welke wedstr.broek & ervaring jasje pikeur diana/alternatief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

welke wedstr.broek & ervaring jasje pikeur diana/alternatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 20:27

Ik ben vandaag even in de paardenwinkel geweest en stond wat wedstrijdjasjes te passen.. Mijn ogen vielen op de pikeur Diana wasbare in het donkerblauw.

Ik mijn maat (38) passen: te klein en te kort in de armen
Ik een lengte maat 40 (= 80) passen: pastte wel maar zat wat krapjes
Daarna een lengte maat 42 (= 84) gepast van een ander model (pikeur skarlett) aangezien deze er niet was voor de pikeur diana. Deze pastte goed.

Vallen de pikeur jasjes zo klein? Of ben ik zo erg aangekomen? Vork (en dat terwijl ik een paar kilo ben afgevallen haha)

Verder vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met de pikeur diana, oftewel: hoe zijn ze 's zomers met de warmte, hoe vallen ze, meningen erover, enz.
En ook of er nog meer verschil zit tussen de wasbare pikeur diana en de niet wasbare, daar bedoel ik dus niet mee van welk materiaal.

Voor andere alternatieven sta ik ook open voor! Zolang het maar wel de betere merken zijn Lachen.

Daarnaast ben ik een beetje aan net neuzen voor een nieuwe wedstrijdbroek in de kleur champagne (of off-white/creme hoe je het ook noemt die kleur. Blond Je ziet het vaak in combi met donkerblauw).

Maar nu is de vraag welke?

Welke broeken zijn nou echt heerlijke wedstrijdbroeken? En dan wel broeken met: steekzakken, hogeband, maat 76, kleur champagne en geen bandplooien.

Als ik de pikeur diana wedstrijdjas ga nemen, dan wordt de rijbroek ook pikeur.
Is dit niet het geval dan wordt het misschien een ander merk qua broek.

Dus alle merken zijn welkom, maar pikeur heeft een pré.

Liselot

Re: welke wedstr.broek & ervaring jasje pikeur diana/alternatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:18

ik heb een champagne broek gehad van pikeur. wel dan de uitvoering met leren zit. echt een poepiechique broek! kost wat, maar dan heb je ook wat Haha!
ze blijven wel supermooi en zitten ook goddelijk.

de pikeur diana is een hele populaire wedstrijdjas. ik vind persoonlijk de epsom mooier, maar dat is een kwestie van smaak. de diana valt behoorlijk lang en heeft een enkele split, dus dat vind ik vaak niet zo mooi op/over het zadel vallen. de epsom is iets korter en heeft een dubbele split aan de achterkant en dat valt veel netter over je zadel.
ze vallen inderdaad behoorlijk klein. ik heb normaal maat 34/36 en heb van de meeste pikeur rijjassen maat 38

de wasbare versie kan je zelf in de wasmachine proppen, wel superhandig. maar ik vind de stof zelf niet zo mooi.
de stof van de niet wasbare is heel veel mooier, maar ook wel een stukje duurder en je moet hem laten stomen als ie vies is.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 08:13

Bedankt Lissy!

Ik heb nog nooit met een leren zit gereden, is dat nou heel anders dan een "gewone"? Vaak zie ik ook dat de leren zit bij wedstrijdbroeken gauw vies worden/blijven. Oftewel dat je van die donkere plekken ziet.

Prijs maakt opzich niet zoveel uit, wil gewoon graag kwaliteit en heb er ook wel wat voor over Haha! (arme portemonnee Nagelbijten / Gniffelen haha)

Had toevallig de Pikeur diana wasbaar gepast en deze viel gewoon erg super. Nu jij zegt dat de niet wasbare een mooiere stof heeft ga ik toch twijfelen hoor.
Maar aangezien ik heel lui ben qua naar de stomerij brengen is een wasbare wel super handig (niet schrikken: huidige jasje heb ik sinds jaren van de week voor het eerst naar de stomerij gebracht Bloos schandalig he).
Als ik op de divoza site kijk over de epsom dan is deze niet in het donkerblauw verkrijgbaar.

Oja nog een vraagje over de rijbroek: Weet je toevallig welk model het was van Pikeur?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:22

Ik heb de scheerwollen Pikeur Diana. Zelf vind ik het een mooie jas, maar ik hou van lang en getailleerd. Ik begreep dat ze bij dames met een stevige voorgevel niet zo mooi vallen (maar die heb ik niet Clown ) Ik heb een 42 en een 40 en die vallen bijna hetzelfde trouwens Clown
Overigens doe ik mijn jasjes wel eens kort op het wolwasprogramma in het wasmachine als er wat lichte vlekken opzitten Bloos Voor de grote beurt gaan ze wel naar de stomerij.
O ja, de warmte, tja... ik heb scheerwol, do I need to say more?