zouden deze laarzen kunnen passen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zutje

zouden deze laarzen kunnen passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:49

Via een tip van een vriendin kwam ik op marktplaats een advertentie tegen van lederen Petri rijlaarzen, daar stond in kuitmaat buitenom gemeten 36 cm. Ik zelf mn kuiten gemeten met een dunne broek erover..ongeveer 35 cm. Dus ik dacht dat kan, geboden, het bod was goed genoeg en donderdag heb ik dus afgesproken.
Maar nu ben ik bang dat ik te vroeg ben gaan juichen want ik las het als je eigen kuitmaat 36 cm..niet slim dus..
Weet iemand of deze laarzen mij toch zouden kunnen passen..hoeveel scheelt binnen en buitenkant?

slipper

Re: zouden deze laarzen kunnen passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:40

Meet het eens met je rijbroek aan.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 18:43

dan is het al ongeveer 36..dus..dan gaat t nie passe?? ik ben bang dat ze de laars van buiten om gemeten hebben??zou wel een teleurstelling zijn..

slipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:45

Kan je ze niet eerst passen?

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 18:47

jawel dat ga ik donderdag al doen..maar ik bereid me liever ff voor op een evt teleurstelling..heb me er zo op verheugd!! en nu schrok ik me dood toen ik de advertentie aan mn vader liet zien omdat er stond kuitmaat van buitenom gemeten..dus dan zullen ze de laars wel bedoelen..
kun je zo'n laars evt suc6vol uitrekken??of is dat een slecht idee..mocht ie net wat te strak zitte..

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:24

Denk niet dat het past -n-

friesinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:53

sorry voor je maar ik den nie dat het gaat passen Boos!

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 19:55

ik laat nog wel weten of de koop door is gegaan..zolang ik ze niet gepast heb weet je het niet..maar ik ga vast uit van een teleurstelling..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:02

Misschien valt het mee. Misschien tegen.

Oprekken kan tot maximaal 1,5 cm.

Dus als ze wat knellen, dan kun je de gok wel wagen, er kan ook ltijd nog elastiek of een rits in.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:23

Er wordt meestal 1,5 cm extra getelt voor het leer. Dus vrees dat ze je niet gaan passen. Ik weet ook niet hoe oud de laarzen zijn, maar ze worden natuurlijk wel soepeler, dan kan het wat makkelijker gaan

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:40

Oprekken zou ik je afraden. Meestal helpt dit een paar weken maar dan krimpen ze langzaam weer terug naar de oude maat.

Lacrima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 07:54

Als ze te eng zijn kun je ook en rits in laten zetten, daardoor krijg je ook zo'n centimeter extra.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:26

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze morgenmiddag passen. Als dan blijkt dat ik er niet in kan, dan wil ik ze niet. Die rits zou dan evt een optie zijn maar dan weet ik nog niet of dat ik ze dan zeker wel pas. Maar als ik er net in kan en ze zitten wat te strak dan is dat een goede optie ja. Oprekken dus niet zo te horen, bedankt voor die tip. Maar gaat je laars niet eerder kapot/verslijt je laars dan niet harder?? Want ik zocht juist een laars zonder rits omdat ik bang was dat de laars anders eerder kapot is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:29

okee..ik heb ze dus gepast..het was kuitmaat 35 dus ik kon er helaas niet in want ze ware nog bijna nieuw..wel al ingezakt zoals dat hoort maar kei mooie!! dus dan maar n keer kuitmaat 37 tegekome he..