Eenmaal daar was ik zeer blij om mijn ventje nog eens te zien en ik hoop dat het wederzijds was. (Eventjes ter info, Belino staat nu bij een kennis vanop de manege, zij verzorgt hem.) Als je wil weten hoe het helemaal in elkaar zit, mag je altijd een pb sturen.
Later die avond, op de manege, kwam die kennis naar mij en ze vroeg of Belino mij herkende. Ik zei dat ik dacht van wel omdat hij zo vrolijk met zijn oortjes naar voren kwam afgestapt. Toen we onze paarden aan het opzadelen waren, riep ze mij. Ik ging tot ginder en ze vroeg of ik even tijd had. Natuurlijk zei ik ja. Ze vroeg hoe Belino zich gedroeg en of hij zenuwachtig was. Ik zei dat hij braaf was en dat hij geen tekenen van zenuwachtigheid vertoonde. Ze vroeg ook of ik in de wei was geweest en hierop antwoordde ik dat dit niet het geval was, want dat het mijn wei niet is. Ik was aan de zijkant van de wei gaan staan.
Nadat ik dit antwoordde, zei zij dat Belino ontsnapt was uit haar wei en dat hij hierdoor bijna omver gereden was. Ik viel compleet uit de lucht! Ze vroeg of ik aan haar poort was bezig geweest. Ik vertelde eerlijk dat mijn vriend de intenties had gehad de poort open te doen, maar dat hij hiermee gestopt was omdat ik zei dat ik de wei niet inging. Ik vreesde al dat mijn vriend de poort niet goed had toegedaan en dat hierdoor Belino uit de wei was kunnen lopen. Pas toen vertelde ze dat de poort nog gewoon toe was. Dit snapte ik al helemaal niet! Dacht zij nu echt dat ik mijn geliefde Belino gewoon uit de wei zou laten lopen?
Aangezien ik dit dus echt helemaal niet gedaan heb, zijn er nog 2 andere mogelijkheden. Ofwel is Belino uit de wei gesprongen, ofwel hebben ze hem eruit gelaten.Nu is mijn vraag, zou het kunnen dat hij eruit is gesprongen zonder dat we sporen hiervan terug vinden? Want die hebben ze namelijk gezocht en ze vinden geen enkel spoor.
Ik voel me echt slecht dat dit maar een paar minuten nadat ik daar was is gebeurd. En ik hoop al helemaal dat hij niet uit zijn wei is gesprongen om achter mij te komen..