Starten met pony bij de paarden? in België!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Starten met pony bij de paarden? in België!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 10:43

Ik woon in België (provincie Antwerpen) en ben 20 jaar, ik kan dus niet meer bij de pony's rijden. Nu vraag ik me af of ik gewoon met mijn pony bij de paarden mag starten?
Ik weet dat dit bij de LRV niet mag, maar hoe zit het met andere verenigingen? VOR, Trens,...?

Feelsoproud

Re: Starten met pony bij de paarden? in België!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:31

Rijd je dressuur of springen?
Bij dressuur geen enkel probleem,mag je gewoon tss de paarden starten,zowel VOR(regionaal niveau) als trens(subregionaal niveau).
Springen bij de trens mag je ook met een pony tss de paarden,op VOR wedstrijden weet ik eigenlijk niet zeker:ik denk van wel!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:33

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:48

dressuur Ja maar het mag dus, bedankt!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:51

en anders kun je altijd even een vereniging opbellen om te vragen of het mag Haha!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:36

Hey
zelf ben ik ook van Belgie.
Ik wil je hier op voorhand wel een beetje realistisch maken over wat je eigenlijk wil doen. Als je gewoon voor je plezier eens een wedstrijdje wil doen gaat dat. Maar mijn zus heeft lang haar pony gehouden (duitse rijpony einde maat) maar eens je de m proeven bereikt hebt, stopt dit wel. officiele wedstrijden worden niet toegestaan dus vanaf M9 tem GP, moet je paard ik denk M60 of m65 zijn. Buiten dat feit moet je je er ook wel van bewust zijn dat dressuur in Belgie echt wel aan het opkomen is, en dat er echt velen goede paarden in de lagere proeven lopen. Winnen van een coorect afgericht paard dat een goede proef laat zien zal altijd in je nadeel zijn.
Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar je moet dit wel beseffen, uiteindelijk kost het wel geld allemaal( licenties, immatriculatie, startgelden etc) dus je moet voor jezelf uitmaken of je dat er allemaal voor over hebt.
Verder wens ik je veel succes met je pony.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 19:03

Winnen van een coorect afgericht paard dat een goede proef laat zien zal altijd in je nadeel zijn

wat bedoel je hiermee?
Mijn doel is ook niet met mijn pony Z ofzo te rijden Knipoog ik wil gewoon graag op wedstrijd als hobby.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:23

Hey

ik bedoel dat niet slecht e, wil je alleen maar realistisch maken op het feit dat je met je pony (tenzij een bewegingswonder) weinig of geen kans maakt tegen netjes aangereden paarden. zeker de laatste jaren zie je in de E en a proeven echt wel chique beesten aan de start verschijnen, vaak paarden die al een eerder carriere gehad hebben. deze rijden los hun percenten bij elkaar. als jij als hobby wedstrijd wil rijden snap ik niet goed wat je daar aan hobby kan aan vinden, het zal geld kosten, tijd en in vele gevallen zal je toch achteraan verschijnen. dus je moet voor jezelf uitmaken of je dit wil natuurlijk. ik wens je veel succes en gezien je van beerse bent zal je vor of trens gaan rijden vermoed ik, dus zullen we elkaar mss wel tegenkomen.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:07

Ach ja,dat is hoe ieder het voor zichzelf ziet.Sommigen rijden wedstrijd met de bedoeling te scoren en hogerop te geraken,anderen doen het puur voor het plezier,maken er niets uit dat ze vanachter staan maar kunnen wel gelukkig zijn met een proef die voor de jurieleden misschien niet goed genoeg is.

Ik rijd zelf al jaren VOR/trens dressuur.In de E vertrokken(toen kon ik af en toe nog eens winnen),uiteindelijk tot in de L geraakt,maar daar kon ik dus niet meer mee(gewoon paard,geen les en zelf niet zo getalenteerd).Maar dan nog kon ik met momenten heel content zijn met mijn proeven.
Had zelfs punten genoeg om M te gaan rijden,maar dat heb ik wijselijk gelaten.
Nu terug met een onervaren paard begonnen(na 3 jaar géén wedstrijden),en hoewel deze wél kwaliteit heeft wilt het tot nu toe nog niet echt lukken.Who cares!
Ben wel van plan om nu lessen te gaan volgen,maar dan meer omdat ik het zonde vind van met een goed paard te blijven aanmodderen dan omdat wil winnen.

Wil hier dus niemand veroordelen,maar ik begrijp beide standpunten wel.
Wil je er voor gaan,gebruik je de provinciale wedstrijden als opstapje om ooit hogerop te komen:oké.
Wil je gewoon plezier en weet je waar de mogelijkheden van je paard/pony liggen,ook geen enkel probleem mee.

saratj140

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:39

ja dat mag :d ik rijd ook met een pony bij de paarden

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:45

Volgens mij mág het wel, hier in NL. Zie nl genoeg mensen van 18+ die met hun D/E pony bij de paarden starten Knipoog.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:47

Ik start ook met mijn pony tussen de paarden (wel in Nederland). We rijden nu Z2 (appuyementen in draf en galop, changementen etc), hier zie je echt hele goede paarden meerijden, maar dat vind ik alleen maar leuk. Mijn pony is inmiddels 20 jaar, en niet echt een bewegingswonder. Maar toch zit ik vaak rond de winstpunt.
Is dus onzin dat het niet leuk is, zeker in de lage klassen telt de beweging van het paard niet zo zwaar mee. Gewoon de oefeningen netjes afmaken.