Paard uit wei ? Hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valeriej

Paard uit wei ? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 17:55

Maandag was ik samen met mijn vriend naar Belino gefietst. Het was al een tijdje geleden dat ik Bel nog gezien had, we hadden zin in iets sportief dus dat was uit de bus gekomen! Knipoog

Eenmaal daar was ik zeer blij om mijn ventje nog eens te zien en ik hoop dat het wederzijds was. (Eventjes ter info, Belino staat nu bij een kennis vanop de manege, zij verzorgt hem.) Als je wil weten hoe het helemaal in elkaar zit, mag je altijd een pb sturen.

Later die avond, op de manege, kwam die kennis naar mij en ze vroeg of Belino mij herkende. Ik zei dat ik dacht van wel omdat hij zo vrolijk met zijn oortjes naar voren kwam afgestapt. Toen we onze paarden aan het opzadelen waren, riep ze mij. Ik ging tot ginder en ze vroeg of ik even tijd had. Natuurlijk zei ik ja. Ze vroeg hoe Belino zich gedroeg en of hij zenuwachtig was. Ik zei dat hij braaf was en dat hij geen tekenen van zenuwachtigheid vertoonde. Ze vroeg ook of ik in de wei was geweest en hierop antwoordde ik dat dit niet het geval was, want dat het mijn wei niet is. Ik was aan de zijkant van de wei gaan staan.

Nadat ik dit antwoordde, zei zij dat Belino ontsnapt was uit haar wei en dat hij hierdoor bijna omver gereden was. Ik viel compleet uit de lucht! Ze vroeg of ik aan haar poort was bezig geweest. Ik vertelde eerlijk dat mijn vriend de intenties had gehad de poort open te doen, maar dat hij hiermee gestopt was omdat ik zei dat ik de wei niet inging. Ik vreesde al dat mijn vriend de poort niet goed had toegedaan en dat hierdoor Belino uit de wei was kunnen lopen. Pas toen vertelde ze dat de poort nog gewoon toe was. Dit snapte ik al helemaal niet! Dacht zij nu echt dat ik mijn geliefde Belino gewoon uit de wei zou laten lopen? Gestoord Aangezien ik dit dus echt helemaal niet gedaan heb, zijn er nog 2 andere mogelijkheden. Ofwel is Belino uit de wei gesprongen, ofwel hebben ze hem eruit gelaten.

Nu is mijn vraag, zou het kunnen dat hij eruit is gesprongen zonder dat we sporen hiervan terug vinden? Want die hebben ze namelijk gezocht en ze vinden geen enkel spoor.

Ik voel me echt slecht dat dit maar een paar minuten nadat ik daar was is gebeurd. En ik hoop al helemaal dat hij niet uit zijn wei is gesprongen om achter mij te komen..

cissy

Re: Paard uit wei ? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:43

vreemd verhaal, kan me voorstellen dat je je niet happy voelt, maar dan zou je ook hoefafdrukken moeten zien voor het hek waar hij geland is en dat hangt weer af van de bodem voor het hek.
het zou best kunnen dat hij achter je aan is gesprongen, afhankelijk van jullie band of hoeveel aandacht hij wilde hebben op dat moment....

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 22:33

cissy schreef:
vreemd verhaal, kan me voorstellen dat je je niet happy voelt, maar dan zou je ook hoefafdrukken moeten zien voor het hek waar hij geland is en dat hangt weer af van de bodem voor het hek.
het zou best kunnen dat hij achter je aan is gesprongen, afhankelijk van jullie band of hoeveel aandacht hij wilde hebben op dat moment....

Naast zijn wei heeft hij een veld, dus dan veronderstel ik dat hij over de draad naar die andere wei is gesprongen.. Om in die andere wei sporen te vinden zullen we veel moeite moeten doen denk ik. Maar die kennis en een andere kennis hebben gaan zoeken achter sporen, ik niet. Zij vertelde mij daarna in bericht dat ze geen enkel spoor gevonden hebben.

Ik vraag mij echt af wat er gebeurd is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:41

tja helaas, dat weet alleen het paard zelf en die kan niet praten, misschien dat iemand het toevallig gezien heeft maar hoe vindt je die?
maar verhaal is toch goed afgelopen? je kunt wel blijven gissen maar zeker weten doe je het toch nooit.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:26

Het is zeker goed afgelopen. Mensen rondom hebben mij bij hem zien staan, maar ze hebben niet gezien hoe Belino de wei is uitgeraakt.

Spijtig genoeg kan ik niet met hem praten neen.. Het zal voor altijd een raadsel zijn. Lachen

modesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:27

Mijn vorige verzorgpaardje sprong ook gewoon over de omheining maar die was zelfs geland in gras maar daar was niks van de zien een uur later... terwijl iemand had gezien dat hij er daar over gesprongen was.. gras trekt snel bij ofzo....

Sissy_Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:45

hallo Haha!
hij kan er overheen zijn gesprongen maar als er gaan sporen van zijn wordt het al een stuk lastiger..
mijn vriendin heeft een haflinger en die waren samen ook aan het crossen op een pad waar ook een hek zit en daar sprong daar ook over heen dus het kan wel Knipoog

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 15:00

modesty schreef:
Mijn vorige verzorgpaardje sprong ook gewoon over de omheining maar die was zelfs geland in gras maar daar was niks van de zien een uur later... terwijl iemand had gezien dat hij er daar over gesprongen was.. gras trekt snel bij ofzo....

Dat zou nog een goede verklaring zijn ja..
Het zal wel zoiets geweest zijn zeker Lachen

Laura9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:10

Het zou heel goed kunnen dat hij over de omheining gesprongen is!
De moeder van mijn paard deed het vroeger bijna dagelijks!
En er was nooit iets van te zien.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 11:39

Afhankelijk van de hoogte van de omheining kan hij er goed overheen gesprongen zijn.
Mijn paard loopt wel eens in een ander stuk als waar hij hoort te lopen. Hij rolt dan onder de draad door (60 cm hoog) maar naderhnd is er niks meer van te zien. Godzijdank is mijn weiland afgezet met gaashekwerk van 150 hoog, dus verder dan van vakjes wisselen kan hij gelukkig niet.