Leren chaps voor korte benen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

Leren chaps voor korte benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 21:56

Hallo,
Ik ben op zoek gegaan naar een mooie leren chaps, en heb al verschillende aangehad, onder andere petrie.
Helaas heb ik best wel korte (en stevige) benen waardoor de chaps dus echt te hoog zitten bij mij. Ze zitten over mijn knie heen namelijk.

Nu ben ik op zoek naar een goed merk met een niet al te dure prijsklasse. Ariat heeft verschillende hoogte maten, dus daar zou ik ook nog wel naar kunnen kijken, maar hebben mensen meer ideeen over goede chaps voor personen als mij?

Groetjes.

Nadine_S

Re: Leren chaps voor korte benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:38

Je kunt chaps ook aan laten meten.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:14

Ohw? Welke merken dan?
Ik was in de winkel en ze zeiden dat alleen ariat verschillende hoogtematen hadden.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:25

Kan je chaps niet zegmaar zo laten meten dat ze precies bij jou passen?
Zal even opzoeken voor je Ja

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:58

Ik heb korte beentjes, en leren chaps gekocht op internet. Evt mag je ze van mij overnemen
PM maar als je interesse hebt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:08

Ik heb Petrie gaiters (harde chaps Knipoog , en die zijn voor mij opgemeten. Petrie werkt ook met verschillende hoogte-/breedtematen Ja

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:34

petrie gaithers zijn volledig op maat te maken, de mondoni deluxe (voor een kleiner buget) vallen laag.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 07:35

HKM chaps zijn er ook voor kuiten als die van ons! Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 10:12

ik heb die van rectiligne Ja ik ben zelf klein met redelijk brede kuiten Bloos maar ik heb zelfs maat s Bloos! (Xs kan ook Bloos )de eerste paar keer moest iemand anders ze even aandoen Tong uitsteken maar nu...echt ideaal! en ze zijn alles behalve lang Ja

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:11

Ik heb een onderbeenlengte van 34 cm met boog is me chap 36 cm, als petrie er niet was had ik nooit chaps gehad. ook belangrijk!, laat het doen door een goede ruitersport zaak, horseplaza in nieuwegein meette bij mij vanaf de grond op (incl) schoen en zei dat mn onderbeen 42 cm lang was ze kon ze gelijk bestellen, ik heb gezegd ik laat wel van me horen,ben naar freddy's gegaan en toen bleek het dus 34 cm te zijn, we hebben voor de gein 1 van 42 cm aangetrokken, die stak boven me knie uit ROFL

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:04

Ik heb zelf chaps van ariat.Die zijn er in veel verschillende hoogte en breedte maten.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:38

K heb petrie chaps en volgens mij zijn die er ook in verschillende hoogte maten..
En ze zitten ook nog is super

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:10

anders moet je ze speciaal laten maken (weet niet of dit te duur is?)

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:38

Je kan inderdaad ook eens de petriechaps proberen en anders kunnen deze voor een meerprijs van 30 euro op maat gemaakt worden.

Dramaqueen, niet zo netjes om Horseplaza zo af te vallen in dit topic, ze vraagt toch niet waar ze dit het beste kan laten doen?
Ze zijn hier juist erg secuur in het aanmeten van zulke dingen. Wordt vaak nog door een 2e persoon nagemeten. Jammer dat jij hier een andere ervaring mee hebt, maar tijden veranderen. Gelukkig hebben wij veel tevreden klanten met leren laarzen en chaps die aangemeten zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:45

ik raad haar aan dat ze beter bij freddy kan laten doen, mensen met verstand van zaken, weetje wat nog t ergste was tam, het was de BL Knipoog
denk daar maar even goed over na. nee echt niet dat ik daar me laarzen oid op laat meten, dan had ik nu met én te grote kuitmaat én veel te lange chaps gezeten. ik geef mijn mening en tips dat dat nou net horseplaza is is jammer voor jou maar het is wel de waarheid.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:20

waar moet ik over nadenken? ik weet hoe het er NU aan toegaat en dat lijkt er niet half op wat jij verteld. Nogmaals, ik vind het jammer dat jij deze ervaring hebt.

Maar om niet offtopic te gaan:

@TS, succes met het vinden van fijne geschikte chaps