Net nieuwe leren laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amandie

Net nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 07:58

Hallo,
Ik weet niet of dit hier hoort Knipoog. Maar ik kon niet een ander plaatsje vinden.

Gisteren heb ik leren laarzen van mijn moeder gekregen.
Maar ik moet ze nu inlopen. En mijn moeder zegt dat je dan beter nog nietop het paard kan stappen
Maar is dat echt zo?
en wat is dan de beste manier om ze in te lopen?

Alvast bedankt Knipoog

Nadine_S

Re: Net nieuwe leren laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:29

Oh, ik ben er wel meteen gaan rijden. Lachen
Verder kun je er mee fietsen en trappen lopen om ze soepeler te maken.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 08:32

Oke, dan ga ik vanmiddag gewoon gelijk rijden *LOL*

Marissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:34

Wat mij betreft kun je ze het beste gewoon inrijden, het is misschien even doorbijten maar ze zijn tenslotte toch echt bedoelt om mee te rijden en niet om mee te lopen. Ik heb van mijn leren laarzen geloof ik maar 2 blaren gehad Lachen

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:36

Ligt er een beetje aan of je zachte of harde hebt. Nieuwe Petrie's ben ik voor afgestapt om me schoenen aan te gaan doen. Met mijn Mountain horse heb ik geen last gehad.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 08:39

Ik heb nieuwe petrie standaard Knipoog
Maar ik ga het vanmiddag gewoon proberen Lachen
Als het pijn doet, doe ik andere laarzen aan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:39

Het schijnt dat ze van fietsen erg raar inzakken.
Heb er geen ervaring mee, maar als je het in de zoekfuntie
opzoek kom je er veel topics tegen over dit onderwerp Lachen

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:09

Ik ben er gelijk mee gaan rijden (springen nog wel), oelalaaa Bloos!
Dat deed in het begin even zeer (knieholtes) maar daarna zaten ze heerlijk!
Lopen doe ik er niet echt mee (sta scheef op voeten dus dan zakken ze verkeerd in).

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:13

Dankje laris Kusje

winstonboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:17

nu ik dit zo lees vraag ik mij af of je ze niet gewoon even goed moet invetten (netzo als een nieuw zadel en hoofdstel) zodat ze wat soepeler worden of is dit nu heel slecht voor de laarzen/dom bedacht Bloos

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:23

Je moet ze idd eerst even invetten met zwart poets spul dat 12 uur in laten trekken en uitpoetsen.
Ik ging er ook gelijk mee rijden en dat deed de 1e x wel een beetje zeer maar ik heb er nu 3x mee gereden en heb nergens last meer van.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:25

eigelijk kun je beter niet gaan fietsen ermee, zo krijg je een verkeerde knik erin Knipoog
verder gewoon lopen en inrijden Lachen

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:00

Ben er ook gelijk mee gaan rijden (heb ze trouwens nooit ingelopen Haha!) Beugels gewoon een gaatje langer. dan snijden ze niet zo in je knieholtes.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:02

ik had ze op een vrijdagavond opgehaald even aangehad zaterdag even mee gereden en zondag meteen mee op wedstrijd. had wat pijnlijke knieholtes maar dat was het

xShantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:24

Ik zou er idd niet mee gaan fietsen.
Maar wel gewoon meteen mee gaan rijden. Haha!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:25

Gelijk aandoen en lopen..zorgen dat je ze inloopt zijn je blaren en zere plekken het snelste weg.. Wat ook helpt (en zeer doet) is traplopen.. 2 dgn..zitten ze super alleen opstappen op paard kan wat lastig zijn

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:30

Ik ben er direct mee een proef gaan rijden en kon mn benen amper bewegen. Mijn knieholtes waren helemaal blauw. Ik heb er daara nog een keer mee getraind, maar kon echt niks met mn benen.
Vervolgens hebben ze drie maand in de kast gestaan en ik heb weer mn rubberen laarzen gepakt Haha!
Op een gegeven moment vond ik het toch wel zonde en ben met de leren laarzen met de hond gaan wandelen en deed ze aan tijdens het longeren. Net zo lang tot ik mn enkels kon bewegen en sindsdien rijd ik ermee Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:17

Ik ben met mijn laarzen gelijk gaan rijden. Het zijn tenslotte rijlaarzen, en die moet je inrijden, niet inlopen. Zo blijven ze ook het langst mooi Ja Het doet trouwens op het begin wel pijn met opstappen, maar dat is ook een kwestie van oefenen en een beetje pijn lijden Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:06

Ik zou niet gelijk gaan rijden, in ieder geval niet als je veel last hebt. Gewoon eerst een beetje mee traplopen. Ik heb ze gewoon op de trap de vorm van mij been gegeven zoals ik normaal op het paard zit. Dus met de bal van je voet op de rand van de trede en dan je hakken uitdrukken. Ik kon er net als Helma_Amber er in het begin echt niet fatsoenlijk mee rijden. Ze waren zo stijf dat ik mn hakken dus niet normaal kon uitdrukken. En de knobbels bij mijn enkels deden zo verschrikkelijk zeer. Nu is mijn laars door het uitdrukken gelukkig breder geworden. Nu zitten ze lekker!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:09

Ik heb net ook nieuwe rijlaarzen gekocht, en ga ze straks invetten en morgen even mee lopen, als ik niet zo veel last heb doe ik ze gewoon aan smiddags bij de les en anders wacht ik er nog even mee Haha!

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:26

Je kan het beste even een plastic zakje om je voet doen en dan gewoon met je nieuwe rijlaarzen gaan rijden. Ik had zelf niet echt last met het rijden maar wel óntzettend bij het lopen, auwch. Dus als je veel moet lopen bij je paard neem dan voor de zekerheid even je gympen mee Knipoog

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:34

Niet fietsen, niet trappenlopen Dat werd mij heel erg afgeraden toen in mijn nieuwe laarzen kocht! Daardoor kan namelijk je (dressuur)boog aan de bovenkant van je laarzen lelijk worden, het vouwt zich dan naar buiten!

Ik heb ze eerst gewoon aan gehad, een beetje ermee lopen, toen 1 keer gevet en daarna gewoon gaan rijden, dat is toch de beste manier Ja

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:13

Zilly schreef:
Niet fietsen, niet trappenlopen Dat werd mij heel erg afgeraden toen in mijn nieuwe laarzen kocht! Daardoor kan namelijk je (dressuur)boog aan de bovenkant van je laarzen lelijk worden, het vouwt zich dan naar buiten!

Ik heb ze eerst gewoon aan gehad, een beetje ermee lopen, toen 1 keer gevet en daarna gewoon gaan rijden, dat is toch de beste manier Ja

Heb je bericht echt 1682 keer bewerkt of is bokt weer aan het spoken?
(Sorry voor offtopic bericht)

orion92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:29

Ik heb ze direct aangehad bij het rijden. Had aan het einde wel erg last van m'n voeten, maar nu lopen ze heerlijk. Ik zal er wel in het begin veel mee gaan lopen. Dat had ik niet gedaan en dat was 's avonds geen pretje voor mijn voetjes.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:34

Helma_Amber schreef:
Zilly schreef:

Heb je bericht echt 1682 keer bewerkt of is bokt weer aan het spoken?
(Sorry voor offtopic bericht)

dat staat in haar onderschrift Vork