Detol tegen de vliegen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jumperken

Detol tegen de vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 13:59

Ik kreeg onlangs een tip van iemand dat ik mijn stal eens met detol moet uitkuisen,
dit zou goed zijn tegen de vliegen. Is er iemand die dit al eens heeft gedaan? Want ik
vraag me af of de geur van detol niet op mijn paarden hun ademhaling gaat werken.

Mvg stefanie

rozenmoos

Re: Detol tegen de vliegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:53

volgens mij kan dat geen kwaad. maar weet het niet helemaal zeker hoor!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:54

Het kan wel kwaad voor je portomonee Clown

Geen idee of vliegen op de vlucht slaan voor dettol...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:25

Dettol is een ontsmettingsmiddel in de breedste zin van het woord...prima om de stal mee te ontsmetten maar erg kostbaar.Kan ook met Halamid-D trouwens Ja maar het kan ook een hoop schelen om te kijken of je de bron weg kunt halen.
Zorg dat er geen voedselresten in de voerbakken achterblijven en maak dit elke dag schoon met dit warme weer (zelfde geld voor de waterbakken).Als je de kans hebt om je paarden overdag buiten te zetten,mest dan meteen uit en laat de stal lekker opdrogen voordat je opstrooit.
Ook zijn vliegenvangers fijn,van die koketrjes waar zo'n sliert uitkomt waar ze op plakken(hoog genoeg hangen want plakt echt overal aan Tong uitsteken )
Als het een eigen (inloop) stal betreft zou je ook kunnen overwegen om er een gordijn op te hangen van zachte kunsstof stroken.

Wij hebben ook veel vliegen en poetsen en boenen van de bakken wordt echt vaak gedaan nu,stallen worden vroeg gemest als de paarden hun ontbijt op hebben en naar buiten kunnen...na het drogen worden ze opgestrooid en wij hebben plak-slierten hangen...zit zo vol Bloos

Sterkte met de vliegen...echt een plaag Ach gut

Linda_love_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:23

Dettol werkt prima.
Doe het ook als vliegenspray (dettol/azijn/citroen)
Maar wel duur. Je kan misschien beter speciaal spul voor de stal kopen.
Wij hebben ook van die spuitbussen die je op de wanden kan sprayen en in de hoeken en randen. Werkte ook wel goed.

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 16:40

Linda_love_U schreef:
Dettol werkt prima.
Doe het ook als vliegenspray (dettol/azijn/citroen)
Maar wel duur. Je kan misschien beter speciaal spul voor de stal kopen.
Wij hebben ook van die spuitbussen die je op de wanden kan sprayen en in de hoeken en randen. Werkte ook wel goed.

En welk product zit dan in de spuitbussen,ook dettol?