Vliegenmasker met neusstuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Vliegenmasker met neusstuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:30

Ik ga over een paar weken naar brabant en dan wil ik mijn pony goed ingepakt hebben.. Ik had al 2 vliegenmaskers, maar die vind ik niet zo fijn zitten dus nu ben ik mij aan het orienteren voor een nieuw masker.
Nu kwam ik een masker tegen met neusstuk, maar is dat voornamelijk ter bescherming tegen de zon of ook echt tegen de vliegen of komen de vliegen bijna niet bij de neus?
Hopelijk heeft iemand ervaring met de maskers met neusstuk en kan je mij er meer over vertellen.
Alvast bedankt.

Vjestagirl

Re: Vliegenmasker met neusstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:36

Ik zou gaan voor een hele vliegendeken.. Je word hier gek van de dazen. Kep mijn paard gewoonlijk in Utrecht staan, en nu tegen de belgische grens. K ben nog nooit zo blij geweest met de exeem deken...

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:41

Ik heb momenteel een eczeemdeken alleen die ligt niet zo lekker.. Hij schuift naar 1 kant waardoor hij heel erg schuurt tussen zijn benen en daardoor bijna open ligt. Ik doe hem af en toe een paar dagen om en dan weer een hele tijd niet ivm de schuurplekken..
Het is een everline, op het eerste oog ligt hij goed, maar blijkbaar is de pasvorm niet helemaal goed voor mijn pony.. Maar die krengen zijn zo duur, dat ik het niet echt aandurf om weer zoveel geld uit te geven voor zo'n deken, die misschien weer niet helemaal goed ligt.

Zat eraan te denken om een vliegendeken met hals te kopen.. Of heeft dat niet zoveel nut als een eczeemdeken denk je?

manonaaaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:45

Ik vind persoonlijk een vliegenmasker met neusstuk een beetje overdreven . Vliegen zitten vooral rond de ogen, en niet zozeer op de neus!

Ik zou zijn neusje lekker vrij houden, zodat je hem niet belemmerd! Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:46

Ik zou het eerlijkgezegt niet weten. Mijn fjord heeft een exeemdeken omdat ze gewoonlijk een manenkam heeft, waardoor een vliegendeken met hals niet netjes blijft liggen... Haar kam zal wel flink geplet worden, maar dat is dan niet anders.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 23:48

manonaaaahh schreef:
Ik vind persoonlijk een vliegenmasker met neusstuk een beetje overdreven . Vliegen zitten vooral rond de ogen, en niet zozeer op de neus!

Ik heb er eentje gezien met een afritsbaar stuk.. Ik ben er ook vergeten bij te vertellen dat hij zomereczeem heeft en daardoor helemaal kaal is op zijn hoofd, vooral aan de zijkant boven zijn neus..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:24

Ik heb altijd begrepen dat die neusstukjes vooral worden gebruikt voor paarden met een pollen-allergie, een neus die snel verbrand of paarden die helemaal hyper worden van alles wat ze om zich heen horen en voelen vliegen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 01:58

miesie schreef:
Ik heb momenteel een eczeemdeken alleen die ligt niet zo lekker.. Hij schuift naar 1 kant waardoor hij heel erg schuurt tussen zijn benen en daardoor bijna open ligt. Ik doe hem af en toe een paar dagen om en dan weer een hele tijd niet ivm de schuurplekken..
Het is een everline, op het eerste oog ligt hij goed, maar blijkbaar is de pasvorm niet helemaal goed voor mijn pony.. Maar die krengen zijn zo duur, dat ik het niet echt aandurf om weer zoveel geld uit te geven voor zo'n deken, die misschien weer niet helemaal goed ligt.

Zat eraan te denken om een vliegendeken met hals te kopen.. Of heeft dat niet zoveel nut als een eczeemdeken denk je?

heb je wel de juiste maat ? goed afgesteld ?
heb meerdere van deze dekens verkocht in alle maten
maar dit probleem nog nooit gehoord

in het zuiden is het iig heel erg wat dazen betrefd
her en der minder of erger
voor de exceem vliegjes bestaan er goede vliegen sprays welke de exceem vliegjes iig goed weghouden zou dan iig ivm het exceem daarvoor wel sprayen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:50

manonaaaahh schreef:

waarom overdreven?
je paard zal het maar nodig hebben!

en een masker is niet altijd voor vliegen of alleen voor vliegen

mijn appaloosa is erg roze rond ogen ,neus en mond
ik heb daarom een Crusader masker met neusflap en deze houd 80% UV tegen
Afbeelding

en wat belemmer je dan op de neus Verward behalve dat de zon er op brand en de vellen eraan hangen?
het is gewoon gaas waardoor ze gewoon normaal kunnen ademen!
juist een goede uitvinding Haha!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:52

een neusstuk is juist goed, die vliegen zitten óveral. misschien dat als jij kijkt dat ze er dan niet zitten, staan ze in de wei te grazen zitten ze er echt wel Knipoog (althans hier dan)
wij hebben ook paard met een halster en neusstuk om, werkt wel goed maar zijn neus verbrand gigantisch snel dus die staat nu elke avond op de wei en smiddags lekker koel op stal Lachen

miesie schreef:

ik ken een paardje die ook een vliegen deken heeft en zijn manen helemaal afschuurt als die hem niet op heeft, dus het werkt wel Knipoog!
je moet gewoon een goede proberen te vinden. heeft niemand bij jou in de buurt/ op stal een vliegen deken met hals dat je evt. kan gaan passen?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:29

Ik ga nog even iets nieuws proberen met mijn eczeemdeken, kijken of dat werkt... Ken niemand met vliegendeken met hals, mijn paard staat in Ridderkerk, dus hier zijn niet zoveel vliegen/dazen.. De paarden staan hier bijna niet onder een vliegendeken.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:46

Een neusstuk is inderdaad ook tegen verbranden van de neus en tegen stof. In principe ideaal. Als je dan toch een nieuwe moet Knipoog .
Ik heb die van mij eentje aan gehad en die vond het vreselijk, die flap over zijn snuit. Een "gewoon" masker over zijn over en oren vind hij heerlijk.