens water meenemen.

Ik heb zo'n opvouwbaar jerrycannetje die ik gekocht heb bij een grotere caravan(onderdelen) winkel.

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:36

Tipje Haha!

Ik neem een emmer van 15 liter, met deksel. Doe daar het water in, hoef je niet te knoeien met een jerrycan. is ook weer hersluitbaar en kun je voor in de punt van je trailer zetten.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:39

Nee, neem eigenlijk nooit water mee, wel hooi, geen water. Als we er lang moeten staan, dan is er vast wel ergens een wc waar we een emmer met water kunnen vullen of een andere tuinslang.. Onze auto is al overvol met al onze spullen Clown , een bak water past er moeilijk nog bij.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:43

In de zomer neem ik altijd water mee. Kan ik hem na de proeven even lekker afsponsen en als hij wil, kan hij dan wat drinken.
In de winter ligt het er een beetje aan hoe lang ik onderweg denk te zijn. Meestal neem ik wel wat water mee om te kijken of hij wat wil drinken, maar over het algemeen nemen we dezelfde hoeveelheid water weer mee terug Vork
Wij hebben trouwens de jerrycan gewoon bij de Gamma gekocht

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:52

Ik neem altijd een jerrycan water + een emmertje mee. Mijn vriendin is er jaren geleden achter gekomen dat haar paard slecht "vreemd" water drinkt, terwijl het wel belangrijk is als ze na een lange rit op een warme dag überhaupt wat drinken.
Ze had toen toevallig een keer een jerrycan met "thuis" water bij zich en ziedaar: paard dronk meteen toen het hem aangeboden werd Lachen .
Toen ik mijn vriendin vertelde dat mijn paarden slecht drinken als we ergens anders zijn, gaf ze me de tip om water van thuis mee te nemen.
En ja, gelukkig werkt dat OK dan! !

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:53

Hoi, ik heb een jerrycan van de blokker van 15liter.
Neem in de zomer altijd water mee. Na de proeven even water laten drinken en daarna je paard afsponzen.
En als het kan eerst dan weer paard naar huis brengen!

Groetjes Melissa

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:54

Opvouwbare jerrycan kun je voor een paar euro bij de Xenos halen maar mijn ervaring is dat paard net zo lief wacht met drinken tot ie thuis is. Ik heb altijd wel ergens in mijn rijdende vuilnisbak iets liggen wat lijkt op een emmer maar de keren dat ik m vul doen we hooguit Appelhappen! Bak water vullen en appels erin, drinken doet ie niet maar dan krijgt ie tijdens het appelhappen toch water binnen......

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:56

Ik heb 's zomers een jerrycan mee, ik geloof dat ik die bij de ANWBwinkel gekocht heb. Bij de benzinepomp heb ik ooit een opvouwbare gekocht maar die was snel lek.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:57

ooit eens een jerrycan meegekregen van de frietboer, moesten wel de currysaus of wat er ook in zat er even uitspoelen, maar daarmee hadden we er wel 1 Knipoog
Zorg altijd voor vers water mee, meestal drinkt hij niet, maar wil niet staan dat hij wel behoefte heeft aan water en we dan niks mee hebben.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 22:57

En Harm drinkt trouwens uit flesjes en blikjes, dus daar heb ik nooit een jerrycan voor nodig!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 23:00

wij hebben zomers ook een mee, om ze na het rijden als het erg warm is lekker af te sponsen of als ze dorst hebben, ideaal Lachen

waar de jerrycan weg komt heb ik ook geen idee Bloos

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:27

We hebben een 10l. jerrycan en nemen altijd water mee (plus een emmer). Een gedeelte is voor het paard en een klein beetje om eventueel af te sponsen of een vieze vlek (schimmels) weg te werken, cq mijn eigen handen ff te kunnen wassen. Vind het ideaal.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:31

wij nemen altijd een jerrycan met water mee, niet alleen om te drinken maar ook om je handen even af te kunne spoelen, paard even een "nagekomen" vieze vlek weg te sponzen etc. En als je paard slecht wil drinken op vreemd terrein kun je altijd nog een pakje appelsap in het water erbij doen, dan lusten de meesten het wel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:41

Onze auto is voornamelijk gevuld met water. Liters gaan ermee.
Om te drinken, maar ook om te koelen. Wij zijn dan wel hele dagen onderweg en vragen best veel van de paarden.
Uiteraard op een paardvriendelijke manier, maar daardoor krijgen ze wel dorst en moeten ze wel gekoeld worden.
Maargoed, wij rijden dan ook geen dressuur, maar Endurance.

Maar voor dressuurruiters vind ik water meenemen ook geen overbodige luxe. Zeker niet in de zomer.
Ruiters nemen ook wat te drinken als ze dorst hebben. Dit kunnen ze zelf aangeven.
Paarden kunnen niet zeggen of ze dorst hebben en daarom vind ik dat ze altijd oo z´n minst water aangeboden moeten krijgen.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:44

Ik heb altijd een jerrycan water mee. Wel zo fijn om je ''eigen'' water mee te nemen want je weet immers nooit wat er met het water op het terrein is gebeurd. Jerrycan gewoon hier in de buurt bij de Welkoop gekocht Ja

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:48

Wij kregen laatst toen ze met de waterleiding bezig gingen in t dorp 3 x een vat van 5 ltr water, als mijn paard drinkt op concour zal het nooit meer zijn dan paar slokken dus dat ding staat nu in de auto (2) En is hervulbaar ideaal

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:05

Wij nemen altijd wel water mee in een jerrycan Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga er nooit vanuit dat daar water is. En als de poyn geen dorst heeft gebruik ik het voor de benen Tong uitsteken

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 08:54

nou ik had maar even jerrycan geleend want ben niet geslaagd in een aankoop
Hij nam inderdaad een paar slokken maar was toch fijn dat het er was

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:04

[quote="Gast3901"]Bij warm weer neem ik water mee, als het kouder is eigenlijk nooit.
Meestal drinkt mijn paard toch niet op vreemd terrein.
Ook ligt het aan hoe lang ik ergens denk te zijn, moet ik ergens lang verblijven wil ik ook nog wel eens water meenemen.

Ik heb zo'n opvouwbaar jerrycannetje die ik gekocht heb bij een grotere caravan(onderdelen) winkel.[/quote]

Vroeg me al waar je die kon halen! Dan gaan we woensdag naar de caravanwinkel!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:02

Ik heb met warm weer altijd water bij in een jerrycan Lachen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:52

Op een SGW nemen we altijd water mee in een grote jerrycan, en als het erg warm is bij 'gewone' dressuur- en springwedstrijden ook.

KellyLytsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:54

Ik neem het ook altijd wel mee, maar soms drinkt m'n paard er niet eens van.