wedstrijd 'shirt' ipv blouse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

wedstrijd 'shirt' ipv blouse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 15:57

Ik zie tegenwoordig allemaal mensen lopen met zo'n katoenen wedstrijdshirt ipv blouse. Nou lijkt mij dat ook wel wat aangezien die blouses voor geen meter zitten en je na vijf minuten al het zweet op je rug hebt staan (ik tenminste..).

Maar zitten die dingen een beetje goed? En blijft je plastron wel goed zitten bij zo'n blouse? Ik zag bij die van HH dat er geen lusjes op de boord zitten om je plastron doorheen te doen...

Anoniem

Re: wedstrijd 'shirt' ipv blouse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:01

Ik heb altijd gereden met zo'n shirt (eigenlijk al sinds ze er zijn) en ik vind het heel fijn. Plastron blijft goed zitten en de shirts zijn lekker elastisch, veel fijner dan zo'n bloes. En je hoeft niet meer te strijken Knipoog

lauradelmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:27

ik heb eerst ook met blous gereden en nu rij ik met shirt en dat ivnd ik fijner en mijn plastron blijft ook goed zitten hoor Lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:36

oke, nou dan ga ik denk ik die van HH bestellen bij divoza, lekker goedkoop haha
iemand die deze ook heeft? vallen de maten groot of klein?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:38

Je mag er volgens mij wel mee rijden onder een jasje, maar als het heel erg warm wordt en je mag dan zonder jasje rijden mag je niet met een wit t-shirt rijden. Dus dan zou je een probleem hebben Lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:40

Sammie schreef:
Je mag er volgens mij wel mee rijden onder een jasje, maar als het heel erg warm wordt en je mag dan zonder jasje rijden mag je niet met een wit t-shirt rijden. Dus dan zou je een probleem hebben Lachen

Ja dat weet ik maar ik rijd toch eigenlijk nooit in zomertenue.. vind met jasje gewoon netter en ach voor die paar minuten.. zo vaak is het toch niet heeeel warm.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:41

Nou, ik zweet 's winters in de binnenbakken me toch echt een ongeluk hoor *LOL*

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:43

Hm ja ik zweet altijd op 't paard... zelfs met een dun shirtje aan, dus ach ja kan ik ook wel een jasje aan zweten doe ik toch..

melissa_lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 16:49

hoi, ik rij zelf ook het t-shirt van hh met korte mouwen.
Je moet toch weten wat je verkoopt toch?
Ik vind het erg fijn zitten en niet zo warm als een blouse en makkelijker uit te trekken.

Ik heb wel lussen voor de plastron er aan zitten gelukkig.
En idd in de proef doe ik altijd even het jasje aan. Stuk netter staat het en die 2x 7 min met jasje aan redden we ook wel weer.
Groetjes Melissa

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 16:52

MElissa, heb jij die ook bij divoza gekocht? Op het plaatje op de website kan ik niet goed zien of er lusjes aan zitten.

Naja ik had toch al bedacht als het niet bevalt gebruik ik em wel gewoon thuis bij het rijden onder een trui ofzo, kost toch maar 20 euro.
Maar vallen de maten groot of klein?

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:06

Ik heb een wedstrijdshirt van Kingsland, ben er heel blij mee!
Katoen vind ik tijdens het rijden ook fijner zitten dan een blouse Ja

Op mijn kraag zitten geen lussen maar mijn plastron blijft prima zitten en ik vind het wel makkelijk zonder!
Je mag er alleen niet mee rijden wanneer zomertenue word toe gestaan Lachen

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 18:16

whaa wat heb ik nou weer gedaan...
heb zo'n ding besteld bij divoza, maar omdat ik geen creditcard heb kon ik alleen rembours kiezen... nou lees ik dat je dan thuis moet zijn, oeps.. wat doen ze als er niemand thuis is?

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:17

Dan komen ze de volgende dag terug Clown

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:18

Over welk wedstrijdshirt hebben jullie het? Heeft iemand een link? Ik heb een shirtje van happy valley en die zit echt heerlijk. Elastisch spul en zit ook een boordje aan voor je plastron. Al snap ik niet helemaal hoe je die vast moet maken Verward Dus dat zat niet zo mooi de vorige keer Clown

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:24

Ik rij soms blouse, soms shirt, ligt eraan wat ik het eerste uit de kast trek.Lachen

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:26

Keesje schreef:
Ik heb een wedstrijdshirt van Kingsland, ben er heel blij mee!
Katoen vind ik tijdens het rijden ook fijner zitten dan een blouse Ja

Op mijn kraag zitten geen lussen maar mijn plastron blijft prima zitten en ik vind het wel makkelijk zonder!
Je mag er alleen niet mee rijden wanneer zomertenue word toe gestaan Lachen

Die heb ik ook. Het zit inderdaad ook super fijn maar ik kan dat ding daarna echt helemaal uitwringen Haha! Of het nu winter of zomer is, ik zweet me altijd een ongeluk Tong uitsteken

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:42

gucci_girl schreef:
Over welk wedstrijdshirt hebben jullie het? Heeft iemand een link? Ik heb een shirtje van happy valley en die zit echt heerlijk. Elastisch spul en zit ook een boordje aan voor je plastron. Al snap ik niet helemaal hoe je die vast moet maken Verward Dus dat zat niet zo mooi de vorige keer Clown

Bij het shirt van happy valley moet je een plastron gebruiken die je zelf knoopt of de kraag er af halen (dat kan) anders zit je voorgeknoopte plastron erg lelijk.

Ik heb net nog een shirtje van HH besteld bij Divoza, vind shirts fijner dan een blouse, zit gewoon lekkerder vind ik (en ik hoef niets te strijken Haha!)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 09:25

Ik heb zo'n zelfknoop-plastron maar die paste nooit mooi door die lusjes bij het shirt van Happy Valley. Toen maar eens geprobeerd hoe de plastron bleef zitten als ik 'm niet door die lusjes had, en dat bleef nog mooi zitten ook.

Blouses heb ik gehad, de Harry Horse ademde niet en de Anky was veel te kort voor mijn lange rug.

Heb er nu ook een shirt bij van Kingsland, die bevalt ook heel goed.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:55

Marieke_K schreef:
gucci_girl schreef:

Bij het shirt van happy valley moet je een plastron gebruiken die je zelf knoopt of de kraag er af halen (dat kan) anders zit je voorgeknoopte plastron erg lelijk.

Ik heb net nog een shirtje van HH besteld bij Divoza, vind shirts fijner dan een blouse, zit gewoon lekkerder vind ik (en ik hoef niets te strijken Haha!)

Ja mijn plastron moet je zelf 'knopen'? gewoon een witte lap waarbij ik de ene helft over de andere helft doe en dan de spelt erop.. Zal weleens zoeken op internet hoe het bij zo'n shirt moet want ik snap het nog niet helemaal Verward

Nothing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 14:58

Sammie schreef:

Ik heb nu ook een t-shirt Lachen Ik had zoiets van, waarom niet? Een blouse met korte mouw mag je dan óók niet in rijden. En een blouse met lange mouw is voor mij geen oplossing! Knipoog

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:16

Blouse met korte mouw mag wel! Zie dressuurreglement artikel 143.13

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:43

Het maakt toch niet uit wat je onder je jasje draagt Tong uitsteken
Ze vragen echt niet of je je jasje uit wilt doen om te kijken wat je onder je jasje draagt..

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 08:24

pearlie schreef:
whaa wat heb ik nou weer gedaan...
heb zo'n ding besteld bij divoza, maar omdat ik geen creditcard heb kon ik alleen rembours kiezen... nou lees ik dat je dan thuis moet zijn, oeps.. wat doen ze als er niemand thuis is?

zucht... al even gebeld met divoza... was even vergeten dat ik deze hele week in het huis van mijn ouders ben.. maar de order was nog niet verwerkt dus geen probleem.
Nou maar afwachten dus, ben wel benieuwd, hij zal morgen ofzo wel komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:27

ik rij de laatste paar wedstijdjes met een gewoon wit tshirt onder mn jasje, dat zit echt stukken beter dan zo'n bloes, en je ziet er feitelijk toch niets van. De plastron blijft prima zitten. Goedkope oplossing!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:53

Ik heb ook dat shirt van HH, zit lekker en niet zo warm als een blouse.
Ik ga er binnenkort nog een halen en neem er dan een waar wel lusjes aan zitten want dat is wel wat praktischer. Hoewel hij zo ook wel blijft zitten.