Trailer kopen- waar let je op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fliam

Trailer kopen- waar let je op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:26

Hallo bokkers,

Misschien dat ik in de toekomst een trailer voor mijzelf wil gaan kopen (en deze evt. in de verhuur wil zetten). Nu heb ik vrij weinig (zeg maar niets) ervaring met trailers aanschaffen en waar je op moet letten.

Heeft iemand tips of evt. een ander topic wat hier over gaat (ik kon deze niet vinden).

Bedankt!

XxSultanxX

Re: Trailer kopen- waar let je op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:33

je moet de bodem goed bekijken , en voelen op rotte plekken !
ook de wanden allemaal .
waar veel rotterij komt is op de delen waar het in ijzer over gaat ( onderstel ) daar goed naar kijken .
kijken of de banden nog goed profiel hebben en of de goede banden er onder zitten .
en kijken of alles het goed doet ( lichten enzo )

suc 6

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 21:35

XxSultanxX schreef:
je moet de bodem goed bekijken , en voelen op rotte plekken !
ook de wanden allemaal .
waar veel rotterij komt is op de delen waar het in ijzer over gaat ( onderstel ) daar goed naar kijken .
kijken of de banden nog goed profiel hebben en of de goede banden er onder zitten .
en kijken of alles het goed doet ( lichten enzo )

suc 6

Bedankt voor de tips!
Het rotten zal vooral bij houten zijwanden en ondergrond komen neem ik aan...

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:40

Kijken of de vloer goed is.
Maar je kan altijd nog een barrel kopen, als het onderstel maar goed is! Het maakt eigenlijk niet uit als de vloer en de wanden rot zijn, die kan je altijd nog zelf vervangen.
Maar als je voor een goede trailer wilt kijken waar je niet teveel aan uit wilt geven zou ik goed naar de bodem kijken en de wanden, de banden en de electriciteit. Natuurlijk moet het hele onderstel ook goed zijn. Of de wanden lelijk zijn kan je door de vingers kijken, die kan je altijd nog schilderen. Gewoon goed kijken of er geen zwakke of rotte plekken in zitten.

(Mijn vader had een trailer gekocht met een rotte vloer en wanden, maar de rest, de constructie, was goed. Me vader heeft zelf een superdikke en sterke vloer in gelegt (kan wel een tientonner op staan zo sterk) en zelf nieuwe wanden geplaatst. Helemaal opnieuw geverft en hij is zo goed als nieuw!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:52

je wilt een 2e hands trailer kopen en dan in de verhuur zetten? weet goed wat je doet! dat kan nl niet zomaar en daarmee moet je aan een heel aantal eisen voldoen. Of bedoel je dat je m af en toe aan kennissen wilt ´uitlenen´tegen betaling?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 22:00

cissy schreef:
je wilt een 2e hands trailer kopen en dan in de verhuur zetten? weet goed wat je doet! dat kan nl niet zomaar en daarmee moet je aan een heel aantal eisen voldoen. Of bedoel je dat je m af en toe aan kennissen wilt ´uitlenen´tegen betaling?

In de toekomst zit het erin dat ik naar mogelijkheden voor eigen vervoer naar de wedstrijden moet gaan kijken. Mijn doel is 1x per maand een wedstrijd rijden. Verder staat de trailer dan ws stil. Ik zou dan evt. de trailer kunnen verhuren aan mensen van stal of in de buurt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:58

Toen ik mijn trailer heb gekocht hebben we hem eerst laten keuren en daarna pas echt gekocht. Hebben we hem meteen bij het trailerbedrijf laten staan om de remmen schoon te maken, nieuwe dissel erop, en nieuwe vloer erin (die vloer wisten we wel vantevoren).
Zeker als je er zelf geen ervaring mee hebt dan is het veiliger om het door een ervaren persoon te laten bekijken. Een rotte bodem is niet altijd van bovenaf te zien.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:24

wat ik erg belangrijk vind, is dat je de voorstang van de trailer aan de buitenkant
kan laten zakken, mocht er een paard over de voorstang springen..
wij hebben dit nu paar keer gehad en wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als we
de stang niet van buiten konden laten vallen..

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:07

Ik was laatst bij een trailer wezen kijken en deze zag er op het eerste gezicht heel mooi uit. Netjes geverft, de bodem was net nieuw, de schotten waren goed en de banden zagen er ook goed uit. We wilden de trailer bijna kopen toen mijn vader toch nog even op zn knieen ging en toen zag hij dat de as bijna doorgerot was! We hadden hoogstens nog 3 keer met het ding kunnen rijden en je zou er toch niet aan moeten denken dat je as breekt terwijl je met je paard over de snelweg rijdt?

Dus niet vergeten te controleren: de as!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:29

brrr zal je gebeuren zeg! maar raar dat de verkoper dat niet gezien heeft toen ze de bodem gingen vernieuwen?? wat was hun verklaring?

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:00

Bedankt allemaal voor de tips!
@ tabino: jeetje zeg, ben blij voor je dat je vader zo oplettend was!