Wassen Bucas dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wassen Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:31

Ik ben mijn winterdekens aan het wassen. Nu heb ik een bucas deken met ballistic nylon als buitenlaag.
Ik was met Bucas wasmiddel en gebruik voor mijn simpele Bucas regendeken altijd de Rugspray van Bucas daarna. Moet ik ook sprayen op het ballistic nylon of hoeft dat niet? Wie weet het, kan het ook niet ergens vinden.

Susanne

Re: Wassen Bucas dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:55

Staat het niet op de site van Paardendrogist?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:15

Ik heb mijn bucas deken laatst buiten gewassen.
Plat op het gras gelegd, met een spons en de bucas shampoo (zachtjes) ingezeept. De onderkant heb ik met water afgespoelt. Hij is nog niet helemaal schoon, maar een stuk frisser. Daarna heb ik inderdaad ingesprayt met die speciale spray...
Ik hoop dat ie komende winter nog steeds waterdicht is...het is de eerste keer dat ik hem heb gewassen Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou in ieder geval zeker sprayen. Hij is toch gewassen he...

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:21

hoi! bij mijn weten is de stof zelf waterdicht,en zit er geen laagje op wat het waterdicht maakt.ik heb ook bucasdekens,en was ze gewoon met bucas-wash in de wasmasjien op 40 graden en ze zijn nog steeds waterdicht.. groetjes deess

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:24

Ik doe ook alleen de bucas shapmoo gebruiken voor mijn bucas deken. En die is nu na 4 jaar en dus 4x wassen nog steeds perfect waterdicht!