wanneer begin je aan een wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ti_Amo

wanneer begin je aan een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:06

Ik heb een vraagje, ik heb mijn paardje nu pas een kleine maand, maar ik zou heel graag meedoen aan wedstrijden, moet ik gewoon gelijk gaan starten of zal ik nog even wachten, wat hebben jullie gedaan, zijn jullie gelijk begonnen of hebben jullie eerst een jaar op je paard gereden?

Melanie_B

Re: wanneer begin je aan een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:07

Je moet het gewoon doen wanneer het voor jou al goed voelt, en dat je weet dat jullie als combinatie er beide klaar voor zijn.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:30

Dat is voor iedereen anders. Ik ga zelf pas starten als alles lekker bevestigd is en ik het gevoel heb ruim winstpunten te kunnen rijden... maar er zijn er ook zat die gewoon om te oefenen op wedstrijd gaan.

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:39

Mijn paardje was net een half jaar onder zadel toen ik er concoursen mee ben gaan rijden. het zal op het begin nooit perfect gaan en je zult ook niet meteen prijs hebben (of het moet een uitzondering zijn) maar je paard leert er alleen maar van en jijzelf ook! Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:41

Ik rijd mijn paard nu drie weken en heb de startkaart al aangevraagd. Dit neemt niet weg dat we pas 21 September gaan starten, maar als het had gekund hadden we het misschien eerder gedaan (er zijn eerder geen wedstrijden bij ons). Als het goed voelt en jij het gevoel hebt dat jullie eraan toe zijn, lekker doen. Lachen Je moet er alleen wel vanuit gaan dat het de eerste paar keer niet echt lekker gaat nog, als je vanaf je eerste wedstrijd op prijzenjacht wilt kun je beter nog even wachten. En zelfs dat is geen garantie. Lachen

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:43

Mijn paard was sinds januari onder het zadel
en eind maart hadden we ons eerst "onderlinge wedstrijdje" al Lachen
Het was meer voor te oefenen, te kijken hoe hij zou reageren op het alleen in de bak zijn, en beetje de wedstrijdstress.
Je moet gewoon doen, wat jij denk dat beste is, gewoon je gevoel volgen daarin. En wat zijn je plannen?
Wil je hem eerst laten wennen? Dan kan het zeker geen kwaad keer proefje mee te rijden toch?
Suc6 Haha!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:42

Ik neem mijn paard zaterdag voor het eerst mee.
Ik heb haar nu ruim een jaar.

Ze loopt nog steeds niet super, maar denk dat het toch goed voor haar is om op vreemd terrein te lopen.

Voor de punten hoef ik iig niet te gaan.

Iedereen denkt daar dus anders over Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:56

als je paard luisterd en je denkt dat jullie eht kunnen waarom niet?

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:18

ik heb eerst een half jaar gewacht en in dat half jaar veel geoefend (ook op vreemd terrein) en brevetten gehaald en nu ga ik er een stuk pof 3 rijden om te kijken hoe het gaat en volgend seizoen voor serieus meedoen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 14:21

Hangt er vanaf waarom je wilt beginnen met wedstrijden, ter oefening of ervaring, of om wpen te ryden en te promoveren.

Ikzelf zou met een heel jong paard misschien enkele keren oefenen, maar met myn huidige paard (en die daarvoor) ga k pas starten op het moment dat ze ook een proef kunnen lopen van 1 of zelfs 2 niveaus hoger. Myne heb ik nu een jaar, en wil nu binnenkort gaan starten, het wijken gaat nog niet voor 8en, maar ik zou ook een redelyke L2 proef kunnen ryden. Het is dus maar net hoe je erover denkt.

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:02

Ik heb van jongs af aan altijd tegen mezelf gezegd, ik ga pas starten als ik ook al een niveau hoger foutloos kan rijden.

Dus toen ik met mijn eerste wedstrijden begon, zorgde ik dat ik al een L proef kon rijden, en een L proef kon springen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:04

als jij vind dat je er klaar voor bent. al zou je niet met goede punten terug komen, jij doet ervaring op en het is goed voor je band met je pony of paard.

Ik zelf vind dat je niet vroeg genoeg kan beginnen met wedstrijden (mits je er de mogelijkheid voor hebt natuurlijk) zo gauw je de onafhankelijke zit redelijk tot goed bezit en weet wat de bedoeling is van een wedstrijd wat er van je gevraagd word en kan worden dan ben je in mijn ogen klaar voor wedstrijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:53

Tja thuis lopen ze allemaal grand prix... op concours reageren de paarden anders, ruiters anders.

Gewoon lekker starten, ik ga voor mn plezier op wedstrijd en leer er ook heel veel van.

blauwe_bes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:50

ik heb mijn haflinger nu een klein half jaar en ben wat begonnen met onderlinge wedstrijden!!
ik vind zelf dat ze nog niet toe is aan de officiele dus ga ik hier nog wat mee door!

Whatever05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:08

Ik zou vooral kijken naar het paard zelf.
Is het al wel eens op wedstrijd geweest met de vorige eigenaar?
En zoals de meesten hier al zeggen; waarvoor wil je gaan? (ervaring, winstpunten, prijzen)
Succes alvast Knipoog

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:18

Ilzjuh schreef:
Ik rijd mijn paard nu drie weken en heb de startkaart al aangevraagd. Dit neemt niet weg dat we pas 21 September gaan starten, maar als het had gekund hadden we het misschien eerder gedaan (er zijn eerder geen wedstrijden bij ons). Als het goed voelt en jij het gevoel hebt dat jullie eraan toe zijn, lekker doen. Lachen Je moet er alleen wel vanuit gaan dat het de eerste paar keer niet echt lekker gaat nog, als je vanaf je eerste wedstrijd op prijzenjacht wilt kun je beter nog even wachten. En zelfs dat is geen garantie. Lachen

Op 17 augustus is er ook een wedstrijd bij manege Beukers in Oudkarspel. Is ook niet zover van Heerhugowaard vandaan.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:38

Ik wist niet wat voor wedstrijden er in de buurt waren. Maar ik wil hem eerst even "thuis" starten, ik denk dat voor een paard dat nog nooit een wedstrijd heeft gelopen (hij is pas zes en kent nu de basis pas redelijk) zo'n wedstrijd thuis al spannend genoeg is. Om het dan óók nog eens op ander terrein te doen. Haha!

Ik ga wel een keer op Beukers starten als we wat ervaring hebben opgedaan hoor. Wil toch wel graag ook ergens anders gaan starten dan alleen maar op Waarland. Lachen

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:29

dankjulliewel voor jullie reacties, ik denk dat ik nog een maandje ga oefenen en dan voor de lol is mee doe om te zien hoe het gaat!