Trailer invoeren vanuit Belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Trailer invoeren vanuit Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:50

Wij hebben een trailer gekocht van een kennis die net over grens woont. De trailer is in super staat voor een redelijke prijs, absoluut de moeite om het ''invoerwerk'' maar voor lief te nemen.

Via het RDW had ik al wat info gevonden over het invoeren van een trailer, ik vroeg me alleen af of er hier mensen zijn die er reeds ervaring mee hebben en het iets simpeler kunnen uitleggen Clown De trailer wordt ergens volgende week gekeurd in Belgie, vervolgens heb ik begrepen dat ik hem hier in NLD opnieuw moet laten keuren bij een garage die aangesloten is bij het RDW. Hierna kan het kentekenbewijs + nummerplaat aangevraagd worden.

Ik begrijp alleen niet helemaal hoe het nu zit met het melden bij de Douane. Is dit nog nodig en hoe gaat dit in zijn werk?
De trailer komt overigens van een Nederlandse dealer, ik weet niet of dit nog uitmaakt voor het proces?

Alvast bedankt voor de info en tips!

spatter

Re: Trailer invoeren vanuit Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:57

dat maakt zeker uit!
dat betekent dat er ooit nederlandse papieren bijgezeten hebben

die keuring in Belgie is volgens mij helemaal niet nodig

probeer bij de dealer de gegevens op te vragen of in Veldhoven bij de RDW
daar moet hij bekend zijn
met een beetje geluk hoef je niet eens met de trailer naar de keuring maar alleen met de papieren

wij hebben ooit een trailer Belgie ingevoerd en vervolgens later verkocht aan Nederlanders
die kregen zo de oude papieren weer terug

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:18

spatter schreef:
dat maakt zeker uit!

Hmm, dat weet ik dus niet zeker. De trailer is 4 jaar terug nieuw aangeschaft bij een Nederlandse dealer, hierna is hij direct naar Belgie gegaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:26

MarchaL schreef:
spatter schreef:
dat maakt zeker uit!

Hmm, dat weet ik dus niet zeker. De trailer is 4 jaar terug nieuw aangeschaft bij een Nederlandse dealer, hierna is hij direct naar Belgie gegaan.

Wij hebben onze trailer destijds, nieuw, in Duitsland gekocht.
De dealer in Duitsland mocht eigenlijk niet naar Nederland verkopen (coulantie naar collega's/fabrikant) toe. Hij heeft de trailer toen laten overschrijven op onze naam en verkocht zo dus op papier geen nieuwe, maar een tweedehandse trailer.
Wij hebben een afspraak gemaakt bij de RDW, zijn hier naar toe gereden, betaalde en klaar.

(Scheelde trouwens ontzettend veel geld!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:29

Hoeveel ben je dan eigenlijk ongeveer kwijt aan het invoeren van een trailer uit het buitenland? Want ik heb wel eens in Belgie voor een auto gekeken. Die zijn nieuw nl veel goedkoper, maar als ik dan de kosten van invoeren erbij rekende zou het alsnog duurder zijn.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 06:31

Hi March,

Goed dat de trailer aan je wensen voldoet. Als je eruit bent hoe het zit met invoeren enzo zou ik het graag weten dus ik volg dit even.

Volgens mij hebben er nederlandse papieren bij jouw nieuwe trailer gezeten.

Veel plezier ermee.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:26

Miss_Montana schreef:
Hoeveel ben je dan eigenlijk ongeveer kwijt aan het invoeren van een trailer uit het buitenland? Want ik heb wel eens in Belgie voor een auto gekeken. Die zijn nieuw nl veel goedkoper, maar als ik dan de kosten van invoeren erbij rekende zou het alsnog duurder zijn.

Bij een auto komt er hier weer BPM e.d. bij en ik meen dat dit voor trailers niet geld.
Voor ons is het al een paar jaar geleden, misschien dat je even contact op kunt nemen met de RDW, maar ik verwacht dat dit tientjeswerk is.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:33

Hoi als je de trailer gekocht heb hoef je alleen maar te bellen naar de RDW zie www.rdw.nl
Je hoeft geen invoerkosten te betalen en krijgt via de rdw een nederlands kenteken.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 17:35

Nou, als het goed is zijn we eruit!

We moeten eerst een 1 dags kenteken aanvragen om de trailer naar Nederland te mogen rijden. Vervolgens gaan we diezelfde dag langs de RDW voor een keuring. Als de trailer goed gekeurd is doen we direct bij de RDW een aanvraag voor het kentekenbewijs + kentekenplaat. Dat is alles, schijnbaar gaat hier niet veel tijd inzitten en zijn er geen hoge kosten aan verbonden.

Het is de bedoeling dat we ergens volgende week een afspraak maken bij de RDW, hopelijk is alles dan met een week of 2 rond.

Citaat:
Goed dat de trailer aan je wensen voldoet.

Jazeker! Hij ziet er echt super netjes uit! Maar dat wist ik van tevoren al wel, als het van Wendy is zit het wel goed Knipoog