Ik ben net terug van het ponyconcours dat onze rijvereniging elk jaar organiseerd. Vanochtend ben ik om 7.30 het secretariaathok ingegaan en ben er om 6 uur weer uitgekropen. Hard werken, maar op zich best gezellig, we hadden goed weer en het concours verliep prima. Enige smet op de dag waren sommige reacties van bepaalde kindertjes. Om 13.00 was de laatste dressuurstart, om 13.50 was de prijsuitreiking, imo best een nette tijd. Toch zijn er altijd weer mensen die echt niet kunnen wachten. Ondanks dat de coupons regelmatig werden opgehaald vervolgens, nageteld, verwerkt, gescheurd en opgehangen, waarbij tevens een tussenstand is opgehangen, reageren sommige kinders ronduit respectloos. één meisje heeft het voor elkaar gekregen 4 keer te vragen of haar punten er al waren. 3 keer heb ik haar vriendelijk doch dringend verteld dat we druk aan het tellen zijn en de punten verwerkt werden en zodra dat klaar was, dat de coupons op werden gehangen. De 4de keer heb ik haar vriendelijk verteld, dat als ze steeds komt vragen, ik niet kan tellen en dat ze dan nog langer moet wachten. Dat viel niet in goede aarde, IK VRAAG HET TOCH ALLEEN MAAR??? en mevrouw blijft 30 min lang pontivicaal voor het secretariaatraam staan, je strak boos aankijkend

Helemaal aan het eind van de dag (iedereen was al aan het opruimen) kwam er nog een meisje naar mijn collega gerend. Of ze nog de springcoupons had. Mijn collega had ze al opgeruimd, maar speciaal voor haar wilde ze nog wel even naar de auto lopen en ze uitzoeken. Vervolgens heeft ze ze gevonden, maar in haar haast vallen ze op de grond. Zegt dat meiske, nou..... bedankt op een uiterst geiritteerde sarcastische wijze, waarmee ze bedoelde dat ze niet zo blij was dat haar coupons op de grond waren gevallen. Nouja...........
De organisatie van zo'n concours zit daar geheel belangenloos en doen ontzettend hun best alles in goede banen te laten lopen, zou daar niet een beetje meer respect voor getoond kunnen worden?