Paard ongelijke hoeven gelijk uit de ring halen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JsA

Paard ongelijke hoeven gelijk uit de ring halen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:09

Bij ons zie je regelmaatig paarden met ongelijke voor hoeven, maakt opzich niet uit. Een vriendin vn mij werd uit de ring gehald omdat hij onregelmatig liep terwijl ze bij andere federatie jury's wel gewoon mag starten. Ze hebben er ook nog naar gekeken of hij kreupel was maar was het niet gewoon omdat de jury zag dat hij ongelijke hoeven heeft... Gelijk of niet.??

Groetjes

aerdenhout1

Re: Paard ongelijke hoeven gelijk uit de ring halen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:11

???Begrijp ik het nu echt goed...de jury haalt het paard de ring uit om dat zijn hoeven niet gelijk zijn?? Knappe jury als ze dat kan zien vanuit haar auto...maar ik denk dat het paard kreupel liep en daarom de ring moest verlaten?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:12

Als een paard ongelijke hoeven heeft..is dat niet aan de jury om daar op iemand te weigeren..Wel als hij niet goed liep dan kan ik het mij voorstellen..

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:12

Het was indoor bij ons Tong uitsteken dus ze zaten in een jury hoekje

JsA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:13

Hokje

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:16

JsA schreef:
Bij ons zie je regelmaatig paarden met ongelijke voor hoeven, maakt opzich niet uit.
Een vriendin vn mij werd uit de ring gehald omdat hij onregelmatig liep terwijl ze bij andere federatie jury's wel gewoon mag starten. Ze hebben er ook nog naar gekeken of hij kreupel was maar was het niet gewoon omdat de jury zag dat hij ongelijke hoeven heeft... Gelijk of niet.??

Groetjes

Je verhaal is wat tegenstrijdig.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:49

Is het paard nu kreupel...onregelmatig...of heeft hij alleen 2 verschillende maten schoenen nodig??

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:56

Ik vind het ook een onduidelijk verhaal. Mijn paard heeft ook 2 ongelijke hoeven voor. Eentje is iets breder. En in de afgelopen 8 jaar ben ik nog nooit de ring uitgestuurd.
Een paard dat onregelmatig loopt daarentegen kan wel de ring uitgestuurd worden.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:19

mijn paardje heeft 1 bok voetje rechts...en links een gewoon hoefje...je ziet ook geen verschil in de gangen...en ben er nog nooit rijdend op aan gesproken Lachen

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:23

Mijn paard zijn hoeven zijn ook niet exact gelijk...maar daar heeft hij geen last van. Volgens onze hoefsmid zijn zelfs bij heel veel paarden de hoeven niet helemaal gelijk... Lijkt me stug dat een jury daarom een combinatie uit de ring haalt.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:51

JsA schreef:
Bij ons zie je regelmaatig paarden met ongelijke voor hoeven, maakt opzich niet uit. Een vriendin vn mij werd uit de ring gehald omdat hij onregelmatig liep terwijl ze bij andere federatie jury's wel gewoon mag starten. Ze hebben er ook nog naar gekeken of hij kreupel was maar was het niet gewoon omdat de jury zag dat hij ongelijke hoeven heeft... Gelijk of niet.??

Groetjes

Dit heeft dus niks te maken met ongelijke hoeven maar met onregelmatig lopen. En ja, terecht dat je daarvoor uit ring gehaald wordt.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:54