Geduld trainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junip

Geduld trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 23:24

Ik sta sinds (heel) kort op een nieuwe stal met mijn paardje.
Ik heb altijd al wel van mezelf geweten dat ik niet het aller meeste geduld heb, maar sinds ik het MOET hebben merk ik pas dat het echt een 'gebrek' is om zo ongeduldig als ik te zijn...

Wie oh wie heeft de gouden tip tot het trainen van geduld? Bloos

rakni

Re: Geduld trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:41

"The horse is always right" (chris irwin)

Het is zo dat paarden geen fouten maken, alleen mensen. Eigenlijk is dat de meest belangrijke wetenschap voor mij wanneer mijn paard niet doet wat ik wil. Hij snapt mij dan kennelijk niet en dus moet ik het anders vragen zodat hij wel snapt wat ik wil. Of iets anders vragen of hetzelfde op een ander moment.
Besef je dat jij de enige bent die op verschillende manieren kan communiceren, je paard heeft dat maar 1 manier voor.

verder: probeer niet teveel doelen na te streven. De reis erna toe moet een doel op zich zijn. Wanneer ik ga rijden met een doel (bv vandaag gaan we heel goed nageeflijk lopen en wijken ofzo) lukt het meestal niet zo goed. Wanneer ik ga rijden omdat ik er gewoon opstal zonder vooropgezet idee, lopen we samen soms de sterren van de hemel.

Misschien is natural horsemanship iets voor jou, alleen al de manier waarop het paard daarin wordt beschreven is voor mij een eye opener geweest.

Ik wens je veel wijsheid en succes. Het feit dat je deze vraag stelt is ook een mooie eigenschap! stel je kwetsbaar op en open voor de manier waarop je paard met jou wil communiceren. En heb plezier!

Tamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 01:21

Moeilijk, ook ik heb dat vaak. Dan wil je gewoon zo graag dat iets gaat lukken en word het allemaal alleen slechter. Ik probeer dan af en toe juist niet op die dingen te letten en wat makkelijkere dingen te doen die juist wel gaan, zodat het leuk blijft.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:18

Rakni; dankjewel voor je wijze woorden Lachen
Ik had jou verhaal al wel in mn achterhoofd, maar het gaat ook meer om het feit dat ik geen geduld heb om iets te doen.
Als iets niet in een paar keer lukt kan ik heel gefrustreerd raken, ik reageer dit gelukkig bijna nooit op mijn paard af, maar hij voelt het wel aan.

Tamar; jij ook bedankt! op dit moment gaat er even helemaal niets makkelijk dus het is zo moeilijk Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ga het proberen.