GPS voor buitenritten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smillie_

GPS voor buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:46

Zijn er GPS'en die gedetaileerd genoeg zijn om ze te gebruiken op een buitenrit?
Wij wandelen voornamelijk in een groot woud, waar er dus erg kleine paadjes zijn, maar ook grotere met een benaming.
We zijn dus op zoek naar een gps die ons ook in dat woud de snelste/kortste route naar onze trailer terug kan wijzen.

x_spekkie_x

Re: GPS voor buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:13

Ik gebruik nu een GPS (Garmin GPSmap C60x) met een topografische kaart eronder (Topo NL), en dat werkt prima. Je ziet geen straatnamen, maar wel alle wegen die er zijn, ook de kleine bospaadjes. Het voordeel van deze GPS is dat hij zeer goede ontvangst heeft, ook in het bos. Nadeel is dat de GPS ongeveer 250 euro kost en de topografische kaart 130 euro.

Laat je anders eens informeren bij een winkel die verstand heeft van GPS apparaten Lachen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:10

even een stipje.
deze info is intressant voor mijn ritten voor brooke.. Knipoog

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 11:54

Een winkel als AS Adventure bijvoorbeeld?
Kan mij niet voorstellen dat ze in de Fnac veel verstand hebben van GPS voor in de bossen (wel voor de gewone ntrlk Knipoog )

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:36

Misschien heb je hier wat aan Lachen

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 14:07

Bedankt!
We hebben ondertussen eentje gaan halen in de AS adventure!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:39

hoi

kan je bv ook vertrekpunt ingeven zodat je altijd naar dat punt kunt terugkeren,en moet je hem tijdens het rijden vasthouden,lijkt me niet fijn.

graag meer info

corine

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:40

lukka63 schreef:
hoi

kan je bv ook vertrekpunt ingeven zodat je altijd naar dat punt kunt terugkeren,en moet je hem tijdens het rijden vasthouden,lijkt me niet fijn.

graag meer info

corine
Je hebt een 'man overboord' (MOB) knop, waarmee je een punt kunt maken waar de GPS je altijd weer terug naartoe leidt. Zo kun je dus altijd je trailer weer terugvinden Lachen

Tijdens het rijden hoef je hem niet vast te houden. Je hebt verschillende apparaten. Er is er eentje die om je pols kan, die al gebruikt wordt door endurance rijders. De mijne maak ik gewoon vast aan de zadelknop of met wat touwtjes aan de ringen die aan het zadel zitten. Zie ook de link hierboven, daar staan ook een aantal tips Lachen